- produkty a služby určené pro osoby starší 18 let
- sex, nahotu a jiný nevhodný obsah
- násilí, krev nebo obsah nevhodný pro citlivé povahy
Asi každý člověk má dny či celá období, kdy nemá chuť na sex. Nebo chuť má, ale nižší než obvykle. O tom, že je to ve většině případů zcela normální, glosuje Refresher.
Na sociálních sítích, zejména na Instagramu, občas můžeš narazit na „zázračné“ přípravky na podporu libida. Zobneš si barevného gumového medvídka a chuť na sex se má okamžitě dostavit. Tak to alespoň tvrdí influenceři, kteří podobné doplňky stravy doporučují. Byť třeba ani neznají složení. Nebo rizika. Nebo fakt, že se mnohdy jedná o hloupou reklamu podstrkující (převážně) ženám, že mít někdy nízké libido je špatně.
Jeden z takových přípravků nabízí za necelých 1 500 Kč společnost Goop samozvané „sexuální odbornice“ Gwyneth Paltrow. Asi se tomu ale už nikdo nediví. Ta stejná „sexuální odbornice“ totiž prodává i Jade Eggs – kuličky ve tvaru vajíčka vyrobené z nefritu nebo křemene, které se vkládají do vaginy. Kromě toho, že jsou podle odborníků a odbornic k ničemu, mohou být i zdraví nebezpečné. O nechvalně známých svíčkách, které za v přepočtu 1 840 Kč voní jako vagina, či pofidérní show na Netflixu ani nemluvě.
Nízké libido není podle Gwyneth cool. Mělo by nás to ale zajímat?
Zpět ale k produktům na zvýšení ženského libida. Paltrow je prodává pod zkratkou „DTF“ (slangová zkratka pro „down to fuck“, pozn. red.) v balení po 60 hnědých pilulkách, což představuje 30denní kúru. „Vytvořili jsme DTF se třemi klíčovými složkami, které podporují zdravé sexuální funkce, vitalitu a náladu žen. První z nich je extrakt z pískavice libifem, u kterého bylo klinicky prokázáno, že podporuje zdravé sexuální vzrušení a touhu u žen a poskytuje podporu při příznacích menopauzy. Dále šatavari, adaptogenní bylina tradičně používaná v ájurvédě k podpoře ženského zdraví. A pro podporu nálady extrakt ze šafránu. Složky DTF nejlépe fungují při dlouhodobém užívání – klíčová je konzistence,“ uvádí se v popisku produktu.
Háček je ale v tom, že tvrzení má jen malý vědecký základ a pod hvězdičkou se konzument dozvídá, že „prohlášení nebyla vyhodnocena Úřadem pro kontrolu potravin a léčiv (Food and Drug Administration, FDA)“. Útěchou budiž, že složení doplňku vytvořil interní vědecký a výzkumný tým společnosti Goop, jak se uvádí na webových stránkách.
Více podobných článků můžeme dělat jen s tvojí podporou, přidej se do klubu Refresher+.
Po odemknutí se dozvíš:
- Jakým způsobem „wellness značky“ využívají neprobádanost ženské sexuality;
- proč mohou volně dostupné produkty na zvýšení libida spíše uškodit;
- jak reklamy shazují ženy za nízkou chuť na sex;
- proč bychom se na libido měli dívat spíše jako na spektrum;
- že nízké libido může pro řadu žen představovat reálný problém, který by neměl zůstat pouze marketingovým zájmem.