Fast food KFC rozeslal svým zákazníkům v Německu zprávu, v níž je vyzval, aby si připomněli křišťálovou noc křupavým kuřetem a sýrem.
Řetězec s rychlým občerstvením KFC rozeslal ve středu zákazníkům a zákaznicím zprávu, v níž vyzval ke vzpomínce na křišťálovou noc, kterou by si lidé měli připomenout křupavým kuřetem. Podle řetězce došlo k chybě v systému, píší BBC a Bild.
„Den vzpomínky na říšskou křišťálovou noc – dopřejte si jemný sýr s křupavým kuřetem. Nyní v KFCheese!“ Tak zněla zpráva, kterou KFC ve středu rozeslalo všem svým zákazníkům v Německu.
Křišťálová noc byla počátkem holokaustu
Pro Německo je křišťálová noc složité téma. V zemi probíhá spousta vzpomínkových akcí a diskusí, během nichž si občané připomínají genocidu více než šesti milionů Židů. Křišťálová noc je považována za začátek holokaustu. Došlo k ní v noci na 9. listopad 1938. Nacisté tehdy vypálili stovky synagog, zabili stovky Židů, vyplenili a ničili jejich obchody (název pogromu je přímým odkazem k rozbitým výlohám židovských prodejen).
Na KFC se z veřejnosti okamžitě strhla vlna kritiky. Společnost se za zprávu omluvila. „Je nám to velmi líto, okamžitě zkontrolujeme naše interní procesy, aby se to již neopakovalo. Omluvte prosím tuto chybu,“ stojí v oficiálním vyjádření.
KFC Germany pak vydalo exkluzivní prohlášení pro Newsweek, ve kterém z přešlapu obvinilo robota. „Používáme poloautomatický proces vytváření obsahu spojený s kalendáři, které zahrnují národní svátky. V tomto případě nebyl náš interní proces kontroly řádně dodržen, což vedlo ke sdílení neschváleného oznámení. (...) Zajistíme, aby se takový problém neopakoval. Chápeme a respektujeme závažnost a historii tohoto dne a nadále usilujeme o rovnost, začlenění a sounáležitost pro všechny,“ uvedla společnost.