26. října 2021 14:37
Kamila Šebestová

Vědci z NASA objevili první důkazy o planetě, která by se mohla nacházet za Mléčnou dráhou

Zdroj: Unsplash/Bryan Goff/volně k užití
NEWS

Pravděpodobně se nachází v galaxii M51 přibližně 28 milionů světelných let od Země.

Vědci našli první důkazy o planetě za naší galaxií. Pravděpodobně se nachází v sousední galaxii M51 přibližně 28 milionů světelných let od Země. Pokud by se tento objev potvrdil, šlo by o první planetu, kterou evidujeme za Mléčnou dráhou.

Čeká vysokoškolské studenty distanční výuka? Zeptali jsme se 7 největších českých univerzit Čeká vysokoškolské studenty distanční výuka? Zeptali jsme se 7 největších českých univerzit 26. října 2021 16:30

„Snažíme se otevřít novou oblast pro hledání planet v rentgenových délkách. Jde o strategii, která by nám pomohla objevovat je v jiných galaxiích,“ řekla vedoucí výzkumu Rosanne Di Stean pro NASA.

Existenci této planety je však velmi obtížné potvrdit. „Na její pohyb bychom museli čekat desítky let. A protože neznáme její rychlost pohybu po oběžné dráze, nevíme ani, kdy je třeba ji přesně pozorovat,“ dodala spoluúčastnice výzkumu Nia Imara.