Milán: sneakersy po tátovi a Furla
Ne nadarmo jsou v Itálii snad úplně všichni posedlí kabelkou značky Furla, ta má totiž kořeny v nedaleké Boloni. Zájem o model Hobo vystřelil o neuvěřitelných 1054 procent, takže je celkem pochopitelně vyprodaný, ale na webu bez problémů najdeš podobné designy. Zájem o unisex brýle Versace s kovovými obroučkami stoupl o 554 procent a 223procentní nárůst zaznamenávají „taťkovské“ sneakersy Asics Gel NYC Unisex. Tady mimochodem Zalando rozlišuje silnější trend jménem dad sneakers, který se šíří celou Evropou.

„Produkty, které odpovídají tomuto trendu, jsou v této sezóně vyhledávány o 57 % více. Trend retro tenisek propagovaný značkami Balenciaga a New Balance s nadměrnými, robustními vzory se vrací. Populární byl v 80. letech a na počátku 21. století u ikon jako Victoria Beckham a princezna Diana. Nyní se v něm mísí pouliční styl s nostalgií,“ uvádí fashion retailer.
Stockholm: gorpcore podle designers
Na severu vládne streetwear. Ve švédské metropoli se momentálně těší největší pozornosti klasické tepláky Adidas Firebird, o které stoupl zájem více než čtyřnásobně (o 468 procent). Hned za nimi se drží extravagantní šortky značky Vivienne Westwood, které jsou hravou kombinací teplákových kraťasů a transparentní krajkové sukně – zájem o ně vzrostl o 241 procent. Za nimi se drží bunda z umělé kůže od dánského módního domu Baum und Pferdgarten, která stoupla v popularitě stoprocentně.
