Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Sport - Česko

Pro svaly a břišáky nemusíš chodit do posilovny. „Cvičením doma můžeš dosáhnout skvělých výsledků,“ říká česká fitness trenérka

Cvičení doma je skvělou alternativou pro ty, kteří mají málo času nebo jim návštěvy posilovny nejsou komfortní. Česká trenérka a výživová poradkyně Kamila Pavlíčková řekla, jak doma efektivně cvičit a na co si dávat pozor.

Ondřej Jarůšek
23. 1. 2023 11:00 Čas čtení: 4:52
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Pro svaly a břišáky nemusíš chodit do posilovny. „Cvičením doma můžeš dosáhnout skvělých výsledků,“ říká česká fitness trenérka
Zdroj: Unsplash/Alora Griffiths/volně k užití
Sport - Česko
0
Ondřej Jarůšek
23. 1. 2023 11:00
Čas čtení: 4:52

Pro svaly a břišáky nemusíš chodit do posilovny. „Cvičením doma můžeš dosáhnout skvělých výsledků,“ říká česká fitness trenérka

Cvičení doma je skvělou alternativou pro ty, kteří mají málo času nebo jim návštěvy posilovny nejsou komfortní. Česká trenérka a výživová poradkyně Kamila Pavlíčková řekla, jak doma efektivně cvičit a na co si dávat pozor.

Ondřej Jarůšek
23. leden 2023, 11:00
Čas čtení: 4:52
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Pro svaly a břišáky nemusíš chodit do posilovny. „Cvičením doma můžeš dosáhnout skvělých výsledků,“ říká česká fitness trenérka
Zdroj: Unsplash/Alora Griffiths/volně k užití
Odebírat newsletter REFRESHERu
10 nejlepších článků Refresheru, jednou za týden. Pokud tě emaily přestanou bavit, tak je kdykoli zrušíš. Zadáním emailu souhlasíš s podmínkami portálu.

Běhací pásy, lavice, činky, stroje. Fitness centra nabízí širokou škálu nejrůznějšího náčiní určeného pro zlepšování fyzického zdraví, nabrání síly nebo budování svalů. Posilovny ale není nutné navštěvovat pokaždé, když si chceme dobře zacvičit. Kvalitně a efektivně to totiž jde i v domácích podmínkách s velmi limitovaným vybavením. I při cvičení doma můžeme dosahovat svých cílů a udržovat se v dobré kondici. Tím mimo jiné snížíme i riziko (nejen) srdečních problémů.

Skvělé výsledky i doma 

O svůj názor na cvičení doma se s námi podělila fitness trenérka a výživová poradkyně Kamila Pavlíčková, kterou na sociálních sítích sleduje bezmála 80 tisíc fanoušků. Před kariérou trenérky dokonce sama závodila a na mistrovství ČR juniorů v kategorii bikiny fitness obsadila páté místo. Dnes své zkušenosti předává dál svým klientům, kterým pomáhá hubnout, nabírat svaly nebo je vede k tomu, aby se zkrátka ve svém těle cítili dobře.

 

„Zastávám názor, že každá aktivita, ať už doma, venku, nebo ve fitku, se počítá a i s domácím cvičením lze dosáhnout skvělých výsledků,“ uvedla Kamila pro Refresher. 

 

 
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu
 
 
 

Příspěvek sdílený Kamila Pavlíčková (@kamila_pavlickova)

 

K tomu, abychom si dobře zacvičili, postačí i to nejzákladnější vybavení, jako jsou například malé činky, karimatka či posilovací gumy. Tyto pomůcky nezatíží peněženku, vydrží dlouho a díky skladnosti je může mít doma snad každý. Případně si ale můžeme doma efektivně zacvičit i jen s vlastní váhou.

Zájem se zvýšil během pandemie 

Ke cvičení doma bylo mnoho lidí nuceno přistoupit zejména během pandemie covidu-19, kdy se vlády v řadě zemí rozhodly fitness centra zavřít. Cvičení doma v tu chvíli lidem umožnilo nejen zůstat fit, ale pomohlo jim i po psychické stránce.

 

Potvrzuje to průzkum, v němž účastníci uvedli, že po počáteční snížené motivaci si ke cvičení doma našli cestu a kromě udržování tělesného zdraví jim pomohlo snižovat stres a úzkosti pramenící z lockdownu.

 

Cvičení doma bylo ale relevantní i před pandemií a je i dnes. Ne pro každého totiž musí být komfortní navštěvovat posilovny, třeba kvůli zrakům ostatních lidí. Někdo zase může být příliš časově vytížený a na posilovnu nemá čas, pro lidi ve finanční tísni se zase může jednat o příliš velký výdaj.

Je cvičení doma vhodné pro všechny?

Ačkoliv doma na karimatce může začít cvičit kdokoliv, trenérka Kamila Pavlíčková doporučuje, aby se lidé, kteří třeba dosud nikdy necvičili, naučili nejdříve dělat základní pohyby pod odborným vedením. Tím člověk nejenže předejde riziku zranění, ale zvýší efektivitu daných cviků. Proto je lepší k tréninkům doma přistoupit až poté, co získáme alespoň základní zkušenosti se cvičením.

 

Tento obsah je dostupný pro každého

Abys článek mohl dočíst, stačí se přihlásit.

Upozornit na chybu. Pokud spatřuješ v článku nedostatek nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: instagram.com, frontiersin.org, harvard.edu, refresher.czNáhledový obrázek: Unsplash/Alora Griffiths/volně k užití/Kamila Pavlíčková/propagační materiál
NAHORU
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější články
Nyní
24 hod
7 dní
30 dní
Více z tématu sport
více článků
Sponzorované články
více článků
Další news více news
Mohlo by tě zajímat
Přejít na úvodní stránku
Dostávej upozornění na aktuální události, jako je tato. Zapnout upozornění
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.