Po návratech módních značek jako Kappa, Fila, Buffalo či UGG se loni přidaly další. Přinášíme ti top 6 módních comebacků za rok 2020.
Rok 2020 nebyl zrovna nejšťastnější. Většina lidí na toto období nebude vzpomínat v dobrém. Jsou ale i tací, kterým pandemie pomohla a svůj byznys vzkřísili z mrtvých, případně jej rozjeli naplno.
O některých módních značkách a designerech jsi možná slyšel. Možná některé jejich módní kousky dokonce vlastníš a ani o tom nevíš. Toto jsou značky, pro které byl loňský rok jedním z nejlepších a znamenal velký návrat či rozběh, co se byznysu týče.
- Která značka našla díru na trhu
- Která značka čerpá z metody kresby
- Fanoušci které značky zůstali v rozpacích
- Která návrhářka uvedla do módy punkerský styl
- Který designer nechtěl mít se svou značkou nic společného
- Kterého designera propustila vlastní značka a proč
Juicy Couture
Píše se rok 1997 a dvě podnikatelky v Americe, Pamela Skaist-Levy a Gela Nash-Taylor, přeměňují svou vizi pohodlného oblečení ve skutečnost. Pořádný boom zažívají na přelomu tisíciletí díky oblibě u celebrit. Hollywoodské hvězdy jako Britney Spears, Madonna, Beyoncé či Mariah Carey si jej začaly oblékat a fanoušci šíleli. Rozmachu saténových souprav pomohl v těch dobách i rozvoj amerického bulváru a paparazzi.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Značce se výrazně dařilo a její majitelky zaznamenaly na začátku nového tisíciletí tržbu kolem 200 milionů dolarů. Pomohla k tomu i Paris Hilton, která ve své show The Simple Life nosila soupravu Juicy Couture pravidelně. Slavná dědička rodu Hilton jednotlivé saténové kousky ráda kombinovala s jinými luxusními značkami a i proto se počet výrobků Juicy Couture vyšplhal na číslo blízko tisíce.
Později v roce 2003 se zakladatelky Pamela a Gela shodly, že jim dochází dech a že je značku třeba posunout o krok vpřed. Firmu proto prodaly návrhářce Liz Claiborne, ale stále spolupracovaly po jejím boku. Nová majitelka posunula značku na novou úroveň a uvedla novou kolekci oblečení, parfémů a doplňků.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Po 13 letech spolupráce s novou majitelkou se původní zakladatelky značky rozhodly z firmy odejít. „Prodali jste svůj byznys, již není váš,“ řekla jedna z tvůrkyň velurových souprav Nash-Taylor. „Ale my jsme měly pocit, že je to naše. To byla ta těžká část. Myslely jsme si, že budeme navždy s Juicy. Nové vedení se však nesetkalo s pochopením názorů zakladatelů.“
Saténové teplákové soupravy upadly v zapomnění a značka procházela různými spolupracemi (s francouzskou značkou Vêtements, kanadskou značkou Brunette The Label či prodejnou Urban Outfitters), novou kolekcí a dokonce vlastní módní přehlídkou na New York Fashion Week v roce 2018. Nikdy však nezažila takový úspěch jako na začátku jejího působení.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Až loni, u příležitosti 25. výročí značky, se oživila zašlá sláva Juicy Couture. Karanténa výrazně dopomohla k oblibě sportovního a domácího oblečení po celém světě. Vedení toho využilo a uvedlo na trh legendární soupravu Juicy Couture ze začátku tisíciletí. Známé tváře showbyznysu oprášily své staré soupravy a znovu spustily šílenství okolo „šťavnatých“ kompletů.
Von Dutch
Praotcem značky je umělec Kenneth Howard, přezdívaný Von Dutch. Jeho inovativní kresby na autech a motocyklech se v 50. letech minulého století staly extrémně populárními. Howard se dnes označuje za kmotra moderního pinstripingu a jednoho z otců Kustom kultury.
Značka čerpá právě z techniky kresby umělce Von Dutche. Její ikonický nápis zdobí téměř všechny produkty, od oblečení po doplňky. Nejoblíbenějším kouskem byla (a stále je) truckerhat, kterou si zamilovaly hollywoodské celebrity a díky nim i všichni ostatní. Čepice jsme mohli vidět na Britney Spears, Justinovi Timberlakeovi, Ashtonu Kutcherovi a dalších.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Francouzský designér Christian Audigier byl dlouholetým ředitelem této značky, která vznikla na počátku nového tisíciletí v malém obchodě na Melrose Avenue v Los Angeles. Právě Audigier se zasloužil o to, že se Von Dutch zařadila mezi top značky popkultury a hudební scény.
To, že byl návrhář Audigier jejím srdcem, se ukázalo po tom, co ji Von Dutch opustil a přešel ke konkurenci. Učinil tak po neshodách s vedením. Chtěl totiž, aby se značka přejmenovala na Von Dutch by Christian Audigier, s čímž ostatní nesouhlasili. Po odchodu Audigiera značka začala upadat.
Loni společnost Von Dutch vsadila na nostalgii a znovu začala vyrábět módní kousky, tentokrát však luxusnější a s mnohem vyšší cenou. Značka se totiž chce vrátit na své místo jako základ šatníku celebrit jako Megan Thee Stallion, Cardi B a Travis Scott.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Otázkou je, zda by si to přál i umělec Kenneth Howard, který zastával jasný názor: „Snažím se zůstat na hranici chudoby. (...) nezdržovat se zbytečnými věcmi, takže nepotřebuji mnoho peněz. Věřím, že to tak má být,“ řekl pro Jalopy Journal.
Baby Phat
Sen založit značku, která spojí svět luxusu a streetwearu se zrodil v hlavě modelky Kimora Lee. Když jí bylo 14, začala s modelingem pro francouzskou módní značku Chanel a stala se múzou velikánovi designu Karlu Lagerfeldovi. V roce 2000 přišla Lee s nápadem rozšířit značku Phat Farm tehdejšího manžela Russella Simmonse, který se věnoval tvorbě a prodeji oblečení, doplňků a parfémů.
Co se dozvíš po odemknutí?
- Která návrhářka uvedla do módy punkersky styl
- Který designer nechtěl mít se svou značkou nic společného
- Kterého designera propustila vlastní značka a proč