Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Život v přepychu si kromě drahého oblečení žádá i luxusní zbytečnosti. Toto jsou ty nejbizarnější z nich.
Módní návrháři mají jedno z nejhektičtějších zaměstnání na světě a bezesné noci ve studiích si na mnoha z nich vybraly svou daň. Po letech tvorby šatů, kabelek nebo bot bývají často otrávení z běžné módní tvorby a na přehlídková mola začnou vypouštět kousky, nad kterými se zastavuje rozum.
Samostatnou kategorií by ale v rámci jejich tvorby mohly být bizarní produkty, které zažívají v poslední době své zlaté období. Ty totiž nejsou jen důsledkem propracovanosti návrhářů, ale přímou odezvou na přání veřejnosti. Pokud totiž návrhář vytvoří technicky brilantní kus oblečení, všimne si ho málokdo, ale pokud vytvoří dekonstruované tenisky, zdánlivě pokryté ejakulátem, internet vybuchne.
Nejužitečnější pomocník každého domácího kutila si v krajních případech najde své využití i v módě, ale lepící páska za 6 800 korun určitě nepatří mezi věci, které nutně potřebuješ k životu. Návrhář Raf Simons se totiž rozhodl povznést tento obyčejný předmět na úroveň módního doplňku a v rámci své kolekce podzim/zima 2017 na přehlídkovém mole prezentoval i outfity, které měly pásku nalepenou namísto opasku nebo jen tak, jako dekoraci. Do prodeje se dostala v několika barvách resp. velikostech a nejlevnější kotouč stál zhruba 4 700 Kč.
Spona na peníze Prada – 4 200 Kč
Lidé, kteří nosí peníze sepnuté sponou, mají pravděpodobně více hotovosti, než potřebují. I v době bezkontaktních plateb se ale stále najde dost zákazníků pro tento, dnes již zastaralý druh módního doplňku, jímž překročila v roce 2017 značka Prada hranice absurdity a také zdravého rozumu. Z běžných kancelářských drátků na papíry se totiž rozhodla vytvořit designovou verzi spony na peníze ale kromě pořádné dávky vtipu jde v podstatě jen o kus kovu s logem Prada za 4 200 Kč. Za stejnou částku bys přitom v papírnictví koupil zhruba 15 000 kusů běžných drátků na papíry.
Přidej se do klubu Refresher+ již od 125 Kč 25 Kč
Co se dozvíš po odemknutí?
Proč vytvořil Virgil Abloh speciální verzi minerální vody Evian
Co všechno kromě ledničky nabízí kolekce kuchyňských spotřebičů značky Dolce & Gabanna
Které luxusní módní značky již prodávaly vlastní kola
Jaké bizarní produkty prodává od roku 2017 šperkařství Tiffany & Co.
Z doplňků pro psy se stal výnosný byznys a několik luxusních značek do své nabídky zakomponovalo i luxusní verze obojků nebo psí oblečení. Někteří domácí mazlíčci tím pádem žijí luxusnější život než většina Čechů a při pohledu na psí pelíšek od značky Versace s cenovkou téměř 44 tisíc korun je na místě položit si otázku: Kolik stála tvá postel?
Pingpongové rakety Tiffany – 15 700 Kč
Přetvářením běžných objektů do luxusní podoby se nechaly unést mnohé luxusní značky a jednu z největších sbírek předražených zbytečností v posledních letech přineslo zejména šperkařství Tiffany & Co. V rámci série Everyday Objects se tak pod taktovkou kreativního ředitele Reeda Krakoffa dostaly do prodeje i pingpongové rakety za téměř 16 tisíc korun, kvůli kterým ve své newyorské prodejně dokonce postavila značka pingpongový stůl a na slavnostní odhalení kolekce si dokonce zavolala i amerického olympionika ve stolním tenise, Fenga Yijuna.
Pro značku Dolce & Gabbana neexistují hranice kýče a vedle zkoumání italské kultury tak zabředla i do gastronomie. Jako součást kolekce jaro/léto 2017 se jí podařilo vypustit do prodeje vlastní nabídku těstovin, přesněji špaget, penne a paccheri s cenovkou 2300 Kč za 500g. Hranici zdravého rozumu ale překročila až spoluprací s firmou SMEG, díky které sestrojila i kompletní nabídku kuchyňských spotřebičů. Vedle mixérů, odšťavňovačů, kávovarů a toasterů se staly vrcholem celé nabídky zejména ručně malované sporáky, digestoře a ledničky v hodnotě nového auta.
Ve srovnání s ledničkou má pro vysokou módu takový banální dopravní prostředek jako kolo mnohem větší smysl a právě proto ho již do svých kolekcí v uplynulých 20 letech zařadily téměř všechny luxusní značky. Gucci, Chanel, Fendi nebo Hermes vzhledem ke své historii vsadily na klasiku, ale něco podobného samozřejmě nikdo neočekával od značky Balenciaga v kolekci jaro/léto 2018. Celá přehlídka totiž byla založena na představě „módy“ běžných Evropanů a jejich životního stylu, ke kterému patří i kolo.
Podle odborníků by se ale model, který prodávala značka s cenovkou 91 500 Kč, ani zdaleka nevyrovnal konkurenčním kolům ve stejné cenové kategorii. Vidět horské kolo s přídavnou dětskou sedačkou na pařížských přehlídkových molech však bylo jedinečným zážitkem, který se už asi jen tak nezopakuje.
Zahradní kropáč Tiffany – 810 000 Kč
Série běžných produktů přeměněných do luxusní podoby od šperkařství Tiffany & Co. nekončila ani zdaleka jen při pingpongových raketách. Do prodeje se dostaly např. i set geometrických pomůcek, přesněji pravítko, trojúhelník s ryskou a úhloměr za 34 000 Kč, stříbrný kolíček na prádlo za 14 400 Kč nebo baterka za 470 000 Kč. Nejdražším, a zároveň nejbizarnějším kouskem z nabídky, ale byla bezkonkurenčně zahradní konev, za kterou si šperkařství přálo 810 tisíc korun. Samotná série Everyday Objects vznikla v roce 2017, podle oficiálního vyjádření Tiffany & Co. se těšila nečekanému úspěchu a proto v ní pokračují dodnes.
Minerální voda Evian x Virgil Abloh – 1 300 Kč
O designérských dovednostech Virgila Abloha sice mnozí nepřejícníci pochybují, ale jedna věc je jistá. Stačí dát ikonické uvozovky nebo jeho jméno na jakýkoli produkt a zájem bude obrovský. Právě proto ho oslovila v roce 2019 i firma Evian a kromě spolupráce mu rovnou nabídla pozici kreativního poradce pro udržitelné inovace. Jedním z prvních výsledků jeho práce se stala série minerální, neperlivé vody Evian ve skleněných lahvích s dřevěným víkem, nápisem „RAINBOW INSIDE“ a cenovkou 1 300 Kč.
Pro lidi, kteří mají žízeň a nechtějí vyhodit 1 300 Kč za půl litru vody vytvořil Virgil i levnější, třičtvrtě litrovou verzi. Ta je stále dostupná na některých čerpacích stanicích a ve vybraných obchodech za zhruba 100 Kč a v roce 2020 se dočkala její etiketa dokonce nové verze. Se vstupem do vysoké módy to myslí Evian opravdu vážně a kromě Virgila se tak dal dohromady i se značkou Vêtements. Během únorové prezentace její kolekce tak návštěvníci přehlídky dostali speciální edici vody v recyklované lahvi, ale ty se ještě oficiálně do prodeje nedostaly.