Po nedávno odhaleném e-tronu GT přijde z Ingolstadtu letos další čistě elektrický počin.
Poté, co německý automobilový koncern VW Group představil různé elektromobily postavené na platformě MEB (ID.3/4, Enyaq či Born), přichází na řadu Audi. Automobilka představuje nový model Q4 e-tron. S rozměry 4 590 x 1 865 x 1 613 milimetrů novinka vyplňuje mezeru mezi Q3 a Q5. Jde o sourozence VW ID.4, respektive Škody Enyaq.
V tomto okamžiku nám výrobce ukazuje zatím jen zakamuflovaný exteriér, pozornost se však soustředí i na kokpit. Ten totiž Audi nabízí již v produkční podobě. Má chladný technokratický styl, který místy sází až na futuristicky vypadající prvky. Mezi ně patří nový 4ramenný volant se zajímavým tvarováním. Centrem palubky je nová 11,6" dotyková obrazovka (v základu 10,1"), zatímco před řidičem jsou standardně 10,25" digitální budíky.
Pod fyzickým panelem klimatizace se nachází vystupující konzole. Na ní je nový volič převodovky a dotykový otočný ovladač hlasitosti. Novinkou pro Audi je rozměrný head-up displej s prvky rozšířené reality – po vzoru koncernových modelů ID.3/4 a Enyaq iV už i Q4 e-tron dokáže řidiči promítat navigační pokyny v rozšířené realitě před vozidlem.
Silnou stránkou nového elektromobilu má být vnitřní prostornost. Vzhledem k prostorově jednodušší konstrukci pohonu nabídne kokpit vzdušnost o třídu větších modelů. Poznávacím znakem elektrického Q4 je vyšší stavba karoserie přes akumulátory umístěné v podlaze – druhá řada sedadel, která je dělená v poměru 40 : 20 : 40, je tedy až o 7 centimetrů vyšší než ta přední. Zavazadlový prostor má objem 520 litrů.
Od novinky si Audi hodně slibuje, protože modelům této třídy se stále velmi daří. Technické parametry prozatím neznáme, dá se však předpokládat, že půjde o techniku shodnou se zmíněnými koncernovými sourozenci. Větší e-tron a e-tron Sportback totiž stojí na jiné platformě (MLB evo odvozená od Q5) a jinak to není ani v případě nového e-tronu GT (J1 od Porsche Taycan).