Na automobilové události roku poznáváme nové vrcholné Lamborghini.
Pokud jste postřehli náš nedávný článek, jehož podstatou byly tehdy uniklé snímky připravovaného Lamborghini z patentového úřadu a náhodou jste patřili mezi ty, kteří nevěřili, že tak bude nová pýcha automobilky s rozzuřeným býkem ve znaku opravdu vypadat, mýlili jste se. S otevřením bran avizovaného autosalonu v Ženevě totiž striktně limitovaný hypersport, který ponese název Centenario (dodatek LP 770-4 z označení vypadl), nabyl reálné kontury. K velkolepému představení došlo v průběhu prvního novinářského dne, kdy sám Stephan Winkelmann, momentálně již odcházející ředitel značky ze Sant'Agata Bolognese, stáhl plachtu z již na pohled výstředního počinu. Jak se dalo čekat, vychází z dvanáctiválcového Aventadora, i když zejména zepředu se více podobá na menší Huracán, především rozložením dravých světlometů. Novinka, která přichází u příležitosti oslav stého výročí od narození zakladatele značky dostala celokarbonový bodykit se značnými převisy na obou stranách, četnými hranami a žlutými detaily. Zadní partiím dominuje rozměrný difuzor, trojice koncovek výfuků či nárazník ostře směřující k horizontální linii zadních světel.
Centenario rozhodně nepadne do oka každému, jednotlivé detaily karoserie však třeba opravdu vyzdvihnout. Nejenže zajišťují lepší aerodynamiku, už na pohled naznačují, že designéři svázané ruce očividně neměli. Jinak tomu není ani v případě 5paprskových disků, které byly vyrobeny z hliníku a karbonu, přičemž svým tvarováním plní důležitou roli při větrání brzdové soustavy, protože kromě estetické funkce slouží i k odvádění teplého vzduchu. Interiér posetý Alcantarou a karbonem se od toho v Aventadoru až tak neliší, změny se ale dotkly budíků, které disponují digitálním panelem, navíc, nemalou obrazovku najdeme i ve středovém tunelu. Za kokpitem se nenachází nic jiného než 6,5litrový dvanáctiválec, který na všechna čtyři kola posílá až 566 kW / 770 koní. Centenario dá stovku již za 2,8 sekundy a uhánět dokáže více než 350 km/h. Podle plánu bude vyrobeno pouze 40 exemplářů, z toho 20 bez střechy, tedy již brzy poznáme Centenario Roadster. Všechny kousky jsou již beznadějně vyprodané, přičemž první majitelé své oře uvidí koncem tohoto roku. Jen ilustračně tedy vzpomenu cenu, která v případě „klasického“, tedy zavřeného provedení představují částku od 1,75 milionu € bez DPH.