Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
2. dubna 2022 v 17:30
Čas čtení 1:02
Martin Mičuda

304 koní, 3 válce a 3 výfuky. Očekávaná Toyota GR Corolla se stala opravdu skutečností

304 koní, 3 válce a 3 výfuky. Očekávaná Toyota GR Corolla se stala opravdu skutečností
Zdroj: Toyota
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY
Uložit Uložené

Není jasné, jestli nová Corolla přijde i na evropský trh.

Po nečekaném úspěchu modelu GR Yaris se Japonci odhodlali přenést tento koncept i o třídu výše. Toyota tak představuje ostrý hothatch GR Corolla. Jeho motor obsahuje 1,6litrový tříválcový agregát G16E-GTS.

Na rozdíl od GR Yaris větší a těžší (1 474 kg) GR Corolla nemá 192 kW/261 koní, ale až 224 kW/304 koní a točivý moment 370 Nm. Pohání čtyři kola v rámci pohonu GR-Four – ve smyslu jednotlivých režimů si řidič umí upravit poměr rozdělování výkonu mezi přední a zadní nápravou na 60:40, 50:50 nebo dokonce až 30:70. Auto má šestistupňovou manuální převodovku s funkcí meziplynů.

Toyota, Corolla, GR Corolla,
Zdroj: Toyota

Rychlostní parametry zatím Toyota nezveřejnila, ale můžeme očekávat, že z 0 na 100 km/h zrychlí za přibližně 5 vteřin a maximální rychlost by se měla přiblížit k hranici 250 km/h. O brzdění se postarají brzdy s 356 milimetrovými kotouči vpředu a 297 mm vzadu. Auto stojí na 18" discích s pneumatikami Michelin Pilot Sport 4 o rozměrech 235/40 R18.

Na výběr budou také samosvorné diference Torsen na přední i zadní nápravě, v případě verze Circuit Edition jsou dokonce součástí standardní výbavy. Ta bude mít také dodatečné otvory na kapotě, karbonovou střechu či výrazný zadní spoiler. Zajímavostí je, že GR Corolla dostala kromě agresivnějšího bodykitu i netradiční řešení výfukového systému – v rámci zadního difuzéru jsou totiž až tři koncovky, jedna je uprostřed.

Doporučeno
Test Audi e-tron S: posadili jsme se za volant Audi se třemi motory. V čem má navrch oproti konkurenci? Test Audi e-tron S: posadili jsme se za volant Audi se třemi motory. V čem má navrch oproti konkurenci? 16. února 2022 v 9:30

Ve sportovně laděném kokpitu zaujmou 12,3" digitální budíky s novou grafikou, sportovní sedadla i kožený volant či hliníkové pedály. Z hliníku jsou vyrobené i přední dveře či kapota. Zatím to vypadá tak, že nová GR Corolla nebude v Evropě dostupná, letos by se měla prodávat v USA.

Toyota, Corolla, GR Corolla,Toyota, Corolla, GR Corolla,Toyota, Corolla, GR Corolla,Toyota, Corolla, GR Corolla,
Zobrazit galerii
(25)
Domů
Sdílet
Diskuse