Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
14. července 2020 v 15:00
Čas čtení 2:12
Martin Mičuda

Velkolepý návrat legendy v retro stylu. Ford po 25 letech znovuzrodil slavné Bronco

Velkolepý návrat legendy v retro stylu. Ford po 25 letech znovuzrodil slavné Bronco
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.ford.com/suvs/bronco/2021/media-kit/" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">ford.com</a>
TECH
Uložit Uložené

Novodobá podoba navazuje zejména na slavnou první generaci.

O tom, že Ford chystá novou generaci jednoho z nejslavnějších amerických vozidel, se šeptalo dlouhá léta. Ostatně, nejednou to naznačila a potvrdila i samotná automobilka. Model Bronco má nezastupitelné místo v americké historii SUV počinů, proto se nelze divit, že na znovuzrození ikony se obrací obrovská pozornost. Ford se nakonec s přípravami nespěchal a novodobou podobu představuje po 25 letech až teď.

Hned na úvod je třeba poznamenat, že automobilka nové Bronco přinese až ve třech vyhotoveních – dvoudveřové, poprvé i jako čtyřdveřové a konečně jako Bronco Sport. Poslední jmenovaná varianta zastupuje jakousi civilnější, běžnější a obyčejnější verzi, která je určena spíše na zpevněné cesty a víceméně jde o další SUV, jakých je mnoho. „KlasickéBronco je ale trošku jiná káva, na níž si dal Ford patřičně záležet.

 

Veľkolepý návrat legendy v retro štýly. Ford po 25 rokoch znovuzrodil slávne Bronco
Zdroj: www.ford.com

Už samotný design jasně naznačuje, že Ford nenechal nic náhodě a chtěl navázat na slavnou minulost. Tvar karoserie tak věrně připomíná především první generaci, zvláště pokud jde o čelní část. Nacházejí se na ní kulaté světlomety zasazené do masky, kterou může zákazník různě konfigurovat.

Doporučeno
Je nový Mercedes-Benz GLS králem největších luxusních SUV? Zjišťovali jsme v podrobném testu Je nový Mercedes-Benz GLS králem největších luxusních SUV? Zjišťovali jsme v podrobném testu 19. dubna 2020 v 15:13

Celá karoserie je do velké míry velmi stylová, ale zároveň praktická (řada háků, zpětná zrcátka umístěná na A-sloupku apod.) a modulární – na výběr bude hned několik typů nárazníků, panelů dveří či řešení střechy, přičemž jednotlivé části lze snadno demontovat. 

Silnou stránkou je zejména průjezdnost terénem. Přímo z výroby je možné Bronco osadit až 35" terénními pneumatikami, i díky kterým je světlá výška 294 milimetrů a brodivost 851 mm. Nájezdový úhel je úctyhodných 43,2 stupně, zatímco přejezdový úhel je 21,1 stupně (20 při čtyřdveřové variantě).

Bronco zároveň nabídne až 200 různých doplňků a možností konfigurace. Jen samotných stupňů výbavy je 7 – Base, Big Bend, Black Diamond, Outer Banks, Wildtrak, Badlands a na závěr limitovaná edice First Edition o 3 500 kusech.

 

Veľkolepý návrat legendy v retro štýly. Ford po 25 rokoch znovuzrodil slávne Bronco
Zdroj: www.ford.com

Také interiér se nese ve velmi stylovém a zároveň praktickém duchu. S pogumovanou podlahou je například voděodolný – disponuje odnímatelnými šrouby, kterými může odtéct voda při čištění či vyplachování kokpitu. Nechybí přitom ani nejmodernější technika. Základem je infotainment Sync4u, který je zobrazován na 8,4" centrálním displeji, za příplatek je ho možné zvětšit až na 12" s 360stupňovou kamerou.

Stejně jako v exteriéru, i dovnitř se nastěhovalo několik předpřipravených držáků na akční kamery, zvolit lze hned z několika typů sedadel i vnitřního obložení palubní desky. Interiér Bronca v pracovních vyhotoveních tak mohou tvořit materiály s jednoduchou údržbou naopak luxusní verze se mohou pyšnit prémiovými prvky a detaily. Nejen interiérem tak nové Bronco chce porazit i speciální varianty známého Jeepu Wrangler.

 

Veľkolepý návrat legendy v retro štýly. Ford po 25 rokoch znovuzrodil slávne Bronco
Zdroj: www.ford.com

V tomto okamžiku zatím poznáváme jen dvě motorické verze. Základem je benzinový agregát 2.3 EcoBoost s výkonem 198 kW / 270 koní a 420 Nm. Silnějším motorem bude 2,7litrová V6 se silou 228 kW / 310 koní a 542 Nm.

Čtyřválcový varianta má v základě šestistupňový manuál, kromě něj ale dostal i speciální sedmistupňovou automatickou převodovku. Její první stupeň představuje tzv. „crawler gear“, tedy stupeň určený do náročného terénu na pomalý rozběh. Nicméně, za příplatek je po ruce i třetí typ převodovky. Jde o dobře známý desetistupňový automat, který je pro V6 standardem.

Ve výbavě nechybí terénní režimy, různé asistenční systémy či elektronická uzávěrka diferenciálů na obou nápravách. Bronco zároveň může odpojit přední stabilizátor a zároveň ho připojit zpět za jakýchkoliv okolností. 

Přesné cenové relace zatím neznáme. Známé je jen to, že základní provedení s motorem EcoBoost bude začínat s cenovkou od necelých 30 tisíc dolarů (v přepočtu 700 tisíc korun). Výroba je naplánována na začátek roku 2021, k prvním zákazníkům se novinka dostane na jaře. Příchod na evropský trh se nepředpokládá.

Domů
Sdílet
Diskuse