16letá Švédka se zasloužila o rozšíření myšlenky ekologičtějšího cestování.
Greta Thunberg během svého krátkého působení v ekologickém aktivismu zpopularizovala dva termíny související s cestováním a tím pádem i šetřením ovzduší. Jeden souvisí s vyzdvihováním vlakové dopravy a druhý se zavrhováním letecké.
Podle Business Insider se 16letá Švédka zasloužila i o to, že dnes vlaky – obzvláště ty, které provozují i spací vozy – vypadají mnohem luxusněji.
Pro lidi je podle portálu právě vlaková doprava čím dál přijatelnější. Důkazem tohoto „Greta efektu“ je také skutečnost, že facebooková skupina určená pro cestovatele vlakem zaznamenala astronomický nárůst ze 3 tisíc sledovatelů v roce 2017 na 170 tisíc sledovatelů v roce 2018.
Dalším ukazatelem vzestupu ekologicky přijatelnější formy dopravy je i skutečnost, že zvláště evropské společnosti začaly mnohem intenzivněji investovat do služeb ve vlacích. Rakouská vlaková společnost investovala do renovace spacích vozů 221 milionů dolarů, Italové investovali 334 milionů, informuje Bloomberg.
Odborníci odhadují, že cestování železnicemi bude i nadále růst.