Pod kabátem ušitým na míru se nachází 720koňový osmiválec.
Automobilka Ferrari prakticky odjakživa nabízí svým zákazníkům možnost rozsáhlé individualizace, díky čemuž mohou odlišit svůj kousek od jiného, přestože se jedná o identický model.
Potom je zde však speciální individuální program Special Project pro ty, kteří se chtějí odlišit nejen unikátní barvou či netradičně navrženým čalouněním. Bonitní klienti si totiž mohou dát navrhnout de facto vlastní výtvor a jedním takovým je právě představený model SP48 Unica.
Opět jsme svědky jednokusové záležitosti, která vznikla výlučně jako specialitka vyvinutá na míru pro nejmenovaného dlouholetého zákazníka. Ten se na návrhu a následné realizaci projektu podílel osobně.
Již na první pohled je přitom zřejmé, že SP48 Unica vychází z modelu F8 Tributo, po vizuální stránce ovšem evidujeme jakýsi mix jednotlivých současných modelů Ferrari, který zároveň odkazuje na minulost. Přední partie jsou velmi uhlazené, dostaly užší světla, nový nárazník a více členěnou kapotu.
Ještě větší otvory si našly místo po stranách karoserie za dveřmi, které přivádějí vzduch k pohonnému ústrojí. Neméně zajímavá je zadní část, která dostala zcela nová koncová světla – původně kulatá LED světla nahradily diody nenápadně integrované do úzkého pasu.
Svou roli hraje i červené lakování, které více dominuje supersportu, černé A-sloupky a část střechy však efektním způsobem evidují závodní přilbu a její průzor. V interiéru jsou naopak změny velmi decentní – přibyla plaketa SP48 Unica, početněji zastoupená Alcantara a zmizelo zadní okénko, které vystřídal elegantnější kryt motoru.
Jak je zvykem, divize Special Project řeší většinou jen optické změny a samotnou techniku obchází. Pod zcela novým kabátem se tedy nachází dobře známé pohonné ústrojí z F8 Tributo bez speciálních zásahů. Srdcem novinky je tedy motor 3,9 V8 twin-turbo s výkonem 530 kW/720 koní a točivým momentem 770 Nm.
Rychlostní parametry by měly být také identické, jinými slovy, z 0 na 100 km/h akceleruje SP48 Unica za 2,9 sekundy a maximální rychlost je 340 km/h. Cenu finálního vyhotovení neznáme, určitě to však bude podstatně více než 7 milionů korun, což je odrazový můstek v ceníku „klasického“ F8 Tributo.