Česká společnost, která vyrábí menstruační kalhotky Snuggs, získala přes sto milionů korun od investorů na další rozvoj. Kromě dalších přispěla i obuvnická rodina Baťa.
Český startup snuggswear, který již čtyři roky vyrábí populární opakovaně použitelné menstruační kalhotky Snuggs, získal od investorů 115 milionů korun. K investorům, kteří firmě přispěli i předtím, se nově přidala rodina výrobce obuvi značky Baťa.
„Rozhodli jsme se investovat do společnosti Snuggs, protože se nám líbí příběh udržitelných a progresivních produktů, které vytvořila. Věříme, že se Snuggs může stát globálním lídrem, protože spotřebitelé mění své nákupní zvyklosti a hledají autentické a originální značky,“ uvedl k investici Thomas Archer Baťa.
Udržitelnou značku znovu podpořila finanční skupina Wood & Company a investiční fond Nation 1. Největší částku věnovala v tomto kole společnost Wood & Company.
Tomáš Zahradník a Linda Šejdová značku společně založili v roce 2019 a od té doby se jim podařilo získat 150 milionů korun. Aktuální suma ve výši 115 milionů korun je zatím největší investicí do DTC značky v Česku. Za zkratkou DTC se skrývá typ investice známý pod názvem direct-to-consumer, tedy prodej přímo koncovým zákazníkům.
Udržitelnost klíčem k úspěchu?
I další investoři oceňují hlavně ekologickou stránku produktu. K té patří například to, že jsou kalhotky podle srovnávací studie pražské VŠCHT ve srovnání s tradičnějšími vložkami a tampony více než třiapůlkrát šetrnější k životnímu prostředí. Při jejich výrobě se například spotřebuje téměř osmkrát méně vody a třikrát méně fosilních paliv.
Společnosti se daří. Své zboží vyváží i na jiné evropské trhy, například do Německa, Nizozemska nebo Velké Británie. Loni navíc dosáhla rekordního obratu čtvrt miliardy korun. I proto plánuje startup další expanzi. „Objednávky nám chodí z celé Evropy. Letos tak otestujeme vstup na další velké evropské trhy,“ nastiňuje směr dalšího rozvoje Zahradník pro Seznam Zprávy. Zakladatelé také zvažují, že by mohli vstoupit i na kapitálový trh. Akcionáři by si mohli ve firmě koupit podíl a profitovat tak z jejího růstu.
Kromě toho, že je značka úspěšná, se také snaží bourat mnohá tabu kolem menstruace. Nedávno vydala sérii rozhovorů, ve kterých vrcholové sportovkyně otevřeně mluví o tom, jak perioda ovlivnila jejich sportovní výkony a mnohdy se negativně odrazila na výsledcích.