Novinka přijde s dvojicí benzinových, naftových a hybridních jednotek, které doplňuje čistě elektrické iX1.
Automobilka z Mnichova zahájila v posledním období slušnou modelovou ofenzívu, na kterou aktuálně navazuje další zásadní novinkou. V uplynulých hodinách totiž světlo světa spatřila zcela nová, v pořadí 3. generace nejmenšího SUV – model X1, který zároveň přichází i v čistě elektrické verzi iX1. Podle vzoru nové řady 7 a odvozeného i7 jde de facto i v tomto případě o totožná auta, akorát jejich technika je odlišná. BMW tak dává zákazníkům na výběr jednotný design s možností výběru pohonu dle preferencí.
Už na první pohled je nové X1 značně dospělejší a zároveň dynamičtější. Důkazem toho jsou sebevědomější postoj, přísněji tvarované linie a početněji zastoupené hrany, díky čemuž se nová generace více přibližuje k větším sourozencům X3 a X5. Novinka je navíc citelněji větší než předchůdce – o rozměrech 4 500 mm × 1 845 mm × 1 642 mm je delší až o 53, širší o 24 a vyšší o 44 milimetrů. Ruku v ruce s nárůstem rozměrů jde i příchod větších kol, protože pod masivnějšími blatníky se nově mohou schovávat až 20" disky.
Součástí standardní výbavy jsou full-LED světlomety na obou koncích, přičemž grafikou korespondují s nedávno modernizovanou řadou 3. Poznávacím znakem elektrické verze iX1 jsou zejména namodralé elementy po celé části karoserie, tvar velkých ledvinek se však v porovnání s konvenčním provedením prakticky nemění. I přes větší rozměry BMW docílilo výborného aerodynamického koeficientu odporu vzduchu, který má hodnotu jen 0,26. Za lepším obtékáním karoserie vzduchem stojí nejen aktivní klapky, sofistikované usměrňovače vzduchu v předním nárazníku či zadní spoiler, ale také zapuštěné kliky dveří.
Zásadní změnou prošel i interiér, který se pyšní podstatně modernějším designem. Dominantou palubní desky je štít displejů, který tvoří 10,25" digitální budíky a 10,7" obrazovka nového infotainmentu iDrive 8 s bezkabelovou podporou Apple Carplay i Android Auto. Samotný tvar palubky vychází z nové řady 2 Active Tourer, evidujeme tedy elegantnější tvary, více prostoru a odkládacích míst a malý kompaktní volič automatické převodovky.
Zavazadlový prostor novinky narostl o 35 litrů na hodnotu až 540 litrů, z větších rozměrů však má profitovat také zadní část posádky. Ta může těžit z posuvné zadní lavice, která je dělená v poměru 40 : 20 : 40, přičemž zejména v oblasti nohou má poskytnout X jednotka mezigeneračně více prostoru.
Spolu s odhalením zcela nové generace poznáváme také nejnovější paletu pohonných jednotek, které nabídnou vskutku široký zásah. Kromě nejzákladnějšího provedení s výhradně předním pohonem jsou všechny zbývající motorizace automaticky vybaveny pohonem všech čtyř kol xDrive (s primárně předním pohonem), jinou než sedmistupňovou automatickou převodovku Steptronic již nová X jednotka nemá. Aktuální portfolio počítá s následujícími verzemi:
- X1 sDrive18i – 1.5 R3, 100 kW136 koní a 230 Nm
- X1 xDrive23i – 2.0 R4, 150 kW/204 koní a 320 Nm
- X1 sDrive18d – 2.0 R4, 110 kW/150 koní a 360 Nm
- X1 xDrive23d – 2.0 R4, 155 kW/210 koní a 400 Nm
- X1 xDrive25e – 1.5 R3 + el., 180 kW/245 koní a 477 Nm
- X1 xDrive30e – 1.5 R3 + el., 240 kW/326 koní a 477 Nm
- iX1 xDrive30 – 2 elektromotory , 230 kW/312 koní a 494 Nm
Plug-in hybridní provedení (xDrive25e a xDrive30e) jsou vybavena dodatečným elektromotorem o výkonu 80, respektive až 130 kW (!), přičemž na čistě elektrický pohon mají zvládnout absolvovat až 89 kilometrů. Ještě zajímavějšími parametry disponuje výsostně elektrická verze iX1, jejíž akumulátor s využitelnou kapacitou 64,7 kWh nabídne dojezd přibližně 438 kilometrů. Palubní nabíječka poskytuje nejvyšší nabíjecí výkon na úrovni 130 kW, takže dobití akumulátoru z 10 na 80 % má trvat méně než 30 minut.
Cenové relace zatím neznáme, první exempláře by se měly k zákazníkům dostat ještě letos.