Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Čtvrtek 7. 7. 2022 svátek má Bohuslava

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Refresher

5 obchoďákům jsme položili 4 otázky. Zjisti, jak vypadá jejich pracovní den a proč se do práce těší

Naši kolegové prozradili, jak vypadá práce obchodního zástupce v Refresheru.

Jana Mikysová
11. leden 2022, 12:45 Čas čtení: 3:30
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
5 obchoďákům jsme položili 4 otázky. Zjisti, jak vypadá jejich pracovní den a proč se do práce těší
Zdroj: Refresher/Sára Sarvašová
Refresher
0
Jana Mikysová
11. leden 2022, 12:45
Čas čtení: 3:30

5 obchoďákům jsme položili 4 otázky. Zjisti, jak vypadá jejich pracovní den a proč se do práce těší

Naši kolegové prozradili, jak vypadá práce obchodního zástupce v Refresheru.

Jana Mikysová
11. leden 2022, 12:45
Čas čtení: 3:30
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
5 obchoďákům jsme položili 4 otázky. Zjisti, jak vypadá jejich pracovní den a proč se do práce těší
Zdroj: Refresher/Sára Sarvašová
Odebírat newsletter REFRESHERu
10 nejlepších článků Refresheru, jednou za týden. Pokud tě emaily přestanou bavit, tak je kdykoli zrušíš. Zadáním emailu souhlasíš s podmínkami portálu.

Obchodní zástupce, sales representative nebo obchoďák. Za těmito názvy se skrývá jedna pozice, která ale může mít několik podob. Jak vypadá práce obchoďáka v Refresheru? Odpovídají ti nejpovolanější, a to právě naši kolegové z obchodních týmů pro Česko i Slovensko. 

 

Z odpovědí se dozvíš nejen to, co všechno je jejich náplní práce, jak vypadá jejich pracovní den, ale také to, jaká je samotná práce v Refresheru. Za slovenský tým odpovídají Karolína, Kristýna a Marek, český tým zastupují Filip a Tomáš.

 

Zdroj: Refresher/Sára Sarvašová

Do práce se těší na kolektiv i různorodá zadání

Náš obchodní tým se jednoznačně shodl v tom, že se každý den těší do práce kvůli kolektivu, který potkávají v kanceláři a občas je to i snídaně. „Těším se na kolegy, protože máme super kolektiv a vím, že se můžeme na každého spolehnout a navzájem si pomáháme,“ vysvětluje Karolína. 

 

A co se práce týče, tak se těší na výzvy, které přináší nový den. „Baví mě ale i jednotlivé kampaně a vlastně to, že se asi nikdy nenudím. Denně komunikuji s obrovským množstvím lidí a právě ta komunikace a neustálý kontakt s lidmi mě nejvíc baví,“ říká Kristýna. Dodává, že bývají lepší i horší dny, což ji posouvá dál. „Každý den je trochu jiný, každá kampaň má něco individuálního. U každého klienta je třeba zvolit jiný přístup, myslet kreativně,“ popisuje Filip.

 

Zdroj: Refresher/Sára Sarvašová

Kampaň, na kterou rádi vzpomínají 

Obchoďáci v Refresheru pracují s různými značkami a společnostmi, někdy jsou mezi nimi i jejich lovebrandy, ale najdou se i klienti, jejichž produkty či služby neznají a díky spolupráci mají možnost je poznat.

 

Karolína zmiňuje klienta Karloff a konkrétně značku Tatratea, kteří u nás mají již druhý rok celoroční kampaň. „Dobře se s nimi pracuje, jelikož mají pěkné kampaně a super se mi komunikuje s klientkou. Vždy je výhoda, když má obchoďák dobrý vztah s klientem, pak je komunikace snazší,“ vysvětluje.

 

Vybudovat si dobrý vztah s klientem se podařilo i Kristýně, která se to snaží aplikovat při každé spolupráci. Značka plavek Relleciga byla první z jejích větších kampaní, a i když se to během jejího plynutí tak nezdálo, na konci byla opravdu úspěšná.

