Z množství policistů, dobrovolníků a doprovodných aut na trase se ti zamotá hlava.
Sportovní svět dnes žije téměř výhradně cyklistikou. Organizátoři Tour de France a členové Mezinárodní cyklistická federace se totiž shodli, že aktuální situace kolem globální pandemie nového koronaviru je dostatečně příznivá na to, aby se naplánovaných 21 etap skutečně odjelo.
Na konci srpna se tedy 176 jezdců z 22 týmů přece jen vydalo na mimořádně náročných 3 484 kilometrů okolo celé Francie. Ti nejsilnější bojují o žlutý dres určený pro celkového vítěze.
Redakce REFRESHERu dostala díky automobilce Škoda, jednomu z hlavních sponzorů Tour, šanci podívat se na přímo na 5. etapu nejslavnějších závodů na světě. Právě osobní návštěva nám ukázala, proč jde vedle olympijských her a mistrovství světa ve fotbale o nejsledovanější událost na světě a proč vedle trati pravidelně stojí miliony fanoušků.
- Jak organizaci letošní Tour de France ovlivnil koronavirus
- Co všechno můžeš vidět z doprovodného vozidla a jak blízko se lze dostat k pelotonu
- Jak Tour de France využívá jeden z největších sponzorů
- Čím byla speciální 5. etapa, které jsme se zúčastnili
- Co nám na Tour chybělo a jaký má vztah k ekologii
Lehký den na Tour de France? Nic takového neexistuje
Náš program byl vlastně v několika bodech stejný jako to, co během Tour zažívají samotní cyklisté. Poznávacím znakem byl hlavně pravidelný a velmi časný budíček. Vstávat je nutné již před 6.30 ráno, aby sis po rychlé snídani stihl sbalit všechno, co máš s sebou, do kufrů označených svojí jmenovkou.
Vzápětí totiž následuje desítky kilometrů dlouhý přesun auty nebo týmovým autobusem na samotný start etapy, přičemž svá zavazadla a osobní věci znovu uvidíš až večer v úplně jiném hotelu vzdáleném přes 200 kilometrů od místa, ve kterém si se probouzel.