Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej předplatné Refresher+ již od 25 Kč 🤩
dnes 18. března 2025 v 14:30
Čas čtení 2:38
Marie Valentová

Co se nosí v Paříži, Berlíně nebo Kodani? Tohle je momentálně 15 nejžádanějších kousků v Evropě

Co se nosí v Paříži, Berlíně nebo Kodani? Tohle je momentálně 15 nejžádanějších kousků v Evropě
Zdroj: Zalando/propagační materiály
MÓDA FASHION TIPY
Uložit Uložené

Statistiky fashion giganta Zalando jasně ukazují, jaké styly budou vládnout evropským metropolím letošní rok.

Od roku 2008 se z původně berlínského e-shopu s módou stal e-commerce gigant, který zná každý*kažá. Hlásí obrat přes 10 miliard eur za rok 2023, působí ve 25 zemích a pobočky má mimo jiné ve Stockholmu, Dublinu nebo Curychu. Ze Zalanda se stal celoevropský gigant, což znamená, že jeho metriky mají značnou výpovědní hodnotu. Zalando si – jako každý obchodník – vede statistiky o tom, co uživatelé a uživatelky nejvíce nakupují nebo lajkují, a na základě toho selektuje, které produkty se těší největší oblibě.

My jsme ze „zalandích“ výsledků vyselektovali nejpopulárnější produkty, které jsou zároveň dostupné i v České republice, a uspořádali je do přehledu níže. Jestli tě zajímá, čím jsou momentálně obsessed Pařížanky nebo fashion girlies z Paříže či Milána, díky následujícímu žebříčku si uděláš představu.

Statistiky ukazují produkty, které v uplynulém týdnu zaznamenaly nejprudší nárůst co se týká nákupů a přidání do oblíbených.

Kodaň: statement jeans a kůže

Modely z kůže patří mezi nejsilnější trendy sezóny. „Produkty, které odpovídají tomuto trendu, jsou v této sezóně vyhledávány o 183 procent více,“ píše Zalando. Vedou přitom udržitelné kousky (z umělé a veganské kůže) a inovativní designy. Tento materiál si oblíbili Dánové a Dánky, protože klasický minimalistický kabát od švédské značky Rodebjer (z pravé kůže) se u nich stal vůbec nejpopulárnějším oděvem na e-shopu.

zalando
Zdroj: Zalando/propagační materiál

Na druhé příčce se umístily dvoubarevné jeans pařížského brandu Sandro. Třetí místo berou růžové koktejlky z dílny Maje, opět z Paříže.

Berlín: luxusní doplňky

Sluneční brýle Achilles módního domu Tom Ford zaznamenaly 382procentní nárůst v počtu lajků a přidání do nákupního košíku. V závěsu se drží atypická baguette bag londýnské experimentální značky Yuzefi, jde o model Oyster (336procentní růst). Bronz si vysloužila prošívaná bunda Carhartt Kayla, zájem o ni stoupl o 329 procent. Na tomto e-shopu je beznadějně vyprodaná, ale u jiných prodejců ji ještě bez problémů seženeš.

fashion zalando
Zdroj: Zalando/propagační materiál
Doporučeno
Chceš ještě na hory? Vyzkoušeli jsme rakouský skiareál, kde se lyžuje až do května a kde Beatles natáčeli svůj film Chceš ještě na hory? Vyzkoušeli jsme rakouský skiareál, kde se lyžuje až do května a kde Beatles natáčeli svůj film 14. března 2025 v 7:00

Paříž: Y2K meets retro

Do Paříže už dorazilo jaro. Nejvytouženějším kouskem se staly šaty bez ramínek od značky Desigual s hezkým květinovým printem – zájem o ně vystřelil o úctyhodných 700 procent. Na druhé místo se s 223 procenty dostala ručně spřádaná kožená kabelka luxusního brandu Dragon Diffusion. Obliba o 161 procent vzrostla u sepraných džín Diesel s širokými nohavicemi. Jde o širší trend, flare džíny jsou v této sezóně vyhledávány o 185 procent více, píše Zalando – jejich popularita roste napříč zeměmi a metropolemi.

zalando desigual
Zdroj: Zalando/propagační materiál

„Rozšířené kalhoty a džíny, základ 70. let, se v roce 2025 posouvají vpřed – částečně i díky Super Bowl outfitu Kendricka Lamara. Lamar, inspirovaný stylem Taylor McNeill, rozhýbal virální zájem o světlé džíny Celine bootcut. Neočekávaný zvrat Y2K-meets-retro ukazuje, že zvony jsou zpět a je možné je přirozeně kombinovat se vším od elegantních blejzrů po ležérní trička. Nostalgie v novém pojetí,“ popisuje prodejce.

Milán: sneakersy po tátovi a Furla

Ne nadarmo jsou v Itálii snad úplně všichni posedlí kabelkou značky Furla, ta má totiž kořeny v nedaleké Boloni. Zájem o model Hobo vystřelil o neuvěřitelných 1054 procent, takže je celkem pochopitelně vyprodaný, ale na webu bez problémů najdeš podobné designy. Zájem o unisex brýle Versace s kovovými obroučkami stoupl o 554 procent a 223procentní nárůst zaznamenávají „taťkovské“ sneakersy Asics Gel NYC Unisex. Tady mimochodem Zalando rozlišuje silnější trend jménem dad sneakers, který se šíří celou Evropou.

zalando fashion
Zdroj: Zalando/propagační materiál

„Produkty, které odpovídají tomuto trendu, jsou v této sezóně vyhledávány o 57 % více. Trend retro tenisek propagovaný značkami Balenciaga a New Balance s nadměrnými, robustními vzory se vrací. Populární byl v 80. letech a na počátku 21. století u ikon jako Victoria Beckham a princezna Diana. Nyní se v něm mísí pouliční styl s nostalgií,“ uvádí fashion retailer.

Stockholm: gorpcore podle designers

Na severu vládne streetwear. Ve švédské metropoli se momentálně těší největší pozornosti klasické tepláky Adidas Firebird, o které stoupl zájem více než čtyřnásobně (o 468 procent). Hned za nimi se drží extravagantní šortky značky Vivienne Westwood, které jsou hravou kombinací teplákových kraťasů a transparentní krajkové sukně – zájem o ně vzrostl o 241 procent. Za nimi se drží bunda z umělé kůže od dánského módního domu Baum und Pferdgarten, která stoupla v popularitě stoprocentně.

zalando fashion
Zdroj: Zalando/propagační materiály
Zpět
Sdílet
Diskuse