Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Čtvrtek 30. 6. 2022 svátek má Šárka

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Tech - Auta

Test Audi e-tron S: posadili jsme se za volant Audi se třemi motory. V čem má navrch oproti konkurenci?

Tentokrát jsme se podívali na zoubek prvnímu čistě elektrickému Audi s plaketami S.

Martin Mičuda
16. únor 2022, 9:30 Čas čtení: 3:50
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Test Audi e-tron S: posadili jsme se za volant Audi se třemi motory. V čem má navrch oproti konkurenci?
Zdroj: Refresher/martinzmartina
Tech - Auta
0
Martin Mičuda
16. únor 2022, 9:30
Čas čtení: 3:50

Test Audi e-tron S: posadili jsme se za volant Audi se třemi motory. V čem má navrch oproti konkurenci?

Tentokrát jsme se podívali na zoubek prvnímu čistě elektrickému Audi s plaketami S.

Martin Mičuda
16. únor 2022, 9:30
Čas čtení: 3:50
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Test Audi e-tron S: posadili jsme se za volant Audi se třemi motory. V čem má navrch oproti konkurenci?
Zdroj: Refresher/martinzmartina
Odebírat newsletter REFRESHERu
10 nejlepších článků Refresheru, jednou za týden. Pokud tě emaily přestanou bavit, tak je kdykoli zrušíš. Zadáním emailu souhlasíš s podmínkami portálu.

E-tron S je vůbec první čistě elektrické eskové Audi. V karosářském provedení Sportback jej považujeme po vizuální stránce za jedno z nejvyváženějších a nejpovedenějších SUV kupé na trhu. Jak ale jezdí? To se dozvíš v našem podrobném testu.

Náramně přitažlivý zevnějšek

Po starším testu klasického e-tronu nemá moc význam zabývat se opět tvarem elektrického SUV jako takového, ale aktuální designové směrování značky Audi se k elektromobilitě mimořádně hodí. Provedení Sportback s pomalu klesající střechou v zadní části navíc přidává na celkové atraktivitě zevnějšku.

Zadní decentní odtrhová hrana podtržená štíhlými a vzájemně propojenými koncovými světly je krásná, nemluvě o početně zastoupených černých detailech. Volitelný metalický lak Catalunya Red zvýrazňuje vyvážené a mimořádně atraktivně navržené křivky. Sportback se zároveň pyšní lepším koeficientem aerodynamického odporu vzduchu o hodnotě 0,26.

 

Zdroj: Refresher/martinzmartina

 

Má také lepší optimalizaci vzduchu v blatnících rozšířených o 23 milimetrů na obou stranách. Přibyl také agresivněji tvarovaný nárazník či nově až 22” disky. Naše auto mělo „jen“ 21” kola a silnější šestipístkové třmeny na přání lakované v oranžové barvě. Digitální Matrix-LED světlomety mají více než milion mikrozrcadel.


E-tron už nyní disponuje plnou homologací i pro český trh — světla umí jako pozdrav nakreslit na cestu různé symboly, důležitější ovšem je, co dokáže tento doslova černobílý projektor promítat před vůz za jízdy.

Řidiče totiž světelná projekce upozorňuje na dodržení bezpečné vzdálenosti, dokáže opticky navádět v pruhu, lépe mu jej nasvítit, a tedy upozornit na nerovnosti či zúžení. Sofistikovaná technologie navíc předvádí ukázkově přesné vyřezávání ostatních silničních účastníků, díky čemuž automatická dálková světla svítí de facto stále, ale nikoho neoslňují.

 

Zdroj: Refresher/martinzmartina

Chladný technokratický interiér

Verze S má velmi dobré sportovní sedačky a pár plaket s písmenem S, jinak je to klasická technokratická strohost z Ingolstadtu. Uvítali bychom více barev, neboť nebýt náladového osvětlení nebo panoramatické střechy, tak zejména v kontextu cenovky téměř tří milionů korun je vnitřek na první pohled dost ponurý a chladný. Přitom kabina, její materiály a dílenské zpracování jsou na vysoké úrovni.

12,3” budíky Audi Virtual Cockpit, přes 10” Black Panel a výborný 8,6” panel klimatizace doplňuje další dvojice displejů integrovaných ve dveřích. Ty souvisí s virtuálními zpětnými zrcátky. Jejich obraz – ať už ve dne, na slunci, ve stínu nebo v noci – je místy až nepochopitelně dobrý. Navíc bez jakékoli vibrace. Pro řidiče jsou ale nepohodlná.

 

Vyzkoušej předplatné
za 9
a čti vše bez omezení
PŘIDEJ SE K PŘEDPLATITELŮMUŽ MÁM PŘEDPLATNÉ: PŘIHLÁSIT SE
nebo Odemkni článek přes SMS
Pošli SMS na 90211 s textem CLANEK 108211 a dočti tento článek.
Cena SMS za otevření článků je 89 Kč s DPH. Jak to funguje?
POSLAT SMS

Co se dozvíš po odemčení?

  • V čem tkví unikátnost pohonného ústrojí.
  • Jaký je celkový výkon pohonné soustavy.
  • Kolik trvá akcelerace z 0 na 100 km/h v praxi.
  • Jaký je reálný dojezd na jedno nabití.
  • Za jakou dobu lze dobít akumulátor na rychlonabíječce.

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: Refresher/martinzmartinaFoto: Refresher/martinzmartinaNáhledový obrázek: Refresher/martinzmartina
NAHORU
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější články
Nyní
24 hod
7 dní
30 dní
Více z tématu tech
více článků
Sponzorované články
více článků
Další news více news
Mohlo by tě zajímat
Přejít na úvodní stránku
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.
Zavřít