Inspirativní příběh mladého Švéda.
Na jaké důležité vlastnosti se člověk dívá, pokud si chce pořídit nové hodinky? Mnozí z nás se již během střední či dokonce základní školy dostali do situace, kdy nás okouzlily hodinky na ruce našeho otce, známé osobnosti nebo zcela náhodného člověka, který kolem nás procházel. Miliony potenciálních zákazníků začínají nosit hodinky již v útlém věku a i když tyto předchozí myšlenky měl v roce 2011 v hlavě i jeden sympatický a zejména šikovný Švéd jménem Filip Tysander, zakládání jedné z nejúspěšnějších společností ve své oblasti předcházel výlet do daleké Austrálie.
Filipu Tysanderovi bylo v roce 2011 pouhých 26 let. Očekával, že tento rok se do jeho osobní historie zapíše jako jeden z vůbec nejúspěšnějších, protože jeho vysokoškolské studium se blížilo k úspěšnému konci a jeho okolí bylo patřičně hrdé. Filip tehdy ještě ani netušil, že kromě vysokoškolského diplomu mu do vínku vlastním přičiněním padne zcela nová společnost, ze které se za 5 let stane jeden z největších hráčů v oblasti hodinek. Abychom tě ale správně uvedli do příběhu, který odstartoval společnost Daniel Wellington, musíme se vrátit ještě do dob, kdy Filip končil teprve střední školu. V té době měl hned několik možností, jak ve svém životě pokračovat, a když se naskytla příležitost odjet hned po maturitě do Austrálie a nabrat tam nějaké pracovní zkušenosti spolu s nezapomenutelnými zážitky, rozhodnutí bylo rychlé. Filip odložil vysokou školu na jistý čas bokem a právě tento životní krok mu do života přinesl jednoho anglického džentlmena se jménem, které bys mohl uhodnout. Právě v Austrálii se Filip setkal s Danielem Wellingtonem, dodnes neznámým anglickým chlápkem, který Švéda zaujal na první pohled nejen stylem, ale především hodinkami. Bylo očividné, že si mohl dovolit téměř cokoliv, ale místo toho měl na ruce hříšně drahé hodinky značky Rolex, na kterých nahradil původní řemínek klasickým NATO řemínkem popularizovaným zejména na vojenských hodinkách britských námořníků v 70. letech minulého století. Zpočátku se divil, proč by to člověk s tolika peněz dělal, ale zanedlouho už pochopil, že právě tento muž mu může posloužit jako skvělá inspirace.
Z Austrálie se tedy vrátil zpět do Švédska, ale na hodinky na čas zapomněl. Zaměstnal se v několika firmách, pracoval na různých pozicích, ale v jeho nitru ho to stále táhlo k vlastnímu byznysu. Když ho pak vyhodili z poslední práce, rozhodl se zahájit studium na univerzitě s cílem naučit se co nejvíce o podnikání a o tom, jak to ve skutečnosti chodí. Během studia proto založil hned dvě společnosti, ta první prodávala kravaty a druhá zase plastové hodinky do každých podmínek. Nedalo by se říci, že první podnikatelské vlaštovky skončily neúspěchem, protože se mu docela slušně dařilo, ale Filip ve zmíněném roce 2011 udělal nejdůležitější krok, když vzal asi 540 tisíc našetřených korun a vložil je do společnosti s názvem, který dnes zná téměř celý svět. Společnost Daniel Wellington je tedy pojmenovaná po skutečně existujícím anglickém muži a jak dnes Filip říká, kdyby se jednoho dne skutečný Daniel Wellington objevil v jeho kanceláři, musel by se skrýt pod stůl, protože by se hanbou asi propadl pod zem.
První kroky nové společnosti spočívaly v tom, že Filip využil své získané zkušenosti na otevření internetového obchodu a místo toho, aby si najal profesionálního grafika a zaplatil mu stovky eur, raději si sedl za stůl a ve Photoshopu za několik hodin vymyslel jednoduché logo, které se mu však líbí dodnes. Následovala komunikace se společnostmi, které by mu byly schopny vyrobit první prototypy, a když konečně vymyslel jednoduchý, ale i sofistikovaný design, čekal už jen to, kolik ho to bude u čínských výrobců stát. První a nejdůležitější zásadou při vytváření designu byla jednoduchost a minimalistická funkčnost, která perfektně poslouží, ale zákazníka neodradí přehnanými doplňky.
Snad jedním z nejtěžších kroků k tomu, aby se nový produkt na trhu dostal i ke konečnému zákazníkovi a oslovil potenciálního kupce, je jeho propagace. V roce 2011 byly sice sociální média na svém historickém vrcholu, ale jen málo značek spolupracovalo přímo s novými internetovými hvězdami tak, jak značka Daniel Wellington. Kromě běžných reklam se totiž Filip rozhodl zahájit spolupráci přímo s aktivními tvůrci na různých platformách, kteří stylové hodinky propagovali na svých profilech a objednávky se postupně začaly hrnout. Úspěch samozřejmě nepřišel jen tak ze dne na dne, ale již v roce 2014 prodala společnost Daniel Wellington hodinky v hodnotě 70 milionů dolarů a když se to o rok nato zvýšilo na 170 milionů dolarů, Filip jako jediný majitel firmy vydělal parádních 66 milionů dolarů. Není divu, že se pak stal majitelem nejdražšího apartmánu v celém švédském Stockholmu. A jen tak mimochodem, Daniel Wellington už stihl proniknout i na český a slovenský trh, vždyť mezi internetové tvůrce, kteří už jeho hodinky propagovali, patří například i Gogo.