Tentokrát jsme se podívali na zoubek prvnímu čistě elektrickému Audi s plaketami S.
E-tron S je vůbec první čistě elektrické eskové Audi. V karosářském provedení Sportback jej považujeme po vizuální stránce za jedno z nejvyváženějších a nejpovedenějších SUV kupé na trhu. Jak ale jezdí? To se dozvíš v našem podrobném testu.
Náramně přitažlivý zevnějšek
Po starším testu klasického e-tronu nemá moc význam zabývat se opět tvarem elektrického SUV jako takového, ale aktuální designové směrování značky Audi se k elektromobilitě mimořádně hodí. Provedení Sportback s pomalu klesající střechou v zadní části navíc přidává na celkové atraktivitě zevnějšku.
Zadní decentní odtrhová hrana podtržená štíhlými a vzájemně propojenými koncovými světly je krásná, nemluvě o početně zastoupených černých detailech. Volitelný metalický lak Catalunya Red zvýrazňuje vyvážené a mimořádně atraktivně navržené křivky. Sportback se zároveň pyšní lepším koeficientem aerodynamického odporu vzduchu o hodnotě 0,26.
Má také lepší optimalizaci vzduchu v blatnících rozšířených o 23 milimetrů na obou stranách. Přibyl také agresivněji tvarovaný nárazník či nově až 22” disky. Naše auto mělo „jen“ 21” kola a silnější šestipístkové třmeny na přání lakované v oranžové barvě. Digitální Matrix-LED světlomety mají více než milion mikrozrcadel.
E-tron už nyní disponuje plnou homologací i pro český trh — světla umí jako pozdrav nakreslit na cestu různé symboly, důležitější ovšem je, co dokáže tento doslova černobílý projektor promítat před vůz za jízdy.
Řidiče totiž světelná projekce upozorňuje na dodržení bezpečné vzdálenosti, dokáže opticky navádět v pruhu, lépe mu jej nasvítit, a tedy upozornit na nerovnosti či zúžení. Sofistikovaná technologie navíc předvádí ukázkově přesné vyřezávání ostatních silničních účastníků, díky čemuž automatická dálková světla svítí de facto stále, ale nikoho neoslňují.
Chladný technokratický interiér
Verze S má velmi dobré sportovní sedačky a pár plaket s písmenem S, jinak je to klasická technokratická strohost z Ingolstadtu. Uvítali bychom více barev, neboť nebýt náladového osvětlení nebo panoramatické střechy, tak zejména v kontextu cenovky téměř tří milionů korun je vnitřek na první pohled dost ponurý a chladný. Přitom kabina, její materiály a dílenské zpracování jsou na vysoké úrovni.
12,3” budíky Audi Virtual Cockpit, přes 10” Black Panel a výborný 8,6” panel klimatizace doplňuje další dvojice displejů integrovaných ve dveřích. Ty souvisí s virtuálními zpětnými zrcátky. Jejich obraz – ať už ve dne, na slunci, ve stínu nebo v noci – je místy až nepochopitelně dobrý. Navíc bez jakékoli vibrace. Pro řidiče jsou ale nepohodlná.
Co se dozvíš po odemčení?
- V čem tkví unikátnost pohonného ústrojí.
- Jaký je celkový výkon pohonné soustavy.
- Kolik trvá akcelerace z 0 na 100 km/h v praxi.
- Jaký je reálný dojezd na jedno nabití.
- Za jakou dobu lze dobít akumulátor na rychlonabíječce.