Otevírání nových dveří pro černošskou komunitu
Kariéra tohoto designéra se zaměřovala hlavně na sociální pokrok v kontextu otevírání nových příležitostí širší skupině kreativců tmavší pleti. Roku 2018 se Abloh stal kreativním ředitelem pánské sekce u francouzského módního domu Louis Vuitton. Byl také současně jedním z mála představitelů afroamerického původu, kteří stáli v čele tak luxusní společnosti, a historicky vůbec prvním, koho Louis Vuitton povolal.
Mimo jiné Abloh vytvořil v roce 2020 LVMH Black Database neboli databázi černošských talentů, se kterou může LVMH pracovat. Spustil také panel diverzity LVMH, kde se zasazoval o větší zastoupení napříč společností. Zpochybnění statu quo luxusní módy bylo tedy také často opakujícím se motivem jeho tvorby.
A co se děje po jeho odchodu?
Streetstylem nabitou trajektorii po vzoru Virgila přejal u Louis Vuitton další multidisciplinární umělec. Pharrell Williams, známý svým neotřelým módním a hudebním stylem, eklektismem a láskou k módě, byl v únoru letošního roku jmenován novým kreativním ředitelem menswearu u zmiňovaného francouzského domu. LVMH byl průkopníkem inovací již dříve a umožnil tehdejším snílkům jako Alexandru McQueenovi, Johnu Gallianovi nebo právě Virgilu Ablohovi vést prestižní módní domy s dlouholetou tradicí. Jinak tomu není ani v případě Pharrella. Stejně jako Abloh ani Williams neprošel odborným vzdělávacím kurzem módního designu, jeho individualitu a vliv však ani přesto nelze popřít.
První přehlídka, kterou pod LV vypustil do světa, se však setkala se smíšenými ohlasy. Spíše než fashion to byla podle mnohých show. Umělcovy konexe ale přitáhly ty nejslavnějších pop culture osobnosti, z hlediska marketingových strategií se tak bezesporu jednalo o taktický krok. Odkaz Virgila však znatelný byl, a tak můžeme tento Pharrellův debut považovat za pokračování ve šlépějích jeho předchůdce.
Následovníkem v umělecké činnosti Ablohovy značky Off-White se stal rodák ze Sierra Leone Ibrahim Kamara. Ještě před jeho počinem v Off-White se Kamara dostal do povědomí díky svému projektu o černošské africké maskulinitě. Jeho jmenování kreativním ředitelem však nebylo žádným překvapením. Kamara byl nejen Virgilovým dobrým přítelem, což znamená, že rozuměl složitosti a vizi své práce, ale také často spolupracoval se značkou jako stylista a image konceptualista. To mu poskytlo zasvěcené znalosti, díky nimž se stal hlavním kandidátem na pokračování a rozvoj dědictví Virgila Abloha.