Rodinná firma i po 56 letech sídlí v Česku. Prodávají však do celého světa.
Česká značka Dermacol vznikla v českých filmových ateliérech Barrandov v roce 1966. Licence na make-up se rychle prodala do Hollywoodu a produkty z tehdejšího Československa během skoro 60 let dobyly již desítky zemí. V té době šlo nejen o československý, ale také evropský unikát: žádná firma v té době nenabízela takový produkt vyvíjený speciálním týmem odborníků.
Při tvorbě krycího make-upu, dodnes nejkultovnějšího produktu značky, stála kosmetička Olga Knoblochová, známá také jako Lady Dermacol. Šlo o spolupráci kosmetiček a maskérek (tedy profesionálů, kteří pracovali s produkty) a dermatologů a chemiků (tedy odborníků, kteří se starali o výrobu produktu). Od roku 2006 vyrábějí produkty v továrně v Brně.
V Česku a na Slovensku vzniklo mnoho zajímavých kosmetických značek. Refresher se postupně podívá na ty nejzajímavější z nich a kromě příběhu firmy ti přineseme také přehled produktů, které stojí za vyzkoušení. Nemohli jsme začít jinou firmou než tou, která se dostala také do hollywoodských studií. Přinášíme ti nejen příběh značky Dermacol, ale také pohled na to, kam se jejich produkty posunuly a které z nich možná stojí za tvou pozornost.
View this post on Instagram
Více o kosmetice a estetických procedurách si přečteš v této sekci článků. Produkty testujeme na vlastní kůži, mluvíme i s dermatology a estetickými chirurgy a chodíme se dívat do kosmetických salonů a na kliniky plastické chirurgie, abychom viděli zkrášlovací procedury na vlastní oči. Přinášíme ti nesponzorovaný a objektivní pohled na krásu a vše, co toto byznysové odvětví nabízí. Pokud chceš naši tvorbu podpořit, přidej se do klubu Refresher+.
Lokální, rodinná, naše
Firmě dnes šéfují Vladimír a Věra Komárovi, kteří Dermacol převzali v roce 2002. Za dvě dekády se rozšířili i mimo Evropu, v současnosti exportují do 67 zemí světa (například USA, Polsko, Saúdská Arábie, Vietnam, Čína).
I přes stále větší počet zaměstnanců a obchodů se považují za rodinnou firmu, řekla pro Refresher brand manažerka Dermacolu Veronika Přibylová. „Když například vyvíjíme novou rtěnku, proces návrhu a výroby je velmi dlouhý. Jeho součástí je i testování či navrhování nových odstínů.“ Do těchto procesů se zapojují i Komárovi, kteří podle slov Přibylové přistupují ke značce a jejím produktům jako ke svým vlastním.
Co se dozvíš po odemknutí?
- Kde vznikají nové produkty a zda se do vývoje zapojují také majitelé firmy.
- Jak vznikl známý make-up od Dermacolu, který dokáže zakrýt akné i tetování.
- Proč značka neprodává více produktů speciálně pro muže.
- Které další produkty jsou od české značky zajímavé a proč.