 

Říká, že si to někdy úplně neuvědomuje a až když je vše hotovo, zjistí, že šlo o příjemnou spolupráci. „Bylo to hlavně proto, že pan Glett, ředitel Rellecigyl, je mimořádně zapálený a je vidět, že pro ‚své‘ plavky žije. Je to super a mimořádně nakažlivé, když je někdo pro svou práci tak zapálený – pak i já lépe pracuji.“

 

Zdroj: Refresher/Sára Sarvašová

 

Tomáš vyzdvihl spolupráci s McDonald's, kde jsme v rámci kampaně pomáhali komunikovat projekt s univerzitou UMPRUM o budoucnosti jídla a tématu udržitelnosti. „Byla to zajímavá témata a celková komunikace s klientem byla velmi příjemná,“ vzpomíná. Marek i Filip rádi vzpomínají na kampaně, kde byla příjemná komunikace a klientovi jsme přinesli dobré výsledky.

 

Pracovní den není nikdy stejný

Pokud si myslíš, že obchoďáci jen chodí na kávičky s klienty, tak jsi na omylu. Jediné, co je na pracovních dnech zástupců z obchodního týmu stejné, je to, že každý den je úplně jiný a ten si většinou rozvrhnou podle sebe. Karolína říká, že je důležité mít vždy jasnou představu o prioritách. Jako první proto řeší všechny důležité věci – může to být komunikace s klientem, posílání výstupů ke schválení nebo komunikace s kolegy z jiných týmů. Později pracují na věcech, které si naplánovali na ten den. 

 

Zdroj: Refresher/Sára Sarvašová

 

„V Refresheru je každý pracovní den úplně jiný, a to je přesně to, co mě na tom baví. Někdy mám den plný obchodních schůzek a callů, jindy zase den v officu za počítačem, kdy se věnuji mailové komunikaci a vytváření nabídek pro klienty, nebo zase kreativní den, kdy společně s týmem vymýšlíme různé zajímavé kampaně pro naše klienty. Je to velmi různorodé a snažím se nastavit si den tak, abych tam vystřídal různé aktivity. Mohu však potvrdit, že se nudit určitě nebudete,“ říká Tomáš. Kristýna dodává, že jsi v podstatě pánem svého času, díky čemuž máš svobodu v tom, co budeš během dne dělat, ale vyžaduje to i dávku disciplíny. 

 

Zdroj: Refresher/Sára Sarvašová

Jaký by měl být obchoďák v Refresheru?

Co jsou ty silné stránky, které z tebe dělají dobrého obchodního zástupce? Naši kolegové nejčastěji skloňovali vlastnosti jako komunikativnost, kreativita, cílevědomost či trpělivost. „Měl by být komunikativní, průbojný a také dost empatický. Myslím, že je důležité vcítit se do člověka ‚na druhé straně‘ a pochopit ho – co chce, co nechce a jakou cestu zvolit, aby byl co nejspokojenější,“ vysvětluje Kristýna. „Měl by znát digitální svět, sledovat trendy, neměl by se bát výzev a hlavně je třeba být zorganizovaný,“ dodává Marek.

 

Zdroj: Refresher/Sára Sarvašová

 

V Refresheru klademe důraz nejen na to, zda máš potenciál pro konkrétní pracovní pozici, ale také na to, zda zapadneš do kolektivu. Přesně to popsal Tomáš, který říká, že bys měl být „člověk, který nechce jen chodit do práce, ale společnými silami vytvářet něco exkluzivního, co u nás ještě není. Kromě toho samozřejmě pohodář, který s námi rád skočí na pivo a pokecá o čemkoli.“ Dodává, že zkušenosti nejsou nezbytné, protože on nastoupil jako stážista a kolegové ho všechno naučili.

 

Přidej se do našeho obchodního týmu

Jak vidíš, práce obchodního zástupce v Refresheru rozhodně není nuda. Pokud sis během čtení článku říkal/a, že by tě něco takového mohlo bavit, nečekej a ozvi se nám. Naše týmy v Česku i na Slovensku se neustále rozrůstají a pořád hledáme nějaké posily. 

 

Chci se přihlásit
Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Náhledový obrázek: Refresher/Sára Sarvašová
NAHORU
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější články
Nyní
24 hod
7 dní
30 dní
Více z tématu refresher
více článků
Sponzorované články
více článků
Další news více news
Mohlo by tě zajímat
Přejít na úvodní stránku
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.