Taxikář se měl neustále ptát, zda se ho zákaznice bojí.
Slovenská novinářka Zuzana Kovačič Hanzelová prostřednictvím Instagramu upozornila ženy na to, aby si vymazaly aplikaci Bolt. Své tvrzení odůvodnila špatnými zkušenostmi s řidiči. Poslední příhoda s Boltem se jí podle jejího tvrzení stala během víkendu v Bratislavě. Společně s novinářkou Laurou Kellovou měly nastoupit do vozu taxikáře Boltu, ale řidič se jim od začátku nezamlouval.
„Pán byl divný od začátku – hned na začátku nám řekl, že ani on není střízlivý. Reagovala jsem, že počkat, počkat. Otočil to na vtip. Jeli jsme dál, já jsem vystupovala první a řekla jsem Lauře obligátní větu – až přijdeš domů, napiš mi,“ uvedla Kovačič Hanzelová.
Od chvíle, kdy zůstala druhá zmíněná novinářka v autě sama, se řidič přiznal, že je zná, a opakovaně se měl ptát, zda z něj má strach. Záměrně přitom odbočil z trasy, aby ji neodvezl k jejímu bytu. Řidiče žádala, aby ji odvezl k bytu, a musela ho upozornit na to, že má u sebe slzný sprej. „Nakonec pod hrozbou slzáku Laura vystoupila a odešla díkybohu domů. S traumatem, strachem, ale živá a zdravá,“ dodala Kovačič Hanzelová.
Vyzvala k odinstalování Boltu
Zdůraznila, že podobné případy s aplikací Bolt eviduje již od roku 2019, kdy se jí začaly ozývat mnohé ženy, které obtěžovali taxikáři. „Vyšlo najevo, že aplikace je naprogramována tak, že řidiči, kteří vás vezou, mají vaše číslo. Mnohé ženy mi psaly, že je řidiči masivně obtěžují a vypisují jim po večerech a po nocích nevyžádané návrhy,“ uvedla. Bolt, který se tehdy jmenoval Taxify, se s novinářkou setkal, ale věc uzavřel s tvrzením, že nemá kapacity na to, aby to řešil.
„A já bych k tomu ráda dodala, že ženy by si měly odinstalovat aplikaci Bolt. Není bezpečná pro ženy a ani za tři roky (!) se to nezlepšilo. Ženy mi opakovaně i dnes píší, že se stále obtěžování opakují. A přestože věřím, že většina řidičů je slušná, právě vedení zatím nedokázalo zlepšit bezpečnost klientek,“ dodala k tématu.
Na případ mezitím reagovala společnost Bolt. Firma veřejně odsoudila „jakýkoli druh nevhodného chování partnerských řidičů“ a pasažéry vyzvala, aby podobné negativní zkušenosti hlásili na zákaznickou linku. V případě, že by došlo k trestnému činu, by byla do případu zapojena i policie.