Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
10. ledna 2020 21:21
Čas čtení 1:18
Martin Mičuda

Toyota vyráží dech extrémním Yarisem. Má nejsilnější tříválec na světě a pohon všech čtyř kol

Toyota vyráží dech extrémním Yarisem. Má nejsilnější tříválec na světě a pohon všech čtyř kol
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://newsroom.toyota.eu/new-toyota-gr-yaris--forged-in-the-heat-of-world-rally-competition-0/" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">toyota.eu</a>
TECH
Uložit Uložené

Nový GR Yaris míří do sériové výroby.

Toyota nás už pár měsíců lákala na zbrusu nový Yaris v extrémním balení. Dnešním dnem všechny dohady a konspirace skončily, protože Japonci konečně oficiálně představili úplné nový GR Yaris, tedy malý pekelný hatchback inspirovaný světem WRC. Jde o další důkaz toho, že Toyota se vrací ke sportovním počinům.

Po fantastickém modelu Yaris GRMN předešlé generace či nedávném znovuzrození Supry jsme proto opět svědky mimořádně pozoruhodného počinu. Už na první pohled je zřejmé, že se nejedná jen o nějaký další sportovněji vypadající hatchback, ale od základů vyšperkovaný malý sporťák. Ostatně, oproti civilní verzi má varianta GR až o 91 milimetrů nižší střechu a disponuje například bezrámovými dveřmi.

Toyota vyraza dych extremnym Yarisom
Toyota vyraza dych extremnym Yarisom Zdroj: newsroom.toyota.eu

Něco naznačuje i samotný bodykit, který z malého hatchbacku dělá už i na pohled velmi agresivní stroj. Masivní maska, vysunuté blatníky, až 18" kola či výrazný difuzor a rozměrné koncovky výfuku jasně poukazují na nemalé ambice novinky. Velká část karosérie je přitom vyrobena z uhlíkových vláken a hliníku. I díky tomu váží vozidlo jen 1 280 kilogramů!

Do kokpitu se nastěhovala ryze sportovní sedadla, nechybí ale ani hrstka nových sportovně vypadajících detailů. Podstatou je ale samotná technika pod kapotou. Tu zastupuje 1,6litrový přeplňovaný benzinový tříválec s výkonem až 192 kW / 261 koní a 360 Nm. Je to vůbec nejsilnější tříválcový agregát v sériovém autě na světě. Snad ještě zajímavější je ale fakt, že GR Yaris má výhradně 6stupňovou manuální převodovku a pohon všech čtyř kol.

Toyota vyraza dych extremnym Yarisom
Toyota vyraza dych extremnym Yarisom Zdroj: newsroom.toyota.eu

Za příplatek bude dvojice diferenciálů Torsen. Pohon všech čtyř kol je standardem. Automobilka uvádí, že za normálních podmínek bude síla rozdělována v poměru 60/40 ve prospěch přední nápravy. V režimu Sport se tento poměr změní na 30/70, zatímco profil Track zaručí vyvážený poměr 50:50. V závislosti na potřebách dokáže systém poslat celý točivý moment jen na přední, připadne pouze na zadní kola.

V tiskové zprávě se Japonci chlubí, že nadupaný mrňous dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h jen za 5,5 sekundy, jeho maximální rychlost je omezena na 230 km/h. Všechny tyto aspekty dávají najevo, že jízda s takto technicky založeným malým a lehkých autem přinese obrovskou porci zábavy. Cenové relace zatím neznáme.

Domů
Sdílet
Diskuse