Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
20. srpna 2015 v 23:35
Čas čtení 0:00
Ondřej Jarůšek

Orgasmus pro oči: Tohle je 15 nejlépe vypadajících her, které nás v budoucnosti čekají

TECH
Uložit Uložené

Nový žebříček se zaměřuje na výběr nadcházejících her, které budou pastvou pro oči. Na kterou se těšíte nejvíc?

Pěkných herních titulů nás čeká celá řada. V následujícím článku se můžete podívat na 15 z nich, které nám relativně blízká budoucnost (zbytek letošního roku a ten příští) přinese. Některé z nich zaujaly svým fotorealistickým zpracováním, některé svou unikátní stylizací, nádhernými efekty a zkrátka celkovou úrovní kvality vizuální stránky.

Dříve by si zde místo zasloužil i Tom Clancy's The Division, ale o to se připravil svým výrazným grafickým downgradem. Samozřejmě se ovšem nedá vyloučit, že ten postihne i některé ze zahrnutých her. Všichni víme, že grafika hry často nemusí ve finále odpovídat jejímu zpracování v původních načančaných trailerech a je to škoda. Kromě vyjmenovaných her se ale samozřejmě dočkáme i dalších hezkých kousků. Velmi zajímavým vizuálem se například chlubí také indie titul No Man's Sky, PS4 exkluzivita Dreams a vysoce kvalitní by měl být i Mass Effect: Andromeda, ale z ME jsme zatím žádné herní sekvence neviděli, proto ho zde nenajdete. Pod článkem na vás čeká také anketa, kde můžete svému favoritovi dát hlas. Následující pořadí je náhodné. 


Kingdom Come: Deliverance (konec roku 2015 - Act 1, podzim 2016 - Act 2, léto 2017 - Act 3) 

Krásné. Dobové. Realistické. Středověké first person RPG Kingdom Come: Deliverance od českých vývojářů z Warhorse Studios oplývá velkým potenciálem a hráče nadchne nejen svým soubojovým systémem, ale taky právě nádherným vizuálním kabátem. Ať už se jedná o vesničky, palouky nebo třeba lesy, půvabné a detailně zpracované prostředí najdete prakticky na každém kroku. Nutno vyzdvihnout také hru světel a stínů, jež jsou učiněnou pastvou pro oči, a to i když slunce zapadne a hráč se prochází okolím s loučí v ruce. Pokud se projekt rozhodnete na stránkách studia podpořit, můžete si hru vyzkoušet díky předběžnému přístupu. Jelikož se ale zatím jedná o alfu, musíte počítat s řadou bugů, nedodělků, různými limitacemi a taky padáním hry.

 

Quantum Break (4. 4. 2016) 

Zatímco řada her se zprvu předvádí světu s oslňující grafikou, která je finálovému produktu na hony vzdálená, u Quantum Break se kupodivu jedná o opačný případ. Během let, co je ve vývoji, hra totiž prošla viditelnou grafickou evolucí a tento sympatický upgrade vizuální stránky hráči jistě ocení, jelikož jde o poměrně vzácný úkaz. Pořád se sice nedá mluvit o žádném zázraku, ale každé zlepšení je potěšující. Jak Quantum Break postupem času nabýval na kráse, si můžete prohlédnout v přiloženém videu. 

Horizon: Zero Dawn (2. čtvrtletí 2016)

Grafický půvab je v tomto případě je asi jen špičkou ledovce toho, proč se majitelé PS4 po celém světě na hru třesou nedočkavostí. Reakce po představení Horizonu na E3 si tvůrci nejspíš ani nemohli přát lepší. Titul jednoduše uchvátil všechny přítomné i ostatní sledující z pohodlí svého domova. Guerrilla Games používají stejný engine, se kterým jsme se mohli setkat v posledním díle Killzone, technologická stránka hry je, jak se sami můžete přesvědčit, zpracovaná se skutečnou bravurou a není pochyb, že tohle robo-dinosauří RPG z konzolí PS4 vyždímá duši. Hráč se ujme kontroly nad rudovlasou lovkyní Aloy žijící v postapokalyptickém světě 1000 let od přítomnosti, kde vládnou přerostlé mechanizované potvory. 

Uncharted 4: A Thief's End (1. čtvrtletí 2016)

A když už je řeč o vyždímání duše z PS4, je příhodné pokračovat novým dílem Uncharted. Naughty Dog jsou mistři ve vymačkávání maxima z konzolí Playstation a ani čtvrté (a zároveň poslední) pokračování série dobrodruha Nathana Drakea s podtitulem A Thief’s End nebude žádnou výjimkou. Od úchvatně živých davů lidí v městských ulicích přes dechberoucí panoramata a mraky detailů, ať už obličejů postav či samotného prostředí až po fyziku, animace nebo skvěle realistické destrukce, bude nadcházející Uncharted dalším technologickým orgasmem. Dobře vypadajících her se připravuje hodně, ale Uncharted 4 jim dle mého vévodí.

