Filip, na Instagramu známý jako Jovinečko, tvrdí, že po jedné párty museli čistit matraci od menstruační krve. Za sedačkami jsem našel už i vibrátor či iPhony, vzpomíná.
Celé to začalo ještě na střední škole, když Filip Jovanovič dostal od svého otčíma na narozeniny první tepovač. Podnikání ho prý lákalo už odmala a bylo mu prakticky jedno, v jaké sféře. Dnes je Filipovi 22 let a má úspěšnou úklidovou firmu. O jeho služby mají zájem i ve Vídni a tepovat gauče či koberce chodí pravidelně i známým osobnostem.
Kromě toho má pod pseudonymem rozjetou kariéru i na Instagramu či Tiktoku, kde jeho zábavná videa sledují statisíce lidí. Aktivity na sociálních sítích však bere jen jako hobby, prvořadý je pro něj tepovací byznys a relativně čerstvá značka Jovinečky – ručně vyráběné čokoládové tyčinky.
„Klienti nás díky Instagramu znají podle jména a velmi se na nás těší. Většinou nám připraví kávičky, zákusky či obědy. Prý jsme jediná služba, kterou když si zavolají domů, tak se vysloveně těší. Zatímco u jiných celý den trnou a přemýšlí nad tím, kdy ten elektrikář konečně odejde a přestane brblat na všechno kolem,“ prozrazuje v rozhovoru Jovinečko.
-
Jaký nejdražší gauč čistil a proč mu u něj trnula ruka.
-
U kterého influencera se při tepování nejvíce natrápili.
-
Jaké poklady už našli ztracené za sedačkami.
-
Co jim darovala bordelmáma, když přišli uklízet dům prostitutek, a co je v něm překvapilo.
-
Jak začal s tepováním a s čím se snažil podnikat během střední školy.
-
Jak se k němu chovají maminky na mateřské, když jim přijde tepovat.
Za poměrně krátký čas sis získal desítky tisíc fanoušků prostřednictvím krátkých vtipných skečů. Kromě toho se však věnuješ i jinému byznysu. Založil sis čistící firmu a později přibyl i tvůj gastroprojekt. Dnes se považuješ spíše za baviče nebo podnikatele?
Dobrá otázka. Asi bych si neuměl vybrat, co z toho jsem víc. Jsou to dva opozitní světy, které mě tvoří. Je to něco jako jin a jang. Na jedné straně uspořádání a řád a na druhé straně chaos a nevyzpytatelnost.
A co ti zabírá víc času?
Podnikání. Vždy, když mám čas mezi byznysem, tak se snažím tvořit zábavu. Je to pro mě způsob ventilu a odpočinku. Beru to jako hobby, které mě naplňuje a dodává mi energii.
První tepovač jsem dostal od otčíma na narozeniny. Prý to mám zkusit nejprve sám v domácnostech, ať se pomalu vypracuji. Byl jsem tehdy druhák na gymnáziu.
Podnikání, předpokládám, generuje i větší zisk.
Jasné. Tam není o čem. Už jsme na takovém levelu, že jsme tři společníci a uměli bychom se plnohodnotně uživit jen čistě manažováním a dohlížením na procesy jen z pozadí. Máme však mnohem větší vize a vidíme zde velký prostor pro posouvání. Nejen v Bratislavě, ale také v jiných větších městech na Slovensku nebo ve Vídni.
Málokdo o tobě ví, že tepovací firmu sis založil ještě na střední škole. Řekněme si upřímně, tepování není zrovna běžná a populární aktivita mezi mladými. Jak ses k tomu vůbec dostal?
Už na střední jsem se snažil začít nějak podnikat. Začínalo to prodejem elektroniky, telefonů či hracích konzolí na bazarech nebo později jsme chtěli rozjet i vlastní streamovací firmu, protože kamarád měl k dispozici profesionální techniku. Ale všechno to byly jen takové výstřely do neznáma.
Počátek skutečného podnikání přišel až v momentě, kdy jsem poznal přítele své mámy, který vedl vlastní čistící službu se 120 zaměstnanci v Česku a Bulharsku. Byl jsem hotový z toho, že mám ve své blízkosti nějakého zkušeného podnikatele, a chtěl jsem od něho získat co nejvíce informací. Často jsem za ním cestoval a pomáhal mu na různých pozicích.
