I když si to mnoho lidí myslí, nejde o problém ve vysílačkách pilotů ani v navigaci.
Každá letuška tě před odletem upozorní, aby sis mobil zcela vypnul, nebo alespoň přepnul do letového režimu. Když se rozhodneš vybrat tu druhou možnost, tvůj mobil nebude mít k dispozici síťové komunikace s vysílači na zemi, čili žádné telefonování, SMS ani data. Wi-Fi však zůstává povolena, mnoho letadel bezdrátovou sítí dokonce i disponuje. Proč je to vlastně tak? Mnoho lidí si myslí, že je důvodem narušování komunikace mezi pilotem a řídícím centrem. Pravdou je, že toto se opravdu děje a piloti během telefonátu slyší nepříjemný pravidelný vrzavý zvuk, jaký se ozývá například i ze zapnutého rádia, když vedle začne zvonit telefon. Jednoduše se setkají dva signály.
I když je to určitě nepříjemné, není to však důvodem k přepínání mobilních telefonů do letového režimu. Přikazuje to totiž dohoda zastřešená americkým Federal Communications Commission, do které se zapojilo několik států světa, jiné zase mají obdobu této dohody. Listina upozorňuje, že rychle pohybující se mobilní telefon se může ve vzduchu připojit až na příliš mnoho vysílačů najednou, což může mít za následek zpomalení ostatních telefonátů, SMS a přenosů dat. Nejde tedy o piloty, ale o mezinárodní dohody. Mnoho lidí věří, že mobilní signál může narušit fungování navigace v letadlech, zatím se to však nikdy nestalo.