Deus Ex: Mankind Divided (2. čtvrtletí 2016)

Nádherná 25minutová demo ukázka z futuristické Prahy představená na konferenci E3 byla učiněnou slastí, a to nejen po grafické stránce. Nástupce Human Revolution poběží na novém Dawn Enginu, díky kterému bude hra technologickou lahůdkou. Pokud se ale ke zmíněné ukázce stavíte pod vlivem nenaplněných slibů jiných firem skepticky, tak vás možná potěší, že všechny pochybovače samotní vývojáři ubezpečili, že žádný grafický downgrade se u Mankind Divided konat nebude. Podle jejich slov nechtěli představovat nic, čeho by později nemohli dosáhnout. 

 

Star Wars: Battlefront (19. 11. 2015)

DICE se na červnovém veletrhu v LA svou ukázkou z hraní z Battlefrontu postarali o množství popadaných čelistí. Hra bude běžet na Frostbite Enginu 3, který v traileru bezesporu potvrzuje své kvality. Skvělé efekty při výbuších, práce se světlem a stíny, detailní a malebné prostředí, které by mělo být i dostatečně variabilní – o technologickou stránku hry nebude nouze. Co ovšem zamrzí, je absence singleplayeru. Bylo jasné, že se DICE budou chtít soustředit hlavně na kvalitní multiplayer, ale úplné vypuštění příběhové linie hodnotě hry určitě nepřidá. Pokud se o Star Wars: Battlefront chcete dozvědět něco dalšího, klikejte sem a sem

Rise of the Tomb Raider (10. 11. 2016)

Rozhodně jeden z nejlépe graficky zvládnutých nadcházejících titulů. Z nového Tomb Raidera jsme měli možnost vidět několik ukázek z hraní, a to ať už ze zmrzlé Sibiře nebo naopak sluncem propečené Sýrie a pokaždé hra dokázala silně nadchnout. Kromě svůdné hlavní hrdinky bude tedy určitě radost pohledět i na pestré okolí kolem ní. Po velmi kvalitním předchozím dílu byly do nové Lary mnohými vkládány vysoké naděje, které, jak se zatím zdá, tato lepá děva nejspíš nezklame. Samozřejmě nebude chybět dávka akce, starobylé kobky a lokace přímo vybízející k prozkoumání, řešení hádanek a spousta dalších zábavných prvků. 

Scalebound (konec roku 2016)

Grafika ve Scalebound je některými vychvalovaná, objevují se ale i názory typu, že je přeceňovaná a ne tolik půvabná. Tak kde se skrývá pravda? Možná někde na půli cesty, ale já se spíš přikláním k první možnosti. Vizuální stránka Scalebound pár nedodělků, nebo lépe řečeno slabších míst, možná má, ale rozhodně bych hru nemohl označit jako špatně vizuálně zpracovanou. Naopak si myslím, že vypadá více než slušně. Co bude podle mého velmi předběžného odhadu hře ale znatelně škodit, je ironicky její hlavní postava, která na mne působí zcela bezduchým dojmem a při sledování videa níže jsem ji nemohl vystát ještě dřív, než se vůbec stačily úvodní záběry přenést do samotného hraní. Můj první špatný dojem ale rychle napravil povedeně vyhlížející bojový systém, který počítá i s ukládáním úkolů vašemu úchvatnému drakovi, ale pak to samozřejmě byla i podle mě velmi pěkná grafika, jejíž kvality mi nikdo nevymluví. 

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (1. 9. 2015)

Asi nejde mluvit o žádném velkém zázraku (v žebříčku ostatně najdete lépe vypadající tituly), ale i tak The Phantom Pain nevypadá ani trochu zle. Před nedávnem byli autoři fanoušky po zveřejnění videa s alternativním průchodem jedné z dříve ukázaných misí nařknuti z grafického downgradu. Konkrétně byla řeč o jiných texturách, stínech nebo nažloutlých barvách. Producent Ken-ičiro Imaizumi na svém Twitteru na tato osočení zareagoval slovy, že k downgradu takto blízko před vydáním nedochází. Možný rozdíl mezi videi tedy pravděpodobně bude způsoben jinou denní dobou a dynamickým počasím ve hře. Přikládám původní video z E3 a pro srovnání s grafikou v alternativním průchodu misí klikejte sem. Hra vychází na pěti platformách a grafika by na všech měla být víceméně velmi podobná. 

 

Cuphead (2016)

Nyní se na řadu dostává něco trochu jiného. Indie titul Cuphead od vývojářského týmu ze Studio MDHR hned na první pohled zaujme svojí zajímavou stylizací připomínající krátké animované snímky někdy z první poloviny minulého století, ale přitom ve své podstatě je střílečkou s elegantním způsobem akčně pojatou hratelností s řadou zábavných a moderních prvků. Ve hře na hráče kromě jiného čekají desítky pestrých soubojů s bossáky, které budou vyžadovat vždy trochu odlišný přístup, respektive nebudou postaveny na stále opakujících se vzorcích a hráč se nemůže spoléhat jen na naučené sekvence pohybu a útoků. Doporučuji si hru v přiloženém záznamu z kooperativního režimu opravdu prohlédnout, protože Cuphead si vaši pozornost určitě zaslouží. 

