Lifestylový obsah, který inspiruje, vzdělává i baví, najdeš na webu Refresher.
Články o módě, hudbě, sportu či jiných zajímavostech najdeš na webu Refresher. Čti rozhovory se zajímavými osobnostmi, otestuj se v kvízech, načerpej inspiraci, co sledovat, poslouchat nebo jaké trendy právě letí. Sleduj lifestylový obsah na webu Refresher.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na www.refresher.cz
Vyzkoušej REFRESHER+ jen za 25 Kč
Jakub Paulík
11. března 2023 10:57

NASA objevila nový asteroid. Je „malá šance“, že zasáhne Zemi, odborníci odhadli datum možné srážky

Kategorie:
Zahraničí

Od Země je vzdálen 18 milionů kilometrů.

Nedávno objevený asteroid pojmenovaný 2023 DW má „malou šanci“ zasáhnout planetu Zemi, píší stanice CNN a BBC. Podle NASA měří v průměru asi 50 metrů, velikostí je přirovnáván k olympijskému bazénu a letí rychlostí 25 kilometrů za vteřinu.

V současnosti se nachází od země asi 18 milionů kilometrů. Nejbližší potenciální dopad se Zemí je odhadován na 14. únor 2046. Další potenciální dopady připadly na různá data v rozmezí let 2047 až 2054.

NASA
Zdroj: NASA

Šance, že nás trefí, je podle výpočtů Evropské vesmírné agentury 1 : 625. Propočty NASA však šanci navýšily na 1 : 560. Představitelé NASA však zdůrazňují, že pravděpodobnost dopadu se může po dalších analýzách výrazně změnit. Riziko u nově objevených mimoplanetárních objektů bývá přitom zpočátku nadhodnocováno.

Na Turínské stupnici určující nebezpečí dopadu objektů na Zemi se asteroid DW 2023 nachází na prvním bodě z deseti. To značí, že pravděpodobnost kolize se Zemí je extrémně nízká, a veřejnost by se prý proto neměla ničeho obávat.