Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
11. ledna 2022 v 12:45
Čas čtení 3:30
Jana Mikysová

5 obchoďákům jsme položili 4 otázky. Zjisti, jak vypadá jejich pracovní den a proč se do práce těší

5 obchoďákům jsme položili 4 otázky. Zjisti, jak vypadá jejich pracovní den a proč se do práce těší
Zdroj: Refresher/Sára Sarvašová
REFRESHER
Uložit Uložené

Naši kolegové prozradili, jak vypadá práce obchodního zástupce v Refresheru.

Obchodní zástupce, sales representative nebo obchoďák. Za těmito názvy se skrývá jedna pozice, která ale může mít několik podob. Jak vypadá práce obchoďáka v Refresheru? Odpovídají ti nejpovolanější, a to právě naši kolegové z obchodních týmů pro Česko i Slovensko. 

Z odpovědí se dozvíš nejen to, co všechno je jejich náplní práce, jak vypadá jejich pracovní den, ale také to, jaká je samotná práce v Refresheru. Za slovenský tým odpovídají Karolína, Kristýna a Marek, český tým zastupují Filip a Tomáš.

obchodný tím, obchoďáci
Zdroj: Refresher/Sára Sarvašová

Do práce se těší na kolektiv i různorodá zadání

Náš obchodní tým se jednoznačně shodl v tom, že se každý den těší do práce kvůli kolektivu, který potkávají v kanceláři a občas je to i snídaně. „Těším se na kolegy, protože máme super kolektiv a vím, že se můžeme na každého spolehnout a navzájem si pomáháme,“ vysvětluje Karolína. 

A co se práce týče, tak se těší na výzvy, které přináší nový den. „Baví mě ale i jednotlivé kampaně a vlastně to, že se asi nikdy nenudím. Denně komunikuji s obrovským množstvím lidí a právě ta komunikace a neustálý kontakt s lidmi mě nejvíc baví,“ říká Kristýna. Dodává, že bývají lepší i horší dny, což ji posouvá dál. „Každý den je trochu jiný, každá kampaň má něco individuálního. U každého klienta je třeba zvolit jiný přístup, myslet kreativně,“ popisuje Filip.

obchoďáci, refresher
Zdroj: Refresher/Sára Sarvašová

Kampaň, na kterou rádi vzpomínají 

Obchoďáci v Refresheru pracují s různými značkami a společnostmi, někdy jsou mezi nimi i jejich lovebrandy, ale najdou se i klienti, jejichž produkty či služby neznají a díky spolupráci mají možnost je poznat.

Karolína zmiňuje klienta Karloff a konkrétně značku Tatratea, kteří u nás mají již druhý rok celoroční kampaň. „Dobře se s nimi pracuje, jelikož mají pěkné kampaně a super se mi komunikuje s klientkou. Vždy je výhoda, když má obchoďák dobrý vztah s klientem, pak je komunikace snazší,“ vysvětluje.

Vybudovat si dobrý vztah s klientem se podařilo i Kristýně, která se to snaží aplikovat při každé spolupráci. Značka plavek Relleciga byla první z jejích větších kampaní, a i když se to během jejího plynutí tak nezdálo, na konci byla opravdu úspěšná.

Říká, že si to někdy úplně neuvědomuje a až když je vše hotovo, zjistí, že šlo o příjemnou spolupráci. „Bylo to hlavně proto, že pan Glett, ředitel Rellecigyl, je mimořádně zapálený a je vidět, že pro ‚své‘ plavky žije. Je to super a mimořádně nakažlivé, když je někdo pro svou práci tak zapálený – pak i já lépe pracuji.“

obchoďáci, refresher
Zdroj: Refresher/Sára Sarvašová

Tomáš vyzdvihl spolupráci s McDonald's, kde jsme v rámci kampaně pomáhali komunikovat projekt s univerzitou UMPRUM o budoucnosti jídla a tématu udržitelnosti. „Byla to zajímavá témata a celková komunikace s klientem byla velmi příjemná,“ vzpomíná. Marek i Filip rádi vzpomínají na kampaně, kde byla příjemná komunikace a klientovi jsme přinesli dobré výsledky.

Pracovní den není nikdy stejný

Pokud si myslíš, že obchoďáci jen chodí na kávičky s klienty, tak jsi na omylu. Jediné, co je na pracovních dnech zástupců z obchodního týmu stejné, je to, že každý den je úplně jiný a ten si většinou rozvrhnou podle sebe. Karolína říká, že je důležité mít vždy jasnou představu o prioritách. Jako první proto řeší všechny důležité věci – může to být komunikace s klientem, posílání výstupů ke schválení nebo komunikace s kolegy z jiných týmů. Později pracují na věcech, které si naplánovali na ten den. 

obchoďáci, refresher
Zdroj: Refresher/Sára Sarvašová

„V Refresheru je každý pracovní den úplně jiný, a to je přesně to, co mě na tom baví. Někdy mám den plný obchodních schůzek a callů, jindy zase den v officu za počítačem, kdy se věnuji mailové komunikaci a vytváření nabídek pro klienty, nebo zase kreativní den, kdy společně s týmem vymýšlíme různé zajímavé kampaně pro naše klienty. Je to velmi různorodé a snažím se nastavit si den tak, abych tam vystřídal různé aktivity. Mohu však potvrdit, že se nudit určitě nebudete,“ říká Tomáš. Kristýna dodává, že jsi v podstatě pánem svého času, díky čemuž máš svobodu v tom, co budeš během dne dělat, ale vyžaduje to i dávku disciplíny. 

obchoďáci, refresher
Zdroj: Refresher/Sára Sarvašová

Jaký by měl být obchoďák v Refresheru?

Co jsou ty silné stránky, které z tebe dělají dobrého obchodního zástupce? Naši kolegové nejčastěji skloňovali vlastnosti jako komunikativnost, kreativita, cílevědomost či trpělivost. „Měl by být komunikativní, průbojný a také dost empatický. Myslím, že je důležité vcítit se do člověka ‚na druhé straně‘ a pochopit ho – co chce, co nechce a jakou cestu zvolit, aby byl co nejspokojenější,“ vysvětluje Kristýna. „Měl by znát digitální svět, sledovat trendy, neměl by se bát výzev a hlavně je třeba být zorganizovaný,“ dodává Marek.

obchoďáci, refresher
Zdroj: Refresher/Sára Sarvašová

V Refresheru klademe důraz nejen na to, zda máš potenciál pro konkrétní pracovní pozici, ale také na to, zda zapadneš do kolektivu. Přesně to popsal Tomáš, který říká, že bys měl být „člověk, který nechce jen chodit do práce, ale společnými silami vytvářet něco exkluzivního, co u nás ještě není. Kromě toho samozřejmě pohodář, který s námi rád skočí na pivo a pokecá o čemkoli.“ Dodává, že zkušenosti nejsou nezbytné, protože on nastoupil jako stážista a kolegové ho všechno naučili.

Přidej se do našeho obchodního týmu

Jak vidíš, práce obchodního zástupce v Refresheru rozhodně není nuda. Pokud sis během čtení článku říkal/a, že by tě něco takového mohlo bavit, nečekej a ozvi se nám. Naše týmy v Česku i na Slovensku se neustále rozrůstají a pořád hledáme nějaké posily. 

Chci se přihlásit
Domů
Sdílet
Diskuse