 

Ratchet & Clank (2016)

Ano, ikonická dvojice Ratchet a jeho malý robotický společník Clank se dočkala rebootu, který vás zanese o mnoho let zpátky v čase do bezstarostných dětských dob, kdy jste hru poprvé uchopili do rukou. Hra pochopitelně dostane vylepšenou vizuální podobu, která se dle mého opravdu povedla, ale hráči se také mohou těšit na přidání prvků i z pozdějších dílů a tedy nikoliv pouze z toho prvního. V přiloženém videu se můžete podívat na grafické porovnání původní verze z PS2 a té nové, která dorazí na PS4. Pěkné, no ne?   

Unravel (2016)

Titul nejrozkošnější chystané hry si jen stěží zaslouží někdo jiný než indie puzzle plošinovka Unravel. Na té pracuje čtrnáctičlenný tým vývojářů ze Švédska, kteří se do hry snažili a snaží promítnout půvabnou krajinu své domoviny. Grafickému kabátu Unravel není v podstatě ani co vytknout, lze ho jen se zasněnýma očima obdivovat. Místy titul působí až fotorealisticky, ale zároveň se mu velmi šikovným a nenásilným způsobem daří zachovat pohádkovou atmosféru. 

Mirror's Edge: Catalyst (23. 2. 2016)

S uvolněním trailerů s herními záběry si fanoušci mohli všimnout, že grafika se od předchozího dílu nijak výrazně nezměnila, což by se běžně nejspíš považovalo za něco špatného. Nemyslím si ale, že by to mělo být nutně považováno za negativum i v tomto případě. Osobně první díl Mirror's Edge považuji za unikátní nejen z důvodu jejího přístupu k využití samotného těla hrdinky, které je vlastně její jedinou zbraní, ale z důvodu taky právě vizuálního zpracování herního světa, který tehdy byl ukázkový a věřím, že jinak tomu nebude ani v Catalystu. Už jste gameplay viděli?

 

Star Citizen (2016?)

Obří jako vesmír sám. No dobře, možné ne až tak obří, ale velkou hrou Star Citizen bude. A stejně tak nádhernou. Veleúspěšný crowdfundingový projekt bude využívat Cry Enginu, jehož pomocí bude váš let v kosmickém plavidle vizuálně orgasmickým zážitkem. Od osvětlení přes detailní textury až k nejrůznějším vesmírným efektům hra slibuje úchvatnou podívanou, a to jak při lítání kosmem, tak i při pobíhání po stanici. Tento skvost si ale také vybere na vašem stroji svoji daň. Pokud se totiž plánujete do hry po jejím vydáním pustit, připravte si dostatek místa, jelikož k instalaci Star Citizen bude podle samotných autorů potřeba kolem 100 GB. Plus pravděpodobné pozdější rozsáhlé aktualizace.

 

Final Fantasy XV (2016?)

Konec žebříčku patnácti titulů uzavře patnácté Final Fantasy (ohlášené už před deseti lety a stále nikde), které zde nesmí chybět. Když jsem někdy v minulém roce poprvé sledoval záběry z hraní, byl jsem grafickou stránkou hry zcela okouzlen a dovolím si říct, že nebudu sám. Vzhledem ke krásnému zpracování se zavěsila Square Enixu na ramena ohledně hry nemalá očekávání, která určitě nebude jednoduché naplnit a uspokojit. Vylepšenou grafiku oproti dřívějším dílům bude kromě jiného doprovázet také pozměněný soubojový systém odklánějící se od klasických tahovek. Detailně zpracovaný svět bude navíc otevřený a snad budou uchvácením otevřené i pusy samotných hráčů, až hra vyjde. 

BONUS: The Last Guardian (2016?)

Jelikož otázka jeho místa v tomto žebříčku může být sporná, dávám ho jako bonus, protože si zmínku zaslouží. Hra se nachází ve vývoji již několik let a na její grafice je to znát, a to i po přesunu na konzoli PS4, ke kterému byli tvůrci víceméně okolnostmi donuceni. I přesto hra svojí báječnou stylizací působí opravdu hezky a skvěle se jí daří navodit místy až poetický dojem klidu a harmonie. Co možná ztrácí na samotné grafice, získává dvojitou měrou na animacích, které jsou jedním slovem senzační. Ať už se díváte na obrovské zvíře nejistě otáčející svou velkou hlavu na úzké, bortící se konstrukci a pak i své mohutné tělo pokryté ve vánku chvějící se opeřenou srstí, z nějž zároveň sem tam jednotlivá pírka odlétávají nebo chlapcovy kouzelně dětské a roztomile nemotorné pohyby, The Last Guardian vám zkrátka vezme dech.

Domů
Sdílet
Diskuse