V Kambodži se vine bambusový most, po kterém jezdí auta i skútry.
Ve většině jihoasijských zemí se pravidelně střídají období sucha a dešťů. I při nedávné záchraně uvězněných chlapců z jeskyně museli potápěči vzít v úvahu fakt, že po začátku deštivého období by voda pravděpodobně jen stoupala.
Obyvatelé v jedné části Kambodže mají se střídáním období velmi bohaté zkušenosti. Řeka Mekong je dlouhá léta nutila každý rok postavit přibližně 1000metrový bambusový most mezi městem Kampong Cham a ostrovem Koh Pen, zatímco ho za pár měsíců ho museli znovu zbourat.
Most byl vybudován vždy přes suché období, kdy byla řeka klidná a hladina ani proud pro most nepředstavovaly riziko. Po příchodu období deště by však most nápor proudu nevydržel, a tak se začala tradice bourání.
Bambusové dřevo slouží díky své mimořádné síle nejen pěším, ale i pro lidem na kolech, skútrech či dokonce autech, aniž by se museli řidiči strachovat o svou bezpečnost.
Místní obyvatelé dřevo po zbourání nevyhazují, ale vždy ho uskladní a po měsících zase vyndají, protože se musí do stavby mostu pustit znovu. Každý rok při ní spotřebují přes 50 tisíc kusů bambusu.
I když už dnes most není tak důležitý jako v minulosti, protože byl nedaleko vybudován trvalý přechod přes řeku, za roky své existence se stal i turistickou atrakcí. Zřejmě proto ho místní jen tak brzy stavět nepřestanou.
Mimochodem, kdybys oblast v Kambodži jednoho dne navštívil, za přechod mostu si budeš muset zaplatit. Cena pro turisty se pohybuje okolo 20 korun.