Během Black Friday v Maďarsku nabízel známý internetový obchod slevy, které nebyly reálné.
Známý internetový prodejce Alza musel v Maďarsku zaplatit obrovskou pokutu, protože v reklamě nabízel slevy až 80 procent, a to i přesto, že ve stejné kampani nebylo žádné zboží, na které by se takto vysoká sleva vztahovala. Maďarský úřad pro hospodářskou soutěž vyhodnotil tuto praktiku jako nekalou a vyměřil pro obchod alza.hu pokutu skoro 900 milionů forintů, což je zhruba 70 milionů korun. O pokutě informovaly maďarské agentury a píše o ní i HN.
Alza podle dostupných informací neposkytla během vyšetřování případu dostatečnou součinnost, za což firmě zvýšili pokutu o dalších 30 milionů forintů. Celkově maďarská Alza porušila obchodní zákon 6krát v rámci výprodejové akce Černý pátek. Zákazníky pokaždé lákala na neexistující slevy.
Alza vznikla v roce 1994, ovládá ji skupina investorů prostřednictvím holdingu L. S. Investments Limited. Působí na 26 trzích v EU, Maďarsko je jejím největším zahraničním trhem. Toto není poprvé, co má známý internetový obchod problémy se zákonem, v minulosti například v Česku prodávala Alza i během svátků a nejednou se stala terčem kritiky na sociálních sítích za to, že slevy uměle nafukuje.
Prozatímní účty ukazují, že Alze v Česku vzrostl obrat o téměř 18 % na přibližně 30 miliard korun bez DPH při 12,3 milionech objednávek.