Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Pondělí 1. 6. 2020 svátek má Laura

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Refresher - Web
0
Ondřej Jarůšek
5. květen 2020, 14:59
Čas čtení: 3:16
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Česká značka City Folklore čerpá inspiraci z města. Je to životní styl, říká autorka úspěšného projektu

„City Folklore je filozofie, na jejímž počátku i konci stojí město. Prošli jsme subkulturní výchovou, v níž je město matkou, kolébkou i dětským hřištěm,“ popisuje na webu tým svůj projekt.

Ondřej Jarůšek
5. květen 2020, 14:59
Čas čtení: 3:16
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Tento článek vznikl v rámci kampaně #DIKYTOBE. REFRESHER rozdá milion korun v podobě inzerce zdarma malým podnikatelům a jiným subjektům, které to nejvíce potřebují.

Kampaň #DIKYTOBE můžeme realizovat díky předplatitelům REFRESHER+, pokud ji chceš podpořit, předplatné si můžeš zakoupit tady. Návod, jak poslat tip na podnik najdeš tady.

 

City Folklore není jen značka oblečení, ale i životní styl. Přesně tak popisuje svůj projekt nadaná umělkyně Petra Gherbetz, která při tvorbě čerpá inspirace především z města. Vyrostla v Ostravě a šití oblečení se věnuje už od svého raného dětství. Nyní šíří svou životní filozofii díky vlastní úspěšné značce.

Funguje už 10 let

„Prvotní myšlenka před deseti lety, které se držíme doteď, byla, že by to mělo být hodně o ulici a pro ty, co se na ni hodně zdržují, tvoří nebo tam i skončili. Na počátku se to točilo hlavně kolem mých ilustrací a potisků, upcyclingu, streetartu. Teď se to již samozřejmě posunulo, ale je to tam stále silně zakořeněno. Cenově se snažíme držet tak, aby to bylo dostupné takřka každému,“ popisuje Petra.

 

Nový článek
Zdroj: City Folklore
Ke svému rodnému městu má Petra vybudovaný silný vztah, což je znát ze samotných designů jejích kousků a koneckonců to potvrzují i její slova. 

Láska k městu

„Ostrava je matka. A to doslova. Je krásná. Urbex ve starých dolech a továrnách, které tady byly, formovaly moje mládí a ranou dospělost. Pro malování jsme tady měli neuvěřitelné scenérie. Dokonce jsem jako malá vyrůstala vedle chemičky a motala se psem po haldách. Na sídláku jsme pak místo prolízaček lozili po staveništích. Tohle tě strašně poznamená,“ říká o městu, z něhož čerpá inspiraci.

 

Jak sama říká, její pohled na zaprášené městské ulice se během let formoval. „Tenkrát mne to snad i štvalo, ta špína, prach, industriál. No a dnes mne to, jak jinak, fascinuje, přitahuje. Nejsilnější ale asi bude ostravská atmosféra. Je to velmi upřímné, drsné místo a to mi vyhovuje. Věci se tu nepřikrášlují, samohlásky jsou tu kratší a s velkými rameny tu nikdo moc nepochodí. Tohle jsem nikdy nikde jinde nenašla,“ pověděla nám.

 

Nový článek
Zdroj: City Folklore

Je to životní filozofie

Když člověk zavítá na internetové stránky City Folklore, bude mu hned jasné, že nemá co do činění s obyčejnou značkou oblečení. Módní kousky jsou totiž protkány životní filozofií, kterou Petra se svým týmem sdílí. 

 

„Nejsme jen značka, je to o přístupu k životu. Značka vznikla v podstatě jako druhotný produkt k malování. Vždy se mne ptali, proč maluji a k čemu to vlastně je a já říkala, že je to městský folklor, je tady od dob Říma. Lidé psali po zdech, svěřovali se jim. Je to městský folklor a žádné město není ušetřeno. Patří to k němu,“ říká.

 

Popud k tomu, aby začala vyrábět a prodávat vlastní oblečení, přišel podle jejích slov sám od sebe. Své práci je dnes naprosto oddaná. „Hadry byly přirozený vývoj. Šila jsem od malé holky celý život, a tak se ty věci v jistý moment jen propojily. Tiskla jsem své designy na trika a tak to všechno začalo. A jelikož jsem magor a práce mne naplňuje, byl to i ventil, kam jsem směřovala všechnu svou přebytečnou energii. Postupně vše této lásce ustoupilo“ vysvětluje Petra.

 

Nový článek
Zdroj: City Folklore

Koronaviru navzdory

Pracovat Petra nepřestala ani s příchodem koronavirové pandemie. „Hned od prvního dne jsem hledala cesty, aby měla moje smečka co jíst. To je nejdůležitější, postarat se o ty, co ti pomáhají, bez nich by nebylo nic,“ uvedla. Se svým týmem se pustila do šití roušek, zároveň však v hlavě promýšlela novou kolekci a zpracovávala si nápady

 

Udržet se za současné situace nad vodou pomáhají značce především zákazníci, kteří nakupují přes internet. Objednávky na e-shopu umožňují Petře a jejímu týmu přečkat toto období a jak sama dodává, malým pozitivem karantény bylo, že si odpočinula, což může mít ve finále pozitivní vliv na její kreativní činnost.

 

„Ten moment, kdy na nějaký čas vystoupíš z rutiny, je, jak jsem si již ověřila v minulosti několikrát, u každé tvorby nakonec vždy přínosný. A když už se obáváš, co bude dále, tak tě to vystřelí často někam, kam bys nečekal, a věci se začnou dít,“ říká umělkyně.

 

Nový článek
Zdroj: City Folklore

Za nejdůležitější recept na to, jak vydržet i v takto náročné době, považuje to, aby se člověk nezastavoval a nikdy se nevzdával. „V tomto případě to bylo neplakat a místo toho se nakopat do prdele. Prostě se podívat, jestli je před tebou nějaká, alespoň malá cestička a jít po ní dál. Ona se zase dál napojí na nějakou cestu. Kdybys dlouho stál, mohla by zarůst,“ uzavírá Petra.

 

 


Značku City Folklore můžeš podpořit sledováním na Instagramu, na Facebooku nebo návštěvou oficiálních webových stránek, kde si můžeš prohlédnout kompletní nabídku všech kousků, které nabízí. 

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Foto: City FolkloreNáhledový obrázek: City Folklore Tagy: #dikytobe, dikytobe
Ohodnoť článek
5
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Nejčtenější
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.