Britský výrobce rozšiřuje své portfolio o zcela nový plug-in hybridní model.
Modelové portfolio automobilky McLaren je sice úzké, číselné názvosloví a designová jednotnost však dají při rozeznávání modelů zabrat i zdatnějším automobilovým fanouškům. Zcela nový model tak chce tentokrát udělat pořádek a jeho název je snadněji zapamatovatelný – Artura. Jde přitom o první model britské značky, který spadá do kategorie HPH, tedy High-Performance Hybrid.
Artura je zároveň prvním vozem, který stojí na lehké platformě McLane. Jejím posláním je redukovat hmotnost a zároveň poskytnout prostor pro elektrifikaci. I přes fakt, že v útrobách auta se nacházejí lithium-ionové akumulátory s kapacitou 7,4 kWh, suchá hmotnost je na úrovni pouhých 1 395 kilogramů. McLaren tak tvrdí, že Artura má nejlepší poměr výkon/váha ve své třídě.
Plug-in hybridní techniku tvoří dva motory. Základem je třílitrová V6 twin-turbo s výkonem 430 kW / 577 koní a 585 Nm. Konvenční jednotce sekunduje elektromotor, který standardně disponuje silou 37 kW / 50 koní a točivým momentem 225 Nm, krátkodobě dokáže ale zaručit až 70 kW, čili 95 koní. Systémový výkon soustavy je 500 kW / 671 koní a 720 Nm.

Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne Artura za 3 sekundy, maximálka je 330 km/h a na čistě elektrický pohon dokáže v rámci metodiky WLTP absolvovat 30 kilometrů. Maximální rychlost při elektrické jízdě je 130 km/h, přičemž nabít akumulátory z 0 na 80 % by za ideálních podmínek nemělo trvat déle než 2,5 hodiny. Více však zaujmou zbylé rychlostní parametry – na 200 km/h vystřelí Artura za 8,3 sekundy a na tři stovky je za 21,5 sekund.
Zajímavost se naskýtá při řešení převodovky. Tu zastupuje osmistupňový automat, který ale v tomto případě nedisponuje zpátečkou. Vzhledem k tomu, že plug-in hybridní McLaren na couvání používá výhradně elektrický pohon, v klasickém podání ve spojení se spalovacím motorem není proto nutná.
Po vizuální stránce jsme svědky designového jazyka, který Britové reprezentují už nějaký ten rok. Opět tak platí, že identifikovat jednotlivé modely podle vzhledu bude ještě těžší. Faktem ale je, že Artura vypadá nádherně. Jinak tomu není ani v interiéru, kterému dominuje na výšku orientovaný centrální 8" displej s prostým názvem Central Infotainment Screen. Další, přibližně 12" displej se nachází přímo před řidičem, zbytek interiéru je esteticky velmi čistý, je tedy jasné, že prioritou je řízení a samotná jízda.
O její zlepšení se stará elektronický diferenciál či vysoko-výkonné karbon-keramické brzdy. Auto stojí na 19" discích vpředu a 20" kolech vzadu, obutá jsou do pneumatik Pirelli P-Zero Corsa. Cena novinka startuje na domácím trhu od 185 tisíc liber (zhruba 5,5 milionu korun).