Velký boom v oblasti životního stylu, nebo opravdová touha zachránit naši Zemi?
Spotřeba plastových obalů vyprodukovanými lidmi je až enormně vysoká. Igelitové tašky si našly vcelku rychle cestu do našich životů a staly se tak nedílnou součástí každého nákupu. Nasnadě je však otázka, kam mizí všechny ty obaly, kterých denně vyhodíme celou řadu?
Nerozloží se jako papír, jsou prakticky nezničitelné, tudíž se kupí, hromadí a planeta již zoufale volá po troše vysvobození. Jistým řešením se zdá být nápad takzvaného prodeje bez obalu. Mezi evropskými státy, jako je např. Německo či Velká Británie tento trend frčí již několik let. U nás se tohoto nápadu chytl pan Petr Hanzel, ředitel firmy Institut pro podporu šetrné distribuce a uvědomělé spotřeby Bezobalový obchod kvalitními potravinami, zkráceně bezobalu.org. Jeho hlavním mottem a hnacím motorem celé firmy je trefný citát „Nakupujme jídlo, NE odpad!“
A oč tu tedy běží? Cílem projektu je zamezit zbytečnému plýtvání, ke kterému máme jisté sklony asi všichni. Jedná se o transparentní prodej potravin – nejčastěji jsou to luštěniny, suché plody, ořechy a semínka či koření. Veškeré suroviny jsou na váhu, tudíž si zákazník koupí pouze tolik, kolik momentálně spotřebuje. Velkou výhodou je, že se platí pouze za potraviny jako takové. Žádné nesmyslné připlácení za plastový obal. Kromě úlevy naší peněžence tím prospějeme také našemu zdraví.Pr
Firma bezobalu.org plánuje nadále rozšiřovat oblast svých činností také na rozvoz; přednášky, jak správně skladovat potraviny či rozšířit sortiment o přírodní kosmetiku. Projekt bezobalu.org získal také prestižní cenu v mezinárodní soutěži projektů společensky prospěšných projektů Social Impact Award. Zemi pravděpodobně není v moci lidí zcela zachránit, můžeme se však snažit jí, co nejméně uškodit. Když se navíc spojí příjemné s užitečným, jistě stojí se nad tím alespoň trochu zamyslet.