Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Pátek 27. 5. 2022 svátek má Valdemar

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Zdraví - Strava

Nutriční terapeutka: Tuňák v konzervě nemá skoro žádné těžké kovy, vepřové sádlo je lepší než kokosový olej (Rozhovor)

Judita Tkáčová v rozhovoru vysvětluje, že mezi živočišným a rostlinným tukem není téměř žádný rozdíl. Důležité je hlavně to, kolik tuku celkově přijmeš.

Ema Stanovská
24. leden 2022, 9:30 Čas čtení: 10:29
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Nutriční terapeutka: Tuňák v konzervě nemá skoro žádné těžké kovy, vepřové sádlo je lepší než kokosový olej (Rozhovor)
Zdroj: Judita Tkáčová/Unsplash/volně k užití
Zdraví - Strava
0
Ema Stanovská
24. leden 2022, 9:30
Čas čtení: 10:29

Nutriční terapeutka: Tuňák v konzervě nemá skoro žádné těžké kovy, vepřové sádlo je lepší než kokosový olej (Rozhovor)

Judita Tkáčová v rozhovoru vysvětluje, že mezi živočišným a rostlinným tukem není téměř žádný rozdíl. Důležité je hlavně to, kolik tuku celkově přijmeš.

Ema Stanovská
24. leden 2022, 9:30
Čas čtení: 10:29
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Nutriční terapeutka: Tuňák v konzervě nemá skoro žádné těžké kovy, vepřové sádlo je lepší než kokosový olej (Rozhovor)
Zdroj: Judita Tkáčová/Unsplash/volně k užití
Odebírat newsletter REFRESHERu
10 nejlepších článků Refresheru, jednou za týden. Pokud tě emaily přestanou bavit, tak je kdykoli zrušíš. Zadáním emailu souhlasíš s podmínkami portálu.

Judita Tkáčová vystudovala obor nutriční terapeut a nutriční specialista na Lékařské fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Výživě se intenzivně věnuje již více než 10 let, a to nejen prostřednictvím práce s jejími klienty, ale také blogu či populárního instagramového účtu Zápisky nutriholičky. V rozhovoru nám prozradila, jestli bychom se měli bát tuku, jestli je rostlinný tuk lepší než ten živočišný, jaký olej bychom měli preferovat a co si myslí o oblíbeném trendu – kávě s máslem.

 

V Refresheru ti přinášíme zajímavé články o zdravém životním stylu, výživě a mýtech, které kolem těchto témat kolují. Pokud tě zajímají tato témata, nezapomeň sledovat téma zdraví a přidat se do našeho REFRESHER+ klubu.

 

Měli bychom se bát tuku?

Jediné, čeho bychom se měli bát, je nadměrná konzumace těch „nesprávných“ tuků. Určitě se nemusíme bát tuků jako takových. Momentálně se celý svět snaží bojovat proti různým civilizačním onemocněním, a tak si vytvořil představu, že je tuk špatný sám o sobě a že je to nějaký toxin, který nám škodí v jakémkoli množství. To není pravda. Tuky jsou naprosto přirozenou součástí našeho těla a stravy a nelze se jim zcela vyhnout.


Proč jsou pro nás tuky důležité?

Plní v našem těle neskutečné množství funkcí, bez kterých bychom nepřežili. Například mají transportní funkci, tedy přenášejí různé další látky, také velmi důležitou hormonální funkci – mnoho hormonů, bez kterých by organismus nemohl fungovat, je právě tukové povahy.

 

Dále plní stavební funkci – buňky jsou složeny také z různých druhů tuků. Nemluvě o termoregulaci a ochranné funkci – není špatné mít kolem orgánů nějaké množství tuku, chrání totiž orgány. Problém nastává teprve tehdy, když je ho tam moc. Pro děti je tuk naprosto esenciální k tomu, aby se jim dobře vyvinula nervová soustava. Tuky mají mnohem více pozitiv než negativ. Jenže my jsme si za poslední desetiletí zvykli konzumovat ty nesprávné a ve velkém množství.


Zmínila jste fyzickou stránku. Mají tuky vliv i na naši psychiku a kognitivní funkce?

Článek pro předplatitele REFRESHER+85% článku dočítajú len členovia REFRESHER+ klubu. Pridaj sa k nám a čítaj bez obmedzení.85% článku dočítajú len členovia REFRESHER+ komunity. Pridaj sa k nám a čítaj bez obmedzení.
PŘIDEJ SE K PŘEDPLATITELŮMUŽ MÁM PŘEDPLATNÉ: PŘIHLÁSIT SE
nebo Odemkni článek přes SMS
Pošli SMS na 90211 s textem CLANEK 109148 a dočti tento článek.
Cena SMS za otevření článků je 89 Kč s DPH. Jak to funguje?
POSLAT SMS

Co se dozvíš po odemčení?

  • Proč se někomu ukládá tuk víc do břicha a někomu do stehen.
  • Jakým způsobem tuk ovlivňuje naše orgány a psychiku.
  • Zda můžeme olivový olej používat i pro tepelnou úpravu pokrmů.
  • Zda je zdravější vepřové sádlo, nebo kokosový tuk.
  • Které potraviny obsahují nejškodlivější formy tuku a jestli bychom se jim měli obloukem vyhýbat.
  • Zda je v pořádku přijímat omega-3 mastné kyseliny jen z rybích konzerv.
  • Kolik těžkých kovů obsahuje tuňák nebo losos.
  • Zda je v pořádku jíst plnotučné mléčné výrobky.

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Náhledový obrázek: Judita Tkáčová/Unsplash
NAHORU
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější články
Nyní
24 hod
7 dní
30 dní
Více z tématu zdraví
více článků
Sponzorované články
více článků
Další news více news
Mohlo by tě zajímat
Přejít na úvodní stránku
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.
Zavřít