Myslíš si, že dokáže nuda a nicnedělání vytvořit něco kreativního?
Pokud bychom se zeptali deseti kreativců, jak přicházejí na své nejlepší nápady, na které jsou hrdí, zřejmě by zněla každá odpověď jinak. Metoda, kterou přijdeš na skvělé ideje, nemá přesně stanovená pravidla. Někdo volí hodiny studia podkladů, aby dobře porozuměl produktu, jiní zase sledují, jak to dělá konkurence a snaží se vylepšit jejich nápad, a někteří volí cestu skoku do neznáma.
Právě poslední jmenovanou možnost si zvolili v polském streetwearovém e–shopu Supersklep, kde se rozhodli vytvořit nejnovější letní kampaň víceméně neplánovanou cestou na španělský ostrov Tenerife. „Během pandemie koronaviru a několika lockdownů jsme měli dost času nudit se a zjistili jsme, že právě ty nejlepší nápady přicházejí ve volném čase, který trávíme s kamarády a blízkými,“ řekl Oskar Dąbrowski, PR manažer e–shopu Supersklep a dodal: „Právě v čase prokrastinace jsme otevření novým nápadům a také proto zní slogan naší letní kampaně: Zabíjení času dokáže přinést ty nejlepší nápady — tak se nuď!“
Na trip po ostrově Tenerife proto poslal Supersklep svého social media managera, fotografa a videomakera, aby zdokumentovali celý výlet pro účely kampaně. Na letišti ve Varšavě se k nim přidala parta modelů a fotografka Dorota Szulc. Na Tenerife pak strávili pět dní, během kterých navštívili lokální skateparky, sopečné skály, vyzkoušeli surfování a hlavně navázali nová přátelství s místními, díky kterým se dozvěděli tajemství, která většina turistů v životě neslyšela.
Během těchto dní „nicnedělání“ tým prošel celý ostrov křížem krážem a najezdil 1 000 km, díky čemuž vzniklo množství spontánních shootingů. „Tenerife jsme si zvolili kvůli krásnému květnovému počasí a většímu množství zeleni. Ve hře byl ještě trip na Kanárské ostrovy, ale Tenerife vyhrálo právě díky hezčí přírodě,“ vysvětluje Oskar Dąbrowski a dodává: „Každý intenzivně prožitý den našeho dobrodružství na Tenerife bereme jako cihličku do konstrukce značky Supersklep, kterou budujeme již více než 20 let.“
Supersklep je totiž obchod, který zasílá zboží do celé Evropské unie a funguje v šesti jazykových mutacích. Obchod se momentálně snaží prosadit na zahraničních trzích mimo domácí Polsko, proto vůbec poprvé vytvořili nadnárodní kampaň, kterou připravili kompletně v zahraničí.
Na oslavu tohoto milníku se obchod také rozhodl přejít na digitální formu kampaně a téměř úplně vynechat papír. „Letos jsme se rozhodli jít s kampaní ven pouze digitálně. To znamená žádné katalogy, které by měly 80 fotografií a 72 stran, což znamená 40 stran papíru na katalog. Namísto toho jsme připravili třešničku na dortu pro naše klienty, kteří ke své objednávce dostanou dvě náhodně vybrané pohlednice, které mohou zaslat přátelům nebo si jimi vyzdobit byt. Díky tomuto kroku snížíme využití papíru až o80 %,“ uzavřel Oskar Dąbrowski
Na kampani se podíleli:
- Foto: Dorota Szulc /@szulcworks
- Video: Adam Byrczak
- Art dir: Agnieszka Dutkiewicz
- Marketing: Oskar Dąbrowski
- Print: Ewa Manikowska
- Model: Arina Fishmann /@selectivemgmt
- Model: Paweł Feledyn /@selectivemgmt
- Model: Bartosz Niewiadowski /@selectivemgmt
- MUA: Evgeniya Korzhova /@tenerife_makeup
- Organizační pomoc:@kanarypopolsku