Terénní bugina je určena do těch nejnáročnějších podmínek.
Německý úpravce je známý svými extrémními výtvory, dosud však vždy šlo o modely jiných značek. U příležitosti letošních oslav 45. narozenin od založení si však Brabus připravil něco extra. Jmenuje se 900 Crawler a bude to první výtvor od Brabusu, jehož základem je vlastní šasi, které nevychází z žádného běžného sériového vozidla. Jedná se o terénní buginu, kterou tvoří výrazný červený trubicový rám z vysoce zpevněné oceli.
Na ten je nainstalována jen přední kapota ve stylu třídy G a několik menších bočních panelů karoserie, které jsou vytvořeny z karbonových vláken bez povrchového lakování. Ve spodní části karoserie jsou kevlarové prvky pro ochranu podvozkových komponentů. Dvoutunový off-road stojí na obrovských terénních pneumatikách, do kterých jsou obuty kované disky Brabus Monoblock HD. Speciální tlumiče dávají pružinám volnost v rozpětí až 16 centimetrů, světlá výška vozu je přitom 53 centimetrů.
Kokpit nabízí místo pro 4člennou posádku a jsou v něm speciální závodní skořepinová sedadla potažená látkou Silvertex. Ta má docílit nejen dostatečného komfortu, ale zároveň i odolat vodě, slunečnímu záření i prachovým částicím. Tvar palubní desky a displeje se inspirovaly ve třídě G, byť i zde evidujeme jednotlivé tvary v menší podobě.
Pod kapotou je předělaný benzínový osmiválec z dílny AMG. Původně 4litrový motor V8 biturbo získal kromě nových turbodmychadel, výfukového potrubí, řídící jednotky i nové ojnice a klikovou hřídel, došlo přitom ke zvýšení zdvihového objemu na 4,5 litru. Výsledný výkon je na úrovni 662 kW/900 koní, točivý moment má hodnotu až 1 250 Nm. Brabus však informuje, že z bezpečnostního hlediska je točivý moment omezen na 1 050 Nm. Extrémní bugina zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy, maximální rychlost je omezena na 160 km/h.
Brabus plánuje vytvořit jen 15 exemplářů, které předá zákazníkům během následujících tří let. Vzhledem k tomu, že jde o malosériovou výrobu, špičkovou techniku a vzácné materiály, každý z vyrobených kusů bude stát minimálně 18 milionů korun.