A to se jim na začátku jen nelíbilo používání mobilů při vyučování.
Dokážeš si představit, že bys ráno přišel do školy, vypnul svůj mobil a během celého vyučování se věnoval výhradně poslouchání profesora či psaní poznámek, které by se ti jednou určitě hodily? Nejen na vysokých školách, ale v současnosti už i na těch základních a středních se se zpřístupněním moderních technologií masám začal před lety rozvíjet trend používání mobilů místo toho, aby dával člověk pozor na přednášce a i když to určitě vyrušuje profesory, řekl bys, že člověk dokáže zbohatnout a založit si úspěšný byznys na tom, že mu z pozice studenta jednoho dne dojde trpělivost a rozhodne se vlastním způsobem studenty motivovat k tomu, aby své mobilní telefony prostě nechali v kapsách či taškách?
Příběh podnikatelských začátků dvou kamarádů Mitche Gardnera a Roba Richardsona začal už v roce 2014, kdy oba navštěvovali univerzitu Chico State na severu amerického státu Kalifornie, a protože oba milovali technologie a zejména počítače, vytváření programů a aplikací jim nikdy nebylo cizí. Jako běžní vysokoškoláci, i tito dva trávili společné odpoledne s kamarády z univerzitního bratrstva, bavili se na oslavách a po večerech tančili, ale během dne si na svých spolužácích všimli něčeho, co se jim po čase znelíbilo. Když sedávali na přednáškách a snažili se alespoň částečně soustředit na profesorský výklad, velké množství jejich spolužáků prostě všechno ignorovalo a hráli se na svých mobilech. Psali si s kamarády, fotili se a dokonce jim nedělalo problém sledovat videa během toho, co profesor vyprávěl, ale nakonec to Mitchovi s Robem přestalo vadit, ba spíše naopak, díky pozorování chování svých spolužáků dostali skvělý nápad.
Původně si mysleli, že nebudou vůbec využívat mobilní aplikaci, a tak se vydali na několik setkání s profesory a navrhli jim pár nápadů týkajících se toho, že by studenti nepoužívající své mobily během přednášek mohli od profesorů dostávat bonusové body navíc, což by určitě mnohé motivovalo mobil vypnout. Bohužel, profesoři nápady zhodnotili spíše negativně, protože se jim nechtělo ještě dávat pozor i na to, zda si studenti hrají s mobily, a proto přišla na řadu druhá alternativa v podobě vývoje mobilní aplikace. V hlavách měli oba kamarádi prvotní představy a když se shodli na názvu Pocket Points, měli před sebou položené skvělé základy. Abychom ti na jednoduchém příkladu vysvětlili, o co vlastně v aplikaci Pocket Points jde, můžeme si vymyslet studenta jménem Martin, který si do mobilu nainstaluje zmíněnou aplikaci a před vstupem na akademickou půdu ji jednoduše otevře, čímž se jeho mobil zablokuje. Nezablokuje se nadobro a kliknutím ho člověk může zase odblokovat, avšak ponechání mobilu v zablokovaném stavu vydělává Martinovi body. Aplikace má totiž v sobě zabudovanou funkci takzvané "geo-fence" technologie, díky níž dokáže určit, zda se člověk s mobilem nachází ve vymezeném akademickém prostoru a na základě toho mu pak připisuje zmíněné body. Při získávání bodů přitom platí pravidlo, že čím více aktivních uživatelů na škole, tím rychleji body přibývají, a pokud už čekáš na informaci o tom, na co by Martinovi získané body mohly vůbec být, pak ti odpovíme slovy jako jídlo, slevy a nákupy.
Když původní nápad Mitche a Roba profesoři odmítli, řekli si, že by mohli studenty namotivovat i jiným způsobem. Zamysleli se nad tím, co dennodenně používají a když vyloučili několik dalších možností, zjistili, že studenti milují jídlo v jakékoliv podobě, avšak často na něj nezbývá dostatek peněz. Kontaktovali se s několika většími či menšími provozovnami rychlého občerstvení, ale také s běžnými restauracemi a výměnou za reklamu v aplikaci u nich získali možnost vyměnit své body za různé slevy na jídlo, což se mezi studenty rychle stalo atraktivní. Působení na Chico State se rychle začalo rozšiřovat i na další univerzity a dnes využívají studenti Pocket Points na více než 100 školách v celé Severní Americe, což zakladatelům otevírá další a další možnosti uzavírat nová partnerství a vylepšovat svou aplikaci.
Zpočátku si mysleli, že svou společnost budou zvládat organizovat i během studia, ale oba rychle pochopili, že se musí soustředit jen na jednu věc, a tak přerušili školu a momentálně navyšují například číslo obchodních partnerů, které již převýšilo 1200 společností, například i Pizza Hut , Starbucks či Papa Johns. Chlapci v současnosti zaměstnávají již 20 pracovníků a protože se jim nedávno podařilo získat i investice v hodnotě více než 1,5 milionu dolarů, tak se brzy skončit nechystají. Se zavedením poplatků pro obchodní partnery za reklamu v aplikaci se jim zvedly i měsíční příjmy a i když prý stále nejsou v plusových číslech, Pocket Points momentálně vydělávají 5 ciferné částky každičký měsíc a se zvyšujícím se počtem uživatelů a škol bude tento trend pouze narůstat. A to se jim přitom na začátku jen nelíbilo to, že jejich spolužáci používají na hodinách mobily.