Otčím tě tedy inspiroval k tomu, aby sis vybudoval něco vlastního?
Ano, díky němu u mě narůstala touha vybudovat si vlastní čistící službu na slovenském trhu. Asi měsíc nato, jak jsme si spolu povídali o tom, že bych chtěl začít s podobným byznysem v Bratislavě, mi na narozeniny daroval tepovač. Prý to mám zkusit nejprve sám v domácnostech, ať se pomalu vypracuji. Byl jsem tehdy druhák na gymnáziu. V listopadu 2018 jsem nakonec založil značku Jovitep.
Takže tě nezaujalo to tepování, ale spíše samotný byznys. Předmět podnikání byl vedlejší.
Ano, kdyby se věnoval elektřině, tak by dnes neexistoval Jovitep, ale Jovi-elektrik nebo cokoliv jiného. Odmala mě fascinovalo dělat byznys a nebylo pro mě až tak důležité, v jakém odvětví. Ale tepování mi za ta léta už přirostlo k srdci.
Začal jsi to dělat úplně jinak a důraz jsi kladl na zmíněné sociální sítě. Byla to taková díra na trhu úklidových služeb?Přesně jak říkáš. Zjistil jsem, že na Slovensku je v tomto obrovská díra; a nejen v rámci úklidových služeb, ale služeb obecně. Většina firem fungovala buď na doporučeních, nebo na inzerátech v novinách, na letácích, případně billboardech. Zkrátka, zastaralý marketing. A na těch sociálních sítích to neuměly moc dobře uchopit. Pokud bych to přenesl na klavír, tak se v online naučily zahrát jen Skákal pes a ignorovaly všechny možnosti, které sociální sítě nabízejí.
Klienti nás už znají podle tváře, jména a velmi se na nás těší. Většinou nám připraví kávičky, zákusky, obědy, večeře.
Tak ty ses rozhodl naučit rovnou symfonii od Mozarta.
(smích) Pomalu jsem se učil, skladbu po skladbě. Stále se to nějak zvětšovalo, ale to je nevyčerpatelná studna a lze to dělat na milion způsobů.
Instagram tvé tepovací firmy má už téměř 12 tisíc sledujících. Je to asi hlavně tím, že svoji práci a výsledky prezentujete vtipnou formou. Jaká je odezva lidí?Téměř vždy, když jdeme k někomu domů tepovat, čeká nás extrémně velká pohostinnost v domácnostech. Převážně jde o maminky, které nás už znají ze sociálních sítí. A to je velmi důležitá věc, proč svoji práci komunikujeme přes Instagram či Tiktok. Aby věděli, kdo k nim přijde. Klienti nás už znají podle tváře, jména a velmi se na nás těší. Většinou nám připraví kávičky, zákusky, obědy, večeře. Leckdy si s nimi popovídáme a i po práci u nich ještě zůstaneme na návštěvě.
Zásluhou osobitého prezentování vašich služeb na sociálních sítích se na vás tedy o to víc těší.
Ano, často se setkáváme s názory od klientů, že jsme jediná služba, kterou když si zavolají domů, tak se vysloveně těší. Zatímco u jiných celý den trnou a přemýšlí nad tím, kdy ten elektrikář konečně odejde a přestane brblat na všechno kolem.
Zmiňoval jsi maminky. Ty tvoří gró vašeho zákaznického spektra?
Ano, asi 80 procent jsou to maminky na mateřské nebo svobodné matky s dětmi. A hned po nich následují pejskaři. A samostatnou skupinou jsou tzn. nehodáři, kteří si nás zavolají po párty.
Vídeňané nám říkají, že některé rakouské tepovací firmy si za čištění jednoho gauče říkají i 400 eur. Za tu částku si mohou pořídit nový gauč. (smích)
Kolik vlastně stojí takové tepování gauče?
Co se dozvíš po odemknutí?
Proč jednou musel čistit menstruační krev.
Jaký bizarní úlovek byl nalezený zaseknutý v gauči a proč o něm neřekli majiteli.
Co je překvapilo, když přišli čistit dům prostitutek.
Jak reagoval boháč, u kterého našli pod gaučem tři ztracené iPhony.
Dům kterého influencera ho nejvíc překvapil a čím.
Zda je řemeslo budoucností mezi povoláními.
Proč jsou jeho čokoládové tyčinky stále vyprodané.