Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
News

Přísné známkování produkuje méně ambiciózní žáky, tvrdí studie

Shrnujeme výsledky české studie v oblasti známkování.

Radim Šlechta
4. červenec 2022, 11:19 Čas čtení: 0:47
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Přísné známkování produkuje méně ambiciózní žáky, tvrdí studie
Zdroj: Škola Alberta Einsteina
Odebírat newsletter REFRESHERu
10 nejlepších článků Refresheru, jednou za týden. Pokud tě emaily přestanou bavit, tak je kdykoli zrušíš. Zadáním emailu souhlasíš s podmínkami portálu.
News
0
Radim Šlechta
4. červenec 2022, 11:19
Čas čtení: 0:47

Přísné známkování produkuje méně ambiciózní žáky, tvrdí studie

Shrnujeme výsledky české studie v oblasti známkování.

Radim Šlechta
4. červenec 2022, 11:19
Čas čtení: 0:47
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Přísné známkování produkuje méně ambiciózní žáky, tvrdí studie
Zdroj: Škola Alberta Einsteina

Přísné známkování ve škole snižuje ambici žáků ke studiu vysoké školy. Vyplývá to ze studie think tanku IDEA při Národohospodářském ústavu Akademie věd České republiky. Podle výsledků průzkumu představují známky ve škole klíčovou informaci, která dále formuje vzdělávací i kariérní ambice studentů. Známkování přitom ale není vždy spravedlivé.

 

Celkem 87 % studentů, kteří mají na konci základky jedničku z matematiky, chce vystudovat vysokou školu. S každým horším výsledkem tato ambice ale klesá. Žáci, kteří jsou „dobří“ a ve škole dostávají z matematiky trojku, na vysokou školu příliš nemyslí. Univerzitní studium plánuje jenom 39 % z nich.

 

Známky podle studie hrají v kariérních a akademických životech studentů významnou roli. Závisí na nich přijetí na některé střední školy i školy vysoké. Rozdíly ve známkování mohou dle autorů výzkumu vést k chybným rozhodnutím rodičů i samotných žáků v oblasti kariéry. Při stejných dovednostech jsou ambicióznější studenti z mírně známkujících škol. 

 

Ve známkování navíc panuje nerovnost. Dívky a žáci ze zvýhodněného sociálního prostředí dostávají lepší známky než chlapci a děti ze znevýhodněného prostředí, a to při stejných matematických dovednostech. První dvě skupiny žáků jsou zároveň ambicióznější ve svých kariérních a akademických cílech. Na známkování mají podle studie vliv také sociálně-emoční charakteristiky žáků nebo přístup ke studiu.

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Náhledový obrázek: Škola Alberta Einsteina
NAHORU
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější články
Nyní
24 hod
7 dní
30 dní
Více z tématu news
více článků
Sponzorované články
více článků
Další news více news
Mohlo by tě zajímat
Přejít na úvodní stránku
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.
Zavřít