Diváci budou mít omezený program i kvalitu obrazu.
Netflix oznámil, že svou službu s reklamami Basic with Ads spustí již začátkem listopadu ve 12 zemích: v Austrálii, USA, Velké Británii a následně také v Kanadě, Mexiku, Brazílii, Francii, Německu, Itálii, Japonsku, Jižní Koreji a Španělsku.
Klasické americké předplatné Netflixu dnes stojí měsíčně 9,99 dolaru. Verze s reklamami bude podle The Guardianu stát 6,99 dolaru. Podobná míra slevy bude uplatněna i ve zbývajících zemích.
COO Netflixu Greg Peters upřesnil, že předplatitelé levnější služby nebudou mít v katalogu od 5 % do 10 % ze standardní nabídky titulů. V rámci předplatného s reklamami nebude možné ani stahovat obsah a sledovat jej offline. Uživatelé budou navíc moci streamovat Netflix pouze na jedné obrazovce najednou a kvalita obrazu bude omezena na 720p.
Reklamy na Netflixu budou trvat od 15 do 30 vteřin a nebudou se přehrávat jen před filmem či epizodou, ale i přímo během nich. Za hodinu streamingu se zobrazí 4 až 5 minut reklam, které nebude možné přeskočit. Bude však existovat omezení frekvence, aby se divákům nezobrazovaly tytéž reklamy příliš často.
Netflix finally announced that the new "Basic with Ads" tier will be released on November 3, will cost $6.99 a month, and will max out at 720p for its streaming quality. https://t.co/O91ybEUg0Ypic.twitter.com/w3hmjNJ4GI
— IGN (@IGN) October 13, 2022
Netflix věří, že levnější předplatné přiláká nové uživatele. Streamovací společnost zaznamenala v dubnu 2022 první čtvrtletní pokles předplatitelů za více než deset let a tržní hodnota společnosti se za poslední rok propadla o 65 %. Netflix tvrdí, že „stovky inzerentů na celém světě“ již zakoupily většinu nového reklamního prostoru.