Jak probíhal trénink pro natáčení bitvy v Blavikenu?
První série Zaklínače je dávno za námi a my jsme si o ní řekli už snad všechno. Po vyjádřeních herců a skvělé práci webu Redanian Intelligence jsme mohli přinést i rozbor míst natáčení, díky čemuž jsme se dozvěděli, jak do tohoto procesu zasahoval Vladimír Furdík.
Dnes se na natáčení podíváme trochu detailněji z jiného úhlu pohledu. A to opět díky Redanian Intelligence. Na jejich webu najdete řadu obrázků a videí z natáčení, stejně tak i novinky ze světa Zaklínače. Začněme pilotem, ve kterém jsme se dočkali skvělého střetu v Blavikenu, a to mezi Geraltem, Renfro a jejími poskoky. Na fotografie a videa z natáčení se můžeš podívat zde, zde a zde.
Nesmírně náročné bylo i natočení bojových scén a sekvencí, kde musela stříkat krev. Psali jsme o tom v článku, kde Henry Cavill rozebírá masakr v Blavikenu.
Behind the scenes pic! #TheWitcher pic.twitter.com/57I82kwG0b
— The Witcher - Netflix (@witchernetflxtv) January 10, 2020
Produkční výpravy Andrew Laws k tématu počítačové grafiky (CGI) řekl: „Chci ujasnit, že nikdo nemluvil v zelené místnosti na nějaký míček. Chtěli jsme drsný a živelný příběh s vizuálními dimenzemi. Byli jsme tak praktičtí, jak to jen šlo (z hlediska využívání praktických efektů a kulis versus CGI – computer generated image – počítačové efekty). Veřejnost se již v CGI vyzná a pokud není kvalitní, dokáže je to vyhodit z atmosféry seriálu. Zážitek se speciálními efekty musí být bezproblémový a snažíme se vyhnout přílišné rozdílnosti mezi realitou a představivostí. Velmi jsme se snažili, abychom zachovali význam příšer, jelikož jsou pro příběh tak důležité.“
The grim and the gore - shooting THAT fight sequence for pilot episode of @witchernetflix during relentless, unforgiving rain with @HenryCavillOrg @HenryCavill_HCF and 1stAD extraordinaire #seanguest @witchernetflxtv pic.twitter.com/M8ufAHQJpe
— Marc Jobst (@marcjobst1) December 24, 2019
Co se vizuálních efektů (VFX – visual effects) týká, trikaři pracovali téměř na všem. Pozadí, dokončování kulis, odražené šípy, magie a vytváření armád. Několikatisícové, až desetitisícové skupiny nemohly logicky být přítomny na natáčení a tak je musely vytvořit počítače. Ale tak to funguje při každé produkci.
Co se dozvíš po odemknutí?
- Jak vznikaly příšery a další počítačové efekty
- Proč tvůrci počítačových triků museli brát v úvahu fyzikální zákony
- Jak rozhýbali příšery a co bylo nejtěžší
- Videa a animace natáčení několika scén