Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
19. ledna 2019 v 14:05
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Nové Shelby GT500 je nejsilnějším Mustangem určeným pro běžné cesty v historii

Nové Shelby GT500 je nejsilnějším Mustangem určeným pro běžné cesty v historii
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://media.ford.com/content/fordmedia/fna/us/en/news/2019/01/14/most-powerful-street-legal-ford-in-history-all-new-shelby-gt500.html" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">ford.com</a>
TECH
Uložit Uložené

Vrcholná varianta navazuje na verzi GT350.

Když Ford přišel na trh s modernizovanou podobou ikonického modelu Mustang, na automobilku se strhla vlna kritiky za nepodařený design. Tlak okolí byl tak velký, že po jistém čase Američané prohlásili, že pro chystanou vrcholnou verzi navržené faceliftované světlomety nakonec nepoužijí. Slova nabyla v tomto okamžiku platnost, protože poznáváme zbrusu nové Shelby GT500.

Očekávaná novinka si opravdu ponechala tvar světlometů a masku ze staršího provedení, zbytek však již podléhá novému, výraznějšímu bodykitu. Velké otevřené plochy vpředu, výrazné otvory na kapotě, 20" karbonová kola či karbonové křídlo jsou jen ty nejviditelnější odlišnosti, změn je ale mnohem více.

Nové Shelby GT500 je najsilnejším Mustangom určeným pre bežné cesty v histórii
Nové Shelby GT500 je najsilnejším Mustangom určeným pre bežné cesty v histórii Zdroj: media.ford.com

Do nabídky se začlenily speciální laky (Red Hot, Twister Orange a Iconic Silver), nechybí volitelné rychlé pruhy, spoiler s klapkou či širší zadní kola. Hned v úvodu budou na výběr dva balíky výbav dle preferencí zákazníka. Zadní sedačky jsou proto volitelné, stejně tak kryt přední kapoty, sklon zadního křídla, případně typ pneumatik – Michelin Pilot Sport 4S nebo Pilot Sport Cup 2.

GT500 dostala aktivní zavěšení kol s magnetoreologickými tlumiči MagneRide, šestipístové brzdy Brembo se 420milietrovými kotouči, které jsou údajně ty největší, jaké byly kdy na jakémkoliv americkém kupé použity. To nejpodstatnější se samozřejmě skrývá pod přední kapotou – kompresorem přeplňovaný 5,2litrový osmiválec s výkonem 515 kW / 700 koní. Jde tak o nejsilnější sériový Mustang určený pro běžné cesty v historii.

Z nuly na 96 km/h dokáže akcelerovat za 3,5 sekundy, přičemž čtvrt míle dokáže pokořit za méně než 11 sekund. Agregát se pyšní vyladěným kompresorem, karbonovým hnacím hřídelem a 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou Tremec.

Domů
Sdílet
Diskuse