Ubisoft představil nový Assassin's Creed. Čeká nás Londýn 19. století, technologický a průmyslový progres a hlavně změny v gameplayi.
Série Assassin's Creed je tu s námi už nějaký ten rok. Všechno to začalo prvním dílem z roku 2008, no a pokračuje to nejnovějším dílem nazvaným Syndicate. V prosinci jsme vás informovali o názvu Victory, ale to se už změnilo. Zatímco Witcher, který vychází již za týden, vyprodukoval tři hry za 8 let, sérii AC se tak podařilo vyprodukovat asi 8 her. Hejtovat nebudeme, naši recenzi pro Unity si můžete přečíst zde, na Black Flag zase zde. Můžete si být jisti, že nám neunikne ani Syndicate, i když to už budeme spíše brát jako povinnou jízdu než radostný herní zážitek.
Co o Syndicate vlastně víme? Hlavní postava se jmenuje Jacob Frye a bude bojovat za dělnickou třídu uprostřed Londýna 19. století (1863), který se mění technologickou a průmyslovou revolucí. Očekávat můžeme špinavý Londýn viktoriánského období, množství přístrojů, novinek v gameplayi jako například kočáry, různé háky, zbraně, nástroje a tak dále. Jako assassin se tak budeme snažit zachovat rovnováhu, trestat nespravedlnost a snažit se nastolit mír mezi společenskými vrstvami.
Frye je od narození vedený cechem assassinů, stejně jako jeho dvojče Evie, které je racionálnější a bude Jacoba vést po jeho cestě udržení stability v Londýně a jeho „osvobození". Zahrajeme si i za ni, a to v přibližně 25 % misí. Údajně se mezi nimi ale bude dát libovolně přepínat na styl GTA V (i když během misí ne). Multiplayeru ani kooperace se nedočkáme, což je škoda, protože spolupráce více hráčů byla v Unity celkem obohacujícím prvkem. Frye je horkokrevný, brutální a temperamentní mladík, vůdce gangu v špinavých ulicích Londýna, který je odhodlán smazat templáře z mapy dnešního hlavního města Anglie.
Soubojový systém bude o něco rychlejší a hlavně osobnější. To vidíme i na gameplayi, soustřeďujícího se i na pěstní souboje. Ty vypadají efektně, avšak méně efektivně. Již více nebudeme moci kráčet po ulicích s mečem v ruce. Bojovat se bude dýkami, malými noži a skrytými čepelemi. Prezentované jsou nám klasické mechanismy série jako lezení po stěnách, stealth, rychlé přemísťování po lanech a tak dále. Vidíme také novinku v podobě honiček na vozech, které jsou zapřáhnuty za koně. Dobrou zprávou je, že kočáry se budou snažit chovat alespoň trochu autenticky a nebude to jako s vlakem na kolejích. Rovněž se poškozují a pravděpodobně se budou dát úplně zničit. Na straně druhé zde máme až příliš rychlého assassina. Vše je pro hráče opět usnadněno. Místo zábavného lezení a parkouru bude k dispozici dlouhé lano, které, zdá se, budeme moci vystřelit kamkoliv, a tak se už i stealth stane jen výzvou pro nováčky.
Sice jde pouze o pre-alpha verzi, ale grafika nebo textury vypadají jen jako kopie Unity, debatovat o tom ale půl roku před vydáním hry nemá význam. Pokud je ale hra teprve v Alpha verzi, celkem mě zajímá, jak to Ubi chce stihnout dokončit do 4-5 měsíců, kdy vyjdou konzolové verze (PC verze až později, překvápko, nuže, vydělává se na konzolových verzích, a tak je potřeba z nich nejprve vše vyždímat). Že by se opakovala situace s Unity? Nechápu ale, proč se Ubisoft rozhodl představit nového Assassina v takové kvalitě, s enormním množstvím bugů a s relativně nezajímavým gameplayem, kde už omrzel i mě, kdysi velkého fanouška série. Potěší prostředí, špinavý Londýn a vše kolem něj, ale ve finále skutečně nejde o nic světoborného. Nuže, chytřejší budeme na E3, kdy se dočkáme renderovaného traileru, úžasného gameplaye a nádherné grafiky, která do října i tak propadne skrz potřebný konzolový downgrade. Co z toho? Hra se bude prodávat a hra bude i s největší pravděpodobností zábavná. Méně než 7 a více než 8 bodů v recenzích pravděpodobně nedostane, a to se dá odhadnout už díky prvnímu gameplayi. Žijeme to ve zvláštní době, kdy se výsledná kvalita podobných her může odhadovat už při jejich odhalení. Bohužel, je to tak.
O vývoj Assassin's Creed Syndicate se tentokrát, na rozdíl od předchozích dílů, stará hlavně pobočka Ubisoftu v Québecu, což v principu může znamenat jisté změny, doufejme, že jen dobrým směrem. Hra bude údajně až o 30 % větší, než herní pole v Unity, a to je už co říct. Naskýtá se otázka, jestli to však není na škodu. Už v Unity jsem měl problém protloukat se obrovským a místy stereotypním (i když architektonicky krásným) městem, které bylo navíc plné stovek úkolů. Snad jsem nebyl jediný, komu se do nich velmi nechtělo. Londýn bude tvořit 6 nebo 7 částí rozdělených na další území, které budeme muset dobývat. Potkáme další historicky významné osobnosti, jako například Charles Darwin či Charles Dickens. Hra vychází na PS4 a Xbox One 23. října, na PC dorazí pravděpodobně koncem listopadu.
PS: Nevím jak vám, ale mně ten klobouk přijde enormně nereálný a nepraktický, hlavně při běhu a soubojích.