Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
18. prosince 2020 17:08
Čas čtení 1:38
Martin Mičuda

Nový americký hypersport s výkonem až 1 841 koní slibuje maximální rychlost přes 500 km/h

Nový americký hypersport s výkonem až 1 841 koní slibuje maximální rychlost přes 500 km/h
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.hennesseyspecialvehicles.com/2021-venom-f5/" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">hennesseyspecialvehicles.com</a>
TECH
Uložit Uložené

Hennessey představilo avizovaný hypersport Venom F5.

Společnost Hennessey je známá nejen díky různým tuningovým počinům, ale i díky snaze o zdolání rychlostních rekordů. Z fabriky v Texasu tak odstupem času začaly vycházet nejen upravené modely jiných značek, ale i vlastní superauta s cílem zapsat do Guinnessovy knihy rekordů. Zmiňme tak model Venom GT, který v roce 2014 překonal Veyron Super Sport a stal se nejrychlejším automobilem planety.


V roce 2017 nám značka ukázala předobraz chystaného hypersportu, který posune laťku opět výše. Jde o model Venom F5, no a právě v uplynulých hodinách poznáváme jeho sériovou podobu a všechny podrobnosti. F5 již nestaví na základech jiného vozidla (GT byl upraven Lotus Exige).

hennessey
Zdroj: www.hennesseyspecialvehicles.com

Jak je zvykem u hypersportů, kabina je nízká a natlačená co nejvíce dopředu kvůli motoru za ní. Mimořádně nízko je i přední kapota, z níž doslova v rozích vystupují blatníky. Samozřejmě, design je do co největší míry přizpůsoben aerodynamice. Zadní partie plynule navazují na pomalu klesající linii střechy. Výfuky jsou poměrně vysoko, prakticky mezi koncovými světly. Na spodku je obrovský difuzor.


Jednotlivými tvary a liniemi se nový Venom F5 podobá na jiné supersportovní modely, i když podoba je čistě náhodná. Jistá inspirace je ale znát i v kokpitu, který je velmi minimalistický – středový panel obsahuje jen nejzákladnější ovládací prvky, výdechy ventilace a vystupující displej multimediálního prostředí.


Vše podstatné se nachází na futuristicky tvarovaném volantu s chybějící vrchní částí věnce. Tímto řešením odkazuje Hennessey na okruhové počiny a zároveň zlepšuje výhled na digitální budíky. Sportovní sedadla disponují skořepinovým tvarem s velmi tenkou konstrukcí, použité jsou ale běžné bezpečnostní pásy.

hennessey
Zdroj: www.hennesseyspecialvehicles.com

Nepochybně, nejdůležitější je to, co se nachází za samotným kokpitem. O pohon novinky se stará dvakrát přeplňovaný 6,6litrový osmiválec. Opět jde o vlastní vývoj, čehož výsledkem je váha jen 289 kilogramů a výkon až 1 354 kW / 1 841 koní a 1 617 Nm. Tyto údaje jsou o to zajímavější, když napíšeme, že síla putuje přes 7stupňovou semi-automatickou převodovku výhradně jen na zadní kola.

Díky rozsáhlému použití uhlíkových komponentů pozoruhodný údaj reprezentuje i samotná váha – suchá hmotnost je jen 1 360 kilogramů. Rychlostní parametry jsou následující: Nový Venom F5 zrychlí z klidu na 100 km/h jen za 2,6 sekundy, na dvoustovce je za 4,7 sekundy, no a maximální rychlost má být za magickou hranicí 500 km/h!


V tomto bodě se dostáváme k označení F5, který odkazuje na nejvyšší stupeň klasifikační stupnice síly tornáda. F5 zároveň reprezentuje i název jednoho z jízdních režimů, no a právě výhradně v rámci něj dokáže Venom F5 pokořit zmíněnou rychlostní hranici. Hennessey plánuje Venom F5 vyrábět od příštího roku, a to v počtu jen 24 exemplářů. Ceny ještě specifikovány nebyly.

Domů
Sdílet
Diskuse