Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Pondělí 1. 3. 2021 svátek má Bedřich, Bedřiška

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Tech - Auta
0
Martin Mičuda
7. únor 2021, 16:30
Čas čtení: 1:51

Nové DS 4 chce konkurovat Mercedesu. Kromě atraktivních tvarů zaujme netypickou palubovkou

DS 4 se představuje ve své druhé generaci.

Martin Mičuda
7. únor 2021, 16:30
Čas čtení: 1:51
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Nové DS 4 chce konkurovat Mercedesu. Kromě atraktivních tvarů zaujme netypickou palubovkou
Zdroj: dsautomobiles.com

Automobilka DS v posledních letech zahájila slušnou modelovou ofenzívu. Aktuálně přináší svůj dosud snad nejatraktivnější počin. Po modelech jako DS 3 Crossback či DS 9 totiž přichází na řadu nová, v pořadí druhá generace modelu DS 4, kterým francouzská značka spadající do koncernu Stellantis hlásí návrat do třídy kompaktních hatchbacků. Ba co víc, DS prohlašuje, že novinka má nově definovat C prémiový segment.

 

Není žádným tajemstvím, že DS je jakási luxusnější odnož značky Citroën, tedy prémiový výrobce na francouzský způsob. Dosud se zdaleka nenaplnily ambice ohrozit etablované prémiové značky jako Audi, BMW či Mercedes-Benz, právě DS 4 to má ale změnit.

 

Faktem je, že nyní už nejde jen o Citroën C4 se stylovější karoserií, ale opravdu atraktivně vypadající hatchback, za jaký by se na první pohled nemuseli stydět ani zmiňovaní výrobci.

 

Zdroj: https://int-media.dsautomobiles.com/en/ds-4-refinement-engineered?idtok=49fd2bbb8369#prettyPhoto

 

NAČÍST ČLÁNEK BEZPLATNĚ
Předplať si REFRESHER+ a získej další výhody

Tento článek dočteš bezplatně, ale s předplatným REFRESHER+ získáš přístup k více než 1751 zamknutým článkům a dostaneš další benefity.

VÍCE O PŘEDPLATNÉM
Kdykoli ho jednoduše zrušíš
Už od 79.00 Kč měsíčně
S REFRESHER+ můžeš získat tyto benefity
VÍCE

Novinka s délkou 4,4 metru a výškou 1,47 metru přitom kombinuje tvary klasických hatchbacků a momentálně velmi populárních vozů typu SUV-kupé. Potvrzuje to vyšší stavba karoserie i možnost volby až 20" disků, „čtyřka“ ale vystupuje zároveň velmi atletickým dojmem. Dvoubarevný exteriér kombinuje ostré linie a zajímavé, až netypické tvary (řešení denního svícení, C-sloupek).

 

Standardem jsou zapuštěné kliky dveří, nechybí špičková světelná Matrix LED technologie, a zákazník bude mít na výběr z několika optických řešení – Performance Line dodá černými detaily styl, zatímco Cross plasty připomene SUV.

 

 

Jak exteriér, tak i interiér nabídne několik netypických řešení. Kromě standardně dodávaných digitálních budíků s futuristickou grafikou a centrální 10" obrazovkou se třetí displej nachází ve středovém tunelu. Nad voličem automatické převodovky je totiž vystupující 5" dotykový displej, kterým se ovládá infotainment DS Iris. Samotné ovládání může probíhat nejen dotykem, ale i gesty či hlasem. 

 

Centrální fukary na vývod vzduchu jsou velmi úzké a umístěné pod centrální obrazovkou, naopak výdechy ventilace na krajích palubní desky jsou ve skutečnosti součástí panelu dveří. Kliky dveří jsou přitom umístěny překvapivě nízko. DS samozřejmě upozorňuje následně pozornost na výběr prémiových materiálů a jejich složení za přítomnosti kvalitního zpracování.

 

I přesto, že jde o zástupce kompaktního segmentu, sedadla mohou být na přání vybavena ventilací či masážní funkcí. V rámci příplatkové výbavy zmiňme audio systém Focal se 14 reproduktory nebo head-up displej, který promítá obsah ve velikosti odpovídající obrazovce s úhlopříčkou 21". Zavazadlový prostor nabídne 430 litrů.

 

Zdroj: https://int-media.dsautomobiles.com/en/ds-4-refinement-engineered?idtok=49fd2bbb8369#prettyPhoto

 

DS 4 byla vyvinuta na platformě EMP2, což jinými slovy znamená, že jde o technického sourozence chystaných nových generací modelů Peugeot 308 a Opel Astra. Konvenční pohon zastřeší benzinové verze PureTech 130 (96 kW / 130 k), PureTech 180 (132 kW / 180 k) a PureTech 225 (165 kW / 225 k), zatímco naftové provedení zastupuje BlueHDi 130 (96 kW / 130 k). Standardem je osmistupňová automatická převodovka a výhradně přední pohon.

 

Nová platforma byla pochopitelně přizpůsobena i na plug-in hybridní variantu, která bude kombinovat benzínový čtyřválec o 180 koních a elektromotor o 110 koních. Systémový výkon soustavy je na úrovni 165 kW / 225 koní. Podle metodiky WLTP dokáže PHEV verze absolvovat na čistě elektrický pohon přes 50 kilometrů. Sériová výroba bude spuštěna na podzim, první kusy se k zákazníkům dostanou krátce na to.

 

Zobrazit galerii 6
Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: dsautomobiles.comFoto: dsautomobiles.comNáhledový obrázek: dsautomobiles.com Tagy: DS, DS 4
Přidej se k těm, kteří nás podpořili. Předplať si R+ VÍCE
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
NAHORU
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.