Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
26. února 2021 v 14:30
Čas čtení 4:45
Martin Mičuda

Téměř 300 benzinových koní, stylový design a velkolepý prostor. To je nový Arteon Shooting Brake, který jsme vyzkoušeli

Téměř 300 benzinových koní, stylový design a velkolepý prostor. To je nový Arteon Shooting Brake, který jsme vyzkoušeli
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA
TECH
Uložit Uložené

Nedávno modernizovaný Arteon se nám dostal do rukou s výkonným motorem 2.0 TSI a výbavou Elegance.

Když v roce 2017 Volkswagen ukázal světu sériovou podobu modelu Arteon, mnohé příjemně překvapil. Většinou konzervativní modely německé značky totiž najednou vystřídal velmi praktický počin s mimořádně atraktivními křivkami. Již krátce po představení novinky přitom začaly kolovat informace o tom, že dříve či později se dočkáme i ještě praktičtější verze.


Stalo se tak v průběhu minulého roku, kdy nám Volkswagen v rámci rozsáhlé modernizace představil nejen nové motorické provedení, ale i zcela nové stylové kombi s dodatkem Shooting Brake. Právě ten se nám podařilo získat na test, dokonce v nejsilnější, „ne-Rkové“ verzi, proto se nyní podělíme o naše dojmy.

VW, Arteon, Shooting Brake,
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

Praktik v efektním obalu

Maska, která plynule zachází do předních světlometů, se nemění, pro změnu však dostala nové logo a dodatečný světelný pás. Ten opticky propojuje samotné logo s původní full-LED světelnou technikou v rozích karoserie. Nový je ostatně i přední nárazník, který dostal modernější tvar. Ve výsledku vypadá Arteon nádherně, a to i bez optického paketu R-line, díky kterému by však byl zevnějšek ještě atraktivnější. Největší změny se ale pochopitelně udály vzadu.


Verze Shooting Brake totiž mění dosavadní liftback ve stylové kombi. To dostalo velmi efektní koncová světla s technologií iQ.Light a poutavou grafikou i animacemi. V nárazníku evidujeme dvě rozměrné koncovky výfuku, ve skutečnosti jde ale jen o optické atrapy. Pointou ještě stylovější a praktické verze je však samotný zavazadlový prostor, který má 590 litrů.

Doporučeno
Král je jen jeden. Vyzkoušeli jsme nový Mercedes-Benz třídy S za téměř 5 milionů korun Král je jen jeden. Vyzkoušeli jsme nový Mercedes-Benz třídy S za téměř 5 milionů korun 20. ledna 2021 v 14:30


Zajímavostí je, že ve srovnání s liftbackem se jedná o nárůst jen o pár litrů, ba co víc, například Passat Variant má stále kufr ještě o něco větší. Faktem ale zůstává, že Shooting Brake má už i tak velký zavazadlový prostor ještě lépe přístupný a využitelný. Sami jsme zvědaví, jak se bude praktičtějšímu derivátu dařit, protože například Mercedes-Benz vzhledem k nízké poptávce mezitím přestal vyrábět své CLS v provedení Shooting Brake. Právě CLS je přitom vzorem pro Arteon, respektive někdejší CC.

VW, Arteon, Shooting Brake,
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

Velkolepá prostornost

Pokud jsme o zavazadlovém prostoru prohlásili, že ve srovnání s Passatem Variant nejde o žádný velikostní rekord, vnitřní prostornost je úplně jiné téma. Ne že by měl Passat v interiéru nouzi o místo, ale Arteon Shooting Brake svým velkolepým prostorem prakticky válcuje jakoukoliv konkurenci. Narážíme tím především na zadní pasažéry, kterým Volkswagen dopřál vzdušnost hodnou luxusní limuzíny — prostor v příčném i podélném směru je nadstandardní a dokonce i nad hlavou je slušná rezerva.

Arteon si zároveň i v tomto podání zachovává bezrámové řešení dveří. Největší změny v rámci modernizace evidujeme v přední části kabiny. Dosud platilo, že Passat i Arteon měly identickou palubní desku, za což Volkswagen nejednou schytal oprávněnou kritiku. Nicméně nový Arteon přichází s novým estetickým ztvárněním. Samozřejmě, tradičně žádnou revoluci nečekej. Pravdou ale je, že i když je ve výsledku všechno tam, kde bylo i dosud, design jako takový je zcela nový.

Přidej se do klubu REFRESHER+
Základní
125 Kč
Účtuje se jednou za 4 týdny
31,25 Kč / Týden
Přístup k prémiovým článkům
Přístup k benefitům
Méně reklam
150 kreditů každé 4 týdny na nákup benefitů
Roční - 17 %
1 500 Kč 1 250 Kč
Účtuje se jednou za rok
24,04 Kč / Týden
Přístup k prémiovým článkům
Přístup k benefitům
Úplně bez reklam
2 000 kreditů ihned na nákup benefitů
Sdílení článků kámošům a kámoškám
Všechny možnosti předplatnéhoMám slevový kód
Dokončením souhlasím s pravidly a podmínkami portálu Refresher.
Přidej se do klubu REFRESHER+

Co se dozvíš po odemknutí?

  • Co považujeme za krok vedle v rámci modernizace interiéru
  • Jaká je všeobecně největší přednost modelu Arteon
  • Za jaký čas dokáže 272koňové TSI dosáhnout rychlosti 100 km/h
  • Jakou spotřebu paliva jsme měli během testu
  • Kolik stál testovaný exemplář v dané konfiguraci
Dočíst článek
Máš již předplatné?
Přihlásit se
Dočíst článek
Poslat sms
Pošli SMS na 90211 s textem CLANEK 95046 a dočti tento článek.
Cena SMS za otevření článků je 89 Kč s DPH. Jak to funguje?
Odemknutí přes SMS
Tenhle článek
Poslat sms Jak to funguje?
Všechny články za měsíc
🤩 Pouze 36 Kč navíc
POSLAT SMS Jak to funguje?
Po odemčení získáš
Přístup k prémiovým článkům
Přístup k benefitům
Např.: Celodenný Skipas v PARK SNOW Donovaly ZDARMA , Poukázka v hodnotě 200 korun na nákup v Furiosa nebo PPV kód na Oktagon 65
Zobrazit všechny (9)
Domů
Sdílet
Diskuse