Technologický pokrok nám bude v blízké budoucnosti šetřit čas.
Když dnes v hlavním městě Anglie nasednete na palubu letadla některé z tradičních aerolinek a poletíte přes celý Atlantik až do amerického New Yorku, pouze samotný let vám zabere přes 7 hodin. Finančně zajištění mohli zase do roku 2003 sáhnout po pořádně mastné letence, která jim zajistila místo v letadle Concorde společnosti British Airways dosahujícím rychlosti až kolem 2 100 kilometrů za hodinu, takže se z Londýna do výše zmíněného města na východě Spojených státech dostali nesrovnatelně rychleji. Za takový luxus včetně zpáteční letenky však zaplatili zhruba 20 tisíc dolarů, takže z toho nemohla být nikdy komerční záležitost. Po letech se ale myšlenka s nadzvukovým létáním opět vrací. A už brzy se dokonce promění na realitu. Startup Boom Technology má totiž opravdu ambiciózní plán, který pokud vyjde, tak v naší historii přibude další významný milník, protože se z nadzvukového cestování zřejmě stane zcela běžná věc.
Tento plán se skládá z návrhu, výroby a také zavedení enormně rychlého letadla do komerčního provozu, přičemž samotná letenka z Londýna do New Yorku a zpět by nás měla ze začátku stát kolem 5 tisíc dolarů, což samozřejmě postupem času půjde výrazně nižší. Stačí, když se na něco podobného odhodlají i další potenciální konkurenti a vše začne hrát ve prospěch koncového zákazníka.
40místné letadlo Boom Technology, které dokáže podle informací z webu Bloomberg letět rychlostí až neuvěřitelných 2 330 kilometrů za jednu jedinou hodinu (Mach 2.2), nás přepraví tou samou trasou přes Atlantik za skutečně dechberoucí čas - pouze 3 hodiny a necelých 30 minut. I když zatím ještě fyzicky neexistuje, zhotovení moderního dopravního prostředku je prý otázkou pár let. Startup nedávno odhalil vizuální koncept a zároveň prozradil, že provedení dostupnější a rychlejší náhrady za Concorde je možné díky technologickému pokroku, který nastal během poslední dekády. „Nápad hovoří o letadle, které létá rychleji než jakékoliv jiné civilní letadlo, ovšem za cenu byznys třídy,“ prozradil 35letý Blake Scholl, CEO a jeden ze zakladatelů Boom Technology, kde momentálně pracuje 11 lidí, z nichž šest jsou profesionální piloti. Jejich dílo, které údajně bude až o 30 % efektivnější než Concorde, plánují vyrobit z kompozitního materiálu zpevněného prostřednictvím uhlíkových vláken, což mu umožní dosahovat tak velké rychlosti při znatelně menších nákladech. U konstrukčních a designérských pracích zase používají speciální software, a ten jim díky virtuálním simulacím v počítačích ušetří celé měsíce tvrdé dřiny. Tou nejlepší zprávou je však to, že raný prototyp letadla zřejmě uskuteční svůj první testovací let už někdy koncem roku 2017.