Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Pátek 4. 12. 2020 svátek má Barbora, Barbara

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Tech - Auta
4
Martin Mičuda
29. říjen 2020, 15:39
Čas čtení: 1:49
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

1 850 koní, 1 240 kg a akcelerace z 0 na 500 km/h za 20 sekund. Seznam se s nejextrémnějším Bugatti historie

Bugatti považuje Bolide za jakousi experimentální studii.

Martin Mičuda
29. říjen 2020, 15:39
Čas čtení: 1:49
1 850 koní, 1 240 kg a akcelerace z 0 na 500 km/h za 20 sekund. Seznam se s nejextrémnějším Bugatti historie
Zdroj: newsroom.bugatti
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
4
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Jen před několika dny svět obletěla zpráva o dosažení nové maximální rychlosti mezi sériovými automobily a my už poznáváme nové Bugatti, které má potenciál magickou hranici překonat také.

 

Jmenuje se Bugatti Bolide, no a jak jsme si už zvykli, opět jde o specialitku postavenou na základě modelu Chiron. Automobilka z Molsheimu totiž odpovídá na poptávku po lehkém okruhovém speciálu, který ale nadále sází na 8litrovou W18.

 

Samotné Bugatti novinku prezentuje jako nejextrémnější počin ve své novodobé historii, což ostatně potvrzují dechberoucí parametry.

 

Prvním je rozhodně výkon, který je na úrovni 1 361 kW / 1 850 koní a 1 850 Nm. Jak jsme již naznačili, síla pochází z jednotky 8.0 W16 quad-turbo. Parametry jsou o to zajímavější, když dodáme, že na rozdíl od Chirona je Bolide podstatně lehčí – jen 1 240 kilogramů. Poměr váhy a výkonu je tedy jen 0,67 kg/k.

 

1 850 koní, 1 240 kg a akcelerácia z 0-500 km/h za 20 sekúnd! Zoznám sa s najextrémnejším Bugatti histórie
Zdroj: newsroom.bugatti

Tím ale plejáda úchvatných čísel nekončí. Obrovský výkon v kombinaci s nízkou váhou totiž zaručuje nevídané rychlostní parametry.

 

Automobilka uvádí, že Bolid zvládne akceleraci z 0-100 km/h za 2,17 sekundy, z 0-200 km/h za 4,36 sekundy a dokonce zrychlení z 0-500 km/h jen za 20,16 sekundy. Pro srovnání, takový Chiron za 20 sekund nepřekoná ani 400 km/h, a to patří mezi to úplně nejrychlejší na světě.

 

NAČÍST ČLÁNEK BEZPLATNĚ
Předplať si REFRESHER+ a získej další výhody

Tento článek dočteš bezplatně, ale s předplatným REFRESHER+ získáš přístup k více než 1468 zamknutým článkům a dostaneš další benefity.

VÍCE O PŘEDPLATNÉM
Kdykoli ho jednoduše zrušíš
Už od 55.00 Kč měsíčně
S REFRESHER+ můžeš číst i tyto články
Šéf Oktagonu Ondřej Novotný: Bitva Vémola vs. Mikulášek bude nejsledovanější zápas roku 2020 (Rozhovor)Šéf Oktagonu Ondřej Novotný: Bitva Vémola vs. Mikulášek bude nejsledovanější zápas roku 2020 (Rozhovor)
Aktivní účet na sociálních sítích, chybějící záznamy z výtahu, tělo nalezené v nádrži hotelu. Toto je záhadná smrt Elisy Lam Aktivní účet na sociálních sítích, chybějící záznamy z výtahu, tělo nalezené v nádrži hotelu. Toto je záhadná smrt Elisy Lam
Yzomandias na novém albu vyzývá k vraždě Babiše. Prozyum je inovativní a zároveň nostalgické (Recenze)Yzomandias na novém albu vyzývá k vraždě Babiše. Prozyum je inovativní a zároveň nostalgické (Recenze)
VÍCE

Posledním údajem je čas 5 minut a 23,1 sekundy. Právě tolik by mělo stačit novému Bugatti na to, aby prolétlo Severní smyčkou na Nürburgringu. Je ale třeba dodat, že všechny z výše zmíněných rychlostních údajů mají jeden háček – nepotvrdily se v reálném světě, protože má jít (zatím) jen o výsledek důkladných simulaci.

 

Vzhledem k tomu, že samotný výkon jako takový není na poměry Bugatti až tak ohromující, větší pozornost se obrací zejména k nízké hmotnosti. Za ní stojí velmi kompaktní rozměry (na výšku měří pouze 995 mm), odlehčení konstrukce a přítomnost lehkých materiálů. Disky jsou vyrobeny z kovaného hořčíku, monokok je karbonový, zatímco spojovací materiál (šrouby, tyče, nýty nebo matice) jsou z titanu.

 

1 850 koní, 1 240 kg a akcelerácia z 0-500 km/h za 20 sekúnd! Zoznám sa s najextrémnejším Bugatti histórie
Zdroj: newsroom.bugatti

Zajímavostí je sací lopatka na střeše – v nízkých rychlostech je její povrch hladký, zatímco ve vysokých rychlostech se vyboulí pro vyšší přítlak. Toto aktivní řešení tak významnou měrou optimalizuje proudění vzduchu. Za mimořádně aerodynamicky střiženými tvary exteriéru nepochybně stojí známý ředitel designu Bugatti, Achim Anscheidt, který sám přiznal, že za 16 let působení v značky nenavrhl tak extrémní počin. Bolide si sice zachovává pověstné detaily a designová řešení Bugatti, vše bylo ale podřízeno aerodynamickým nárokům.

 

Zajímavým detailem jsou přední LEDkové světlomety ve tvaru písmene X, čímž automobilka odkazuje na letadlo Bell X-1 – s ním v roce 1947 Charles Yeager jako první člověk překonal hranici rychlosti zvuku. Kokpit podléhá regulacím FIA a standardem jsou 6bodové pásy, skořepinová sedadla či automatický systém hašení HANS. I přesto je Bolide stavěn jako dvoumístné auto.

 

Bugatti v tomto okamžiku Bolide považuje za jakousi experimentální studii – zda někdy vznikne alespoň jeden exemplář, je na nyní sporné. Již nyní je ale více než jasné, že pokud ano, nepůjde zrovna o automobil se silniční homologací.

 

Zobrazit galerii 15 galeria
Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: newsroom.bugattiFoto: newsroom.bugattiNáhledový obrázek: newsroom.bugatti Tagy: Bugatti, Bolide
Přidej se k těm, kteří nás podpořili. Předplať si R+ VÍCE
Ohodnoť článek
5
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.