Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
15. srpna 2018 19:56
Čas čtení 0:00
Daniel Mikolášik

Mladí lidé si kupují oblečení jen kvůli fotce na Instagram. Pak ho vracejí

MÓDA
Uložit Uložené

Poflexit a vrátit.

Většina lidí, a zejména mileniálové, trpí jakýmsi chlubícím syndromem, který je nutí za každou cenu a v každé situaci působit ve společnosti co nejlepším dojmem a ukazovat se jen v tom nejlepším světle. Mnohým z nich nevadí k dosažení vysoce pozitivního renomé dokonce lhát a podvádět své přátele.

V dnešní době plné sociálních sítí se tento efekt ještě více prohlubuje a nabírá většího opodstatnění.

Mladí chtějí zkrátka na Instagramu ukazovat, že je nic netrápí, žijí si v blahobytu a finančním nadbytku, i když to povětšinou nemusí být úplná pravda. Na fotkách různých uživatelů tak můžeš častokrát vidět drahá auta, nádherné apartmány či drahé značky a zajímavé módní kousky. Zamyslel ses však někdy i nad tím, že to všechno dotyčnému ani nemusí patřit?

Nová studie britské společnosti Barclaycard totiž přišla se zajímavými poznatky z oblasti lidského chování na sociálních sítích. Údajně jeden z deseti zákazníků ve Spojeném království nakupuje oblečení na e-shopech s úmyslem obléci si ho výlučně jen pro potřeby pořízení fotografie na sociální síť a pak jej vrátit.

Díky dírám v obchodních podmínkách mnoha internetových, ale i kamenných obchodů, které benevolentně nabízejí možnost zakoupit si oblečení, vyzkoušet si ho doma a při nespokojenosti se zbožím ho v nepoškozeném stavu vrátit, se mnozí mladí lidé rozhodli služby zneužívat .

Na Instagramu tak často můžeš najít fotografie s různými hashtagy jako #ootd (outfit of the day), které z 9 % obsahují tzv. jednorázové módní kousky.

Výzkumný tým také zjistil, že muži jsou ochotnější nakoupit a následně vrátit oblečení, protože jsou údajně více sociálně sebevědomí než ženy. Až 12 % z nich připouští, že některé zakoupené kousky vrátili do obchodu poté, co se s nimi pochlubili na sociální síti.

Jeden z deseti tázaných mužů dokonce potvrdil, že se necítí dobře, když ho přátelé na Instagramu vidí dvakrát ve stejném oblečení. Pro srovnání s něžným pohlavím se našlo jen 7 procent žen, které vyjádřily stejný pocit. Mnozí respondenti navíc připustili, že používají známý trik s neporušeným štítkem na oblečení, aby jej mohli dodatečně vrátit v nepoužitém stavu.

Domů
Sdílet
Diskuse