S Rytmusem jsme zhodnotili rok 2020. Pobavili jsme se o hudbě, ale i zatýkání politiků a reklamách, kvůli kterým ho Slováci kritizovali, zatímco se on bavil v bazénku.
Rytmus je i po třech dekádách v rapu nakopnutý dělat stále nové projekty. „Vždy, když jsem zkusil něco mimo, tak to z většiny nedopadlo podle mých představ, takže jsem se vždy vrátil k tomu, co mi jde nejlépe. Přesto všechno na 2021 máme s mým týmem plány, které jsou mimo hudbu. Jsem nonstop hladový a nespokojený,“ řekl pro REFRESHER v předvánočním rozhovoru, který jsme tentokrát výjimečně dělali každý ze své domácí bubliny.
Za fotky z natáčení letošních videoklipů děkujeme Matúšovi Zeťákovi.
V rozhovoru jsme se věnovali hodnocení roku 2020, který byl obzvláště specifický i podle samotného člena Kontrafaktu. Věnovali jsme se i tématu marketingu v rapu, kde má ale v rámci slovenského rapu vlastní disciplínu.
„Miluji reklamy, které lidem úplně vyje*ou pojistky a vykorutí jim huby. No a samozřejmě, kde si zachovám svůj charakter, slang, humor,“ prozradil Rytmus s tím, že by klidně v rámci kontroverze zkusil i reklamu na vložky nebo prostatu.
Tento rok pro Slováky vnímám jako rok plný politických kauz, novinářských ortelů, obviněni a nepoctivé žurnalistiky, plný nařízení zmatků a finanční krize
- Jak Rytmus hodnotí rok 2020
- Jak se s odstupem let dívá na své působení v rapu jako zkušený marketér a jak si vybírá spolupráce
- Do čeho investuje nejvíce času, peněz a energie
- Jak se jeho život postupně mění a proč pro něj není důležité zamýšlet se nad tím, zda bude moci rapovat i jako 55letý
- Jak vypadá nenakopnutý Rytmus a jak dokáže člen Kontrafaktu stále pracovat s novou generací, která je mentálně jinde než ta jeho
Rok 2020 byl velmi specifický, vnímáš to tak i ty? Musel jsi zablokovat na Instagramu více účtů než v minulých letech? Tento rok pro Slováky vnímám jako rok plný politických kauz, novinářských ortelů, obvinění a nepoctivé žurnalistiky, plný nařízení zmatků a finanční krize. Já ho hodnotím jako úspěšný po všech stránkách, akorát jsme nemohli cestovat, kam se nám zachce. Co se týče blokování, tak podle mě stejně jako v jiných letech.
Zmínil jsi politické kauzy. Orientuješ se alespoň trochu v tom, co se děje, vnímáš, že jsou to fakt velké věci?
Určitě si běžný občan všiml, že se začali zavírat vlivní lidé, kteří byli v minulosti nedotknutelní. Nějak extra tím nežiji, ale musím uznat, že pro běžného Slováka je to naděje na spravedlnost a větší důvěra v soudnictví.
My jsme se několikrát bavili o tom, že máš s některými z těch lidí fotku, což je v pořádku, protože jsi Rytmus a máš fotky i s dalšími lidmi, o kterých nic nevíš. Platí ale, že v minulosti kdejací mafiáni měli zájem o kamarádění se s rapery a tobě se to nevyhnulo. Jak na toto vzpomínáš?
Neřekl bych kamarádění, protože během minuty každý z nás pochopil, že společná témata asi nenajdeme. Spíše na úrovni fanoušek vs. interpret. Kdybych byl Patrik, tak mě mají v pi*i. Víš, jak to je, každý, kdo vejde do sálu, koupí si album, je můj fan, kterému dám přirozeně fotku. A každý fan má nějaký svůj život, nebo minulost, za kterou nejsem odpovědný.
Na tom, jak řídíš svůj Instagram, není nic zvláštního, děláme to my, dělají to politici i jiné známé osobnosti a komerční profily, v tvém případě však například blokování berou lidé ještě více osobně. Alespoň takový mám pocit. Snažíš se to nějak analyzovat?
Terapie, hygiena, čištění hoven a sračkoidní energie na mé zahrádce. Síto fejkových kámošů, kteří pak škemrají přes známé, abych je odblokoval, že to tak nemysleli. Jsem rád, že Instagram dává tuto možnost.
Letos vzbudila obzvlášť velké vášně reklama na kartáček. Lidi asi nejvíce znepokojilo, že jsi pro reklamu použil svou hudbu. Tu mnozí dosud vnímali jako něco, co patří více jim, než kartáčku. Zajímá tě psychologie toho celého?
Účel reklamy byl, že budu rapovat o tom, jak jsou lidé v dnešní době v komentech zákeřní, jak se staví do pozice agresivních soudců, jak maji plná ústa nenávisti a chodí si tam často vylévat svou nudu a neštěstí. Myšlenka Oral B byla „vyčisti si ústa od špíny“, protože nikdy není pozdě na změnu žít krásněji. Krásná myšlenka za krásné peníze.
Miluji takové práce, kde to vysypu z rukávu za pár minut a natočím klip za půl hodinku. Dopředu jsme psychologicky věděli, do čeho jdeme a co to způsobí. Odkaz celého projektu vyšel ukázkově na jedničku. Jdu ven s pejskem, hezký den.
Předpokládám, že podobných nabídek ti chodí více. Přemýšlíš někdy i tak, že okej, tuto ještě neberu, protože přijde větší a lepší? Jaký máš na to klíč?
Co se dozvíš po odemknutí?
- Podle jakého klíče si Rytmus vybírá spolupráce a jaké kontroverzní reklamy by klidně udělal
- Jakým způsobem se zlepšuje po stránce marketingu
- Jak se s odstupem času dívá na rozhodnutí přestat hrát na malých diskotékách
- Do čeho Rytmus investuje nejvíce času a peněz
- Jak bude synovi vysvětlovat, že jeho taťka je nejúspěšnějším raperem na Slovensku a v Česku