Funkce se v těchto dnech opravdu hodí řidičům v Kalifornii.
Určitě sis všiml, že téměř každé auto má na přístrojové desce tlačítko vnitřního oběhu vzduchu.
To je určeno pro případy, kdy se ocitneš v koloně za starým náklaďákem nebo vykuchaným dieselem, který pálí vše kolem cesty. Uzavře nasávání a uvnitř bys měl mít větší pohodu. Ve vedrech s ním zas rychleji vychladné interiér díky klimatizaci.
Electrek.co ale píše, že Tesla Model X má kromě otevřeného a uzavřeného nasávání vzduchu ještě i třetí režim – tzv. Bioweapon Defense Mode, v překladu „režim obrany proti biologickým zbraním“.
Toto pojmenování je, po vzoru Elona Muska, samozřejmě trochu nadnesené, Model X by ale měl mít speciální HEPA filtr, který je prý 10krát větší a 100krát účinnější než filtry v konkurenčních autech. Měl by ze vzduchu odstranit až 99,97 % částeček znečištění, bakterií, virů nebo prachových částic.
Majitelé Tesel v Kalifornii se v těchto dnech o Bioweapon Defense funkci a zmíněném filtru začali bavit na Redditu. Území totiž sužují masivní lesní požáry a oblohu zahalil černý kouř.
Jeden z uživatelů natočil svůj průjezd takovou oblastí, přičemž údajně použil právě BWD funkci. Vzduch v kabině prý zůstal v pořádku.
Bioweapon defense mode at its finest. from r/teslamotors
Samozřejmě, je otázkou, nakolik je filtr v Tesle výkonnější než v ostatních automobilech. Německý Auto Motor und Sport například dokázal, že DPF filtry v moderních dieselových motorech jsou za určitých okolností tak účinné, že kromě spalin ze samotného motoru dokonce čistí i vzduch nasávaný z okolí.
Jinými slovy, vzduch nasávaný přední kapotou ve velkých městech plných starých aut a továren je špinavější než to, co následně vyjde z výfuků moderního auta. Při filtrech ve ventilaci a klimatizaci to může být velmi